Foto bij WS ~ 55

(Nyree)

“Wat is er? Je klinkt zo vreemd?” Ik friemelde aan de rand van de sofa. Ik was bang voor zijn antwoord. Misschien had ik het niet moeten vragen. “Ik snap het gewoon niet Nyree,” Ik hoorde zijn zucht, zijn twijfel. Ik kon me de radeloosheid in zijn ogen voorstellen.

“Ik ook niet,” Ik fluisterde het bijna in de telefoon, alsof ik ergens hoopte dat hij dat niet gehoord had. “Waarom doe je het dan?” vroeg hij. “Bill kom op, je weet hoe moeilijk het allemaal voor me is, Ga er nou niet over door alsjeblieft,” Ik slikte de tranen in en masseerde mijn keel in de hoop dat, dat verkrampte gevoel weg zou gaan. “Tom belt je vanavond wel, ik moet gaan,” zei hij koel. “Bill, doe nu alsjeblieft niet…” en toen niets meer.

Ik gromde van frustratie tegen mezelf en liet mijn hoofd over de leuning hangen. Gordon fronste zijn wenkbrauwen toen hij me zag liggen. “Bill is kwaad,” mommelde ik en wreef met mijn handen door mijn ogen. Hij ging het toch vragen, dus ik kon het maar meteen zeggen. “Nou ja kwaad, hij begrijpt niet waarom ik naar mijn vader ben geweest,”

“Bill draait wel bij. Hij is bezorgd om je,” Ik duwde mezelf rechter en trok mijn niet geplaasterde been op. “Wie niet de laatste tijd, ik word helemaal gek van al dat gedoe en dat ge- argh ik vind de woorden niet!” Hij lachte en kwam naast me zitten. “Ik kan er gewoon niet tegen dat iedereen zo bezorgd is en altijd wil helpen, alsof ik zelf niets kan! En ik haat al dat stil zitten! Wanneer mag dat ding er nu eindelijk af!”

“Doe nou eens rustig,” Hij haalde mijn handen van de plaaster waar ik –weliswaar te vergeefs- mijn frustraties op uitwerkte. “Ik ben rustig,” mompelde ik nijdig. Hij grijnsde. “Volgende week mag het weg en dan kan je beginnen stappen en als je niet wil dat we zo bezorgd zijn om je en je willen helpen dan moet ik vast ook niet vragen of je ook zin hebt in een ijsje?” Hij grijnsde naar me en wiebelde met zijn wenkbrauwen. Ik lachte en pruilde mijn onderlip.

“Ik ga er wel één halen,” Hij lachte en liep terug naar de keuken. “Bedankt!”


---
Zitten jullie op tumblr?
Dit mijn tumblr :Dhttp://goodoldstrangersilence.tumblr.com/
Wie wil kan follow'en en zet de jouwe ook in een reactie :'D
Looove, Elke
PS: Reacties?(cat)


Reageer (6)

  • ProudAlien

    Haha leuk geschreven weer!
    snel verder gaan hè! <3
    x'

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen