Schooldag 5-Deel 1
Rose liep naar de Glee lokaal. Het voelde wel raar om verkering te hebben met een homo. Maarja, kan gebeuren, toch? Ze zette alle gedachten rond Kurt uit haar hoofd en ging tussen Tina en Jay in zitten. Will kwam binnen met blaadjes. Hij hijgde de longen uit zijn lijf. 'Mr. Shue, heb je gerend?' vroeg Mercedes. 'Ja, ik moest naar Ms. Pillsbury en toen zag ik de tijd pas.' Rose herinnerde zich wat ze aan Kurt vroeg en vroeg hetzelfde aan Mr. Shue: 'Waarom bent u de laatste tijd zo gehaast? Want morgen zijn de duets en 4 dagen geleden de boys vs. girls.' zei Rose. 'Ik kwam er vlak voor de boys vs. girls achter dat de data voor de Sectionals zijn verschoven.' zei Mr. Schue. 'Wanneer zijn ze dan?' vroeg Santana. 'Aankomende vrijdagmiddag.' zei Will. Rose schrok zich lam, net als iedereen waarschijnlijk. Er rees een hoop geroezemoes uit in de Glee club. Vrijdag al? Het is vandaag dinsdag! Hij mocht wel eerder erachter komen dat de Sectionals vrijdag al waren. Maarja, kan hij ook niks aan doen. 'Stilte!' riep Will en het werd gelijk stil. 'Dat zijn dus deze blaadjes. De tekst en de verdeling van de tekst. Puck en Santana mogen de solo's zingen en Finn en Brittany doen de danssolo's.' Nog steeds kon Rose het niet geloven. Vrijdag al? Vrijdag al? Vrijdag al? Dat was het enige wat op het moment door haar hoofd vloog. Maar toen liep ze, net als de rest van de club, naar de blaadjes toe en pakte er eentje. Ze zag de tekst. Ze zag vooral de tekst van I'm yours, met af en toe een paar keer Make it mine erdoorheen gegooid. Het zijn ook twee moeilijk te combineren nummers. Ms. Pilssbury en Mr. Shue zullen ook wel gezwoegd hebben, en het is ze blijkbaar niet gelukt. 'Probeer maar wat te zingen met de tekst erbij, ik zet de muziek aan.' zei Mr. Schue. Toen begon de muziek en toen begonnen Puck en Santana te zingen. De choreografie was nog niet verzonnen, maar Brittany en Finn stonden daarvoor al bij Mr. Shue. En toen dacht Rose: Het komt allemaal wel goed.
Er zijn nog geen reacties.