* OO9 * Fate chooses your relations, you choose your friends
~Jacques Delille
Stacey en Zack stonden tegelijk op om de deur te openen. Toen Liam net zijn mond open deed om weer te gaan praten kwam er een hypere Stacey aanwandelen met Zack die in zijn handen een paar pizza dozen vast had. Doordat we allemaal ons verhaal hadden verteld waren we helemaal vergeten dat we pizza hadden besteld. Ik had zelfs niet door dat ik eigenlijk best wel honger had totdat mijn maag een protesterende geluid maakte. Dit zorgde ervoor dat we allemaal even moesten lachen. Hierna vlogen we gelijk met zijn allen op de pizza af. Nadat we onze pizza op hadden kwam Liam met het voorstel om een wandeling te gaan maken. Stacey en Zack hadden door dat Liam even alleen met mij wilde zijn en zeiden ook dat ze maar thuis zouden blijven.
Toen Liam en ik buiten waren, waren de eerste tien minuten stil. Niet aangenaam stil maar eerder de stilte dat we niets tegen elkaar durven te zeggen. Na die tien minuten was ik de stilte beu, en ik was niet de enige want Liam en ik deden tegelijk onze mond open en weer dicht. Totdat ik aan hem vroeg of er was mis was. ‘Ik… ehm… Nou je vertelde me dat je je vader wilt opzoeken en… ehm… ik dacht dat ik je wel kan helpen. Ik bedoel, alleen als je het wilt hoor. Als je het niet wilt is ook goed. Ik wil me niet opdringen of zo. Maar het is maar dat je het weet, dat ik voor je klaar sta. Als vrienden natuurlijk. Als jij dat ook wilt.’ Nadat klaar was met stotteren liet hij nog een diepe zucht horen. Stiekem vond ik het wel lief van hem dat hij aanbiedt om te helpen zoeken naar mijn vader en dat hij vrienden wilt zijn. Maar zoals hij zei wilt hij alleen maar vrienden zijn. Niet dat ik daar problemen mee heb, alleen dat betekent dat hij mij dus totaal niet leuk vind. Pff, wat is het leven toch ingewikkeld. Uiteindelijk gaf ik als antwoordt dat ik het wel fijn zou vinden als hij mij zou willen helpen en dat ik het ook wel leuk zou vinden als we vrienden zouden zijn. Zijn reactie hierop was een spontane knuffel. Na een tijdje nog wat gekletst te hebben besloten we maar om weer terug te gaan naar Stacey en Zack.
Eenmaal bij bestemming aangekomen besloten we maar om via de achterdeur naar binnen te gaan. Wie liepen naar boven en ik hoorde Stacey tegen Zack praten. ‘Ze zijn toch zo lief samen. En ik zie echt wel dat Maya hem leuk vind hoor. Sterker nog, ze heeft het een soort van bekent dat ze hem leuk vind.’ Toen ik Stacey dit hoorde zeggen was ik ondertussen al rood aangelopen. Ik keek naar Liam en ik zag hem voor een seconde teleurgesteld kijken. Nou weet ik niet of hij echt teleurgesteld was of dat ik het me maar verbeelde. Voordat Stacey nog meer kon vertellen stormde ik de kamer in en keek haar met mijn dodelijkste blik aan. Toen ze naar Liam keek zag ik dat ze betrapt keek. De rest van de avond was Liam opvallend stil.
Nadat we nog met zijn allen een uurtje hebben bijgepraat besloten we om te gaan slapen. Ik was ver in dromenland totdat ik ritselende geluiden hoorde wat mij deed opschrikken. Ik keek op mijn mobiel en zag dat het pas half twee was. Ik hoorde allemaal gestommel van beneden en ik besloot om naar beneden te gaan. Ik was doodsbang en nam voor de zekerheid maar Zacks honkbalknuppel mee. Ik sloop zachtjes naar beneden. Ik wachtte een paar tellen totdat ik nog meer gestommel en gemompel hoorde. Het geluid was afkomstig uit de keuken en ik besloot maar om daar te kijken. Ik hielt de honkbalknuppel gereed. Toen ik binnenstormde hoorde ik nog een geschrokken kreet.
Zouden jullie een
reactie willen
achterlaten.
Dan weet ik of ik
door moet gaan.
ps. Vergeet geen
abo te nemen!
_________________
Er zijn nog geen reacties.