Foto bij 1. De eerste nacht als vampier

Vince ligt in bed. Morgen is het maandag en moet hij weer naar school, waar hij totaal geen zin in heeft. Hij heeft namelijk een vreselijke hekel aan meester Martijn, hij zeurt altijd dat Vince te veel taalfouten maakt. Wat kan hij het helpen? Hij doet zijn best wel, maar het lukt gewoon niet.
Tenslotte valt Vince toch in slaap, maar hij heeft een nachtmerrie. Meester Martijn zegt dat hij alweer een onvoldoende voor zijn toets heeft, waarop Vince boos wordt en verandert in een vleermuis. Hij vliegt het raam uit en zonder het te weten, vliegt hij naar het huis van meester Martijn. Als hij daar is, vliegt hij door het raam naar binnen. Vince bijt meester Martijn en zuigt wat bloed uit zijn lijf, maar tegelijk lijkt hij te zien dat zijn meester uit het raam valt. Verward vliegt hij weer naar huis, doet zijn raam dicht en gaat weer verder slapen.

De volgende ochtend loopt zijn wekker af en als Vince beneden komt, vraagt zijn moeder: 'Je was onrustig vannacht, wat heb je boven gedaan?'
'Wat bedoel je ma?' antwoordt Vince.
'Oh, niets, dan was je waarschijnlijk aan het slaapwandelen.' Vince begrijpt er niets van.

Als Vince op school de klas inkomt, is meester Martijn er nog niet.
'Heb je het al gehoord?' vraagt Olaf, zijn beste vriend.
'Wat gehoord?' antwoordt Vince.
'Meester Martijn voelt zich niet lekker en heeft twee gaatjes in zijn nek', zegt Olaf. Vince denkt na over zijn droom. Viel de meester nou uit het raam of beet ik hem? Ik was wel onrustig vannacht volgens mama... denkt Vince. Ik zal mama tussen de middag wel vragen wat ik precies uitspookte.
‘Iedereen op zijn plaats. We gaan rekenen. Ik ben meester Sipke en ik vervang jullie meester Martijn totdat hij zich weer beter voelt’, hoort Vince plots. Vince gaat gauw zitten en maakt de sommen die op het bord staan.

Tussen de middag vraagt Vince aan zijn moeder: ’Wat spookte ik vannacht precies uit mama?’
‘Ik hoorde je naar het raam lopen en even later hoorde ik je weer terug lopen naar je bed, hoezo?’
‘Oh, niks hoor. Ik wilde gewoon weten wat ik had gedaan’, zegt Vince. Hij eet snel zijn boterham op en gaat daarna Olaf ophalen. Samen lopen ze terug naar school.
Eenmaal op school, zegt meester Sipke: ’Hallo, ga maar lekker zitten. Ik heb slecht nieuws. Jullie meester Martijn heeft inderdaad 2 gaatjes in zijn nek, hij voelt zich niet lekker en hij heeft bloedarmoede. Maar nu moeten we gaan lezen volgens het rooster.’
Vince doet alsof hij leest, maar hij denkt na. Dus ik was gisteren naar het raam gelopen en even later weer naar mijn bed. Ik weet niet wat in de tussentijd gebeurd is... Hmmm... Zombies bestaan niet, dus vampiers ook niet. Toch?

Reageer (4)

  • nadine100

    Dankje dat jullie reageren
    Ik ben bezig met het volgende hoofdstuk
    Volgende keer komt er een groot stuk en daarna kan ik weer verder
    Jullie moeten even wachten, er is net een stuk bij geplaatst

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    ja wel
    verder

    1 decennium geleden
  • nadine100

    Dankje

    1 decennium geleden
  • LzzyHale

    leuk bedacht ;)oeh ik krijg net een mail dat je een nieuw hoofdstuk hebt geschreven. ik ga gauw verder lezen

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen