0.1
Amy Frances Taylor Law (New York (Verenigde Staten) 6 februari 1994) is een Amerikaanse actrice en model.
Law begon haar acteercarrière in het theater, waar ze haar eerste rolletje als elf speelde. Onder invloed van haar moeder, Denise Barry Fanks, bouwde ze een kleine theatercarrière op.
Inhoud
• 1 Biografie
1.1 Jeugd
1.2 Persoonlijk leven
• 2 Carrière
• 3 Filmografie
Jeugd
Amy Law is de dochter van Denise Barry Fanks, de theateractrice, en Roy Law. Toen ze samen met mama Denise op haar zevende voor de eerste keer naar het theater ging, mocht ze al meteen invallen voor een ziek elfje.
Persoonlijk leven
Law heeft momenteel geen relatie. Ze heeft wel al een relatie gehad met onder andere Jonas Brothers-zanger Nick Jonas, My girl-acteur Fabian Hil en de Italiaanse zanger Eduardo Rocci.
Carrière
Na Laws eerste rolletje in een toneelstuk met mama Denise Fanks, had ze de smaak goed te pakken. Ze speelde erna nog in enkele producties met haar moeder, maar later ontgroeide ze dit en ze ging op haar dertiende als actrice (televisie en film) aan het werk.
Ze speelde mee in onder andere What’s up, een komedie over twee meisjes die de geheimen van de wereld ontdekken, zoals wat hun glimlach allemaal teweeg kan brengen. Hierin speelde ze de jongere zus van Alyson Michalka.
Met deze film legde ze ook meteen haar contacten bij Aly & AJ, de zussenband, nu bekend als 78violet. Law en de Michalka’s zijn zelfs zo goed bevriend dat ze elkaar vaak “zusters” noemen.
Net als Alyson Michalka en Amanda Michalka is Amy model en actrice.
“Aan muziek waag ik me maar niet en laat ik over aan mijn zusters,” is een van haar favoriete uitspraken.
De film waarmee ze eigenlijk vooral is doorgebroken, is Might and may, de romantische film over een meisje van hoge komaf, die zich in een avontuur stort met een plaatselijke rockzanger, deze rol wordt vertolkt door Michael O’Laas.
Filmografie
Jaar - Titel - Rol
2001 - Fairly grandmother - Elfje “Tinky”
2003 - Love birds - Young Dinah
2004 - General rules - Frunna
2004 - Six Feet Under - Ashley
2006 - The Guardian - Shannon Gressler
2007 - What’s up - Bonnie (youngest sister)
2010 - Might and may - Kelly
2011 - Documentaire over een tieneridool - Zichzelf
Er zijn nog geen reacties.