003
‘Moon?’ Verbaasd keek ik achterom. Een lange, zongebruinde jongen stond een paar meter achter me. Vanaf hier kon ik zien dat zijn ogen helder groen waren en dat hij donkere wimpers had.
‘Jij bent toch Moon?’ Zijn stem klonk laag en hees, een echte mannenstem. Ik kneep mijn ogen tot spleetjes en voerde een tweestrijd in mijn hoofd. Wel of niet toegeven?
‘Wie wil dat weten?’ Vroeg ik na een korte stilte.
‘Wat onbeschoft van me,’ vond de jongen. ‘Ik heb me niet voorgesteld. Ik ben Jayden Pierce.’ Hij stak zijn hand uit verwachtte van mij dat ik de vijf meter die tussen ons zat zou overbruggen, hij had het verkeerd.
Ergens kwam zijn naam me heel erg bekend voor, ik kon het alleen niet plaatsen.
‘Leuk om je te ontmoeten, Jayden. Ja, ik ben Moon.’ Ik zette een stap bij hem vandaan, terwijl hij een stap naar me toe deed.
‘Is Jack ook thuis?’ Ik blies mijn ingehouden adem uit en lachte een beetje nerveus. Daarvan kende ik zijn naam. Jack had de naam van Jayden op zijn werkstuk gezet, ze werkten er samen ja.
‘Ja.’ Antwoordde ik een beetje beschaamd. ‘Zal ik met je meelopen?’ Hij glimlachte vriendelijk naar. ‘Dat zou fijn zijn.’ In gedachten verzonken liep ik voor hem naar ons huis, ik vroeg me af wat hij in het bos deed rond etenstijd.
‘Was je aan het wandelen?’ Ik keek over mijn schouder naar de jongen en slaakte een angstige kreet toen hij ineens vlak achter me stond.
Ik legde mijn hand op mijn hart en lachte opnieuw beschaamd.
‘Het spijt me, ik wou je niet laten schrikken!’ De jongen hield zijn handen in de lucht, een overgevend gebaar. Ik wuifde zijn verontschuldiging weg en glimlachte, dit keer met een wantrouwig gevoel.
Ik vond die hele jongen maar niets.
Vlug liep ik naar de voordeur toe en hield het voor hem open. Ik opende mijn mond om ‘Jack!’ te roepen maar Jayden was me voor en legde zijn vingers op mijn lippen.
Ik schrok van de intense kou van zijn vingers, ik stapte achteruit en drukte mijn rug tegen de deurpost terwijl hij grijnsde.
‘Ik weet de weg.’ En met die woorden liet hij mij en mijn hart wild kloppend achter en vertrok richting Jack zijn slaapkamer.
Wat een vreemde jongen..
me likes kudo's en reactie, hihi!
Reageer (2)
Ga je nog verder?
1 decennium geledenhe?? wie is jack en wie is moon??
1 decennium geledende enigste naam van uit de vorige story die ik herken is: dewi maar voor de rest??
wat is er allemaal verandert????