3. Never Put A Sock In A Toaster
Soms verbaas ik mij over het feit dat mijn broer en ik familie zijn. Ik zweer dat mijn ouders het verkeerde kind hebben meegenomen uit het ziekenhuis. Soms vraag ik mij zelfs af of dit wel mijn familie is. Misschien ben ik wel het verkeerde kind dat ze hebben meegenomen. Omdat ik het jongst ben plaagt mijn broer mij altijd en ik kan er niets tegen doen. Sinds dat hij het weet van de beesten is het alleen maar erger geworden.
Ik zette de laptop op mijn bed en startte hem op. Ik zag dat al mijn vrienden al online waren en ze begonnen meteen tegen mij te praten. Mijn moeder klaagt altijd dat ik te veel achter de laptop zit. Haar mening? “Je hebt je vrienden net nog gesproken.” En ik heb dan zoiets van “Dus?”
Ik ben niet een van de populaire mensen op mijn school, ik voldoe niet aan de criteria. Ja, ze beoordelen je. Je moet sportief zijn of iemand die optreed, mooi haar, blauwe ogen, gebruinde huid, je moet er goed uitzien en je moet met alles up-to-date zijn. Ik ben dat geen van allen. Ik ben bleek, bijna wit, dat komt omdat ik in regenachtig Engeland woon en niet op vakantie ga naar Griekenland of een ander zonnig land. Ik heb lang, donker, bijna zwart, bruin haar en hazelnoot kleurige ogen. Niets interessants eigenlijk. Ik zou niet kunnen acteren al hangt mijn leven ervan af en sport? Laten we maar zeggen dat als er een categorie ‘zoveel mogelijk mensen in een straal van tien kilometer om je heen pijn doen’ was op de Olympische Spelen dan zou ik die met twee vingers in de neus winnen. Als je mij een honkbal knuppel geeft is mijn advies voor je: zoek dekking. Lengte? Lengte is iets dat ik nooit gehad heb. Ik ben ongeveer 1,60 meter en ik ben dus de kleinste van mijn vrienden.
De laptop maakte een ‘ding’. Het was Charlotte.
O mijn god! schreef ze. Boycrazy was haar nickname, geen verrassing hier. Raad eens wat er na school gebeurde?
Ik zuchtte en schreef terug:
Clumsy Freak: Wat? Je hebt een tweede hoofd bijgegroeid, een extra arm, een staart en je haar is ineens felgroen?
Boycrazy: Nee, gek! Owen heeft mij eindelijk mee uit gevraagd.
Clumsy Freak: En?
Boycrazy: En ik zei ja!
Eindelijk! Charlotte heeft non-stop over Owen gepraat de afgelopen weken. Normaal gesproken ben ik degene waartegen ze tegen praat. Ik ben namelijk de vertrouwenspersoon in onze groep, degene die ervoor zorgt dat wij bij elkaar blijven.
Clumsy Freak: Zie je? Ik zei het toch?
Boycrazy: Ja dat weet ik! En je had gelijk! En ik ben je zoveel schuldig!
Ja, inderdaad. Ik moest Owen letterlijk smeken om jou mee uit te nemen. Dat wou ik eigenlijk zeggen.
Clumsy Freak: Nee joh, het was niets.
Boycrazy: Nee, serieus, ik kan jou ook koppelen. Je hebt een jongen nodig in je leven… Wat denk je van Dylan?
Dylan is de zelfgekroonde leider van de buitenbeentjes. Vat het niet verkeerd op, Dylan is een goede jongen en zonder hem weet alleen God wat er met de zes van ons gebeurd zou zijn. Het is gewoon dat hij iets… te wild is naar mijn smaak.
Clumsy Freak: Nee, bedankt.
Boycrazy: Wat denk je van Aiden?
Aiden is een compleet ander verhaal. Aiden is mijn allerbeste vriend en Charlotte heeft het gekke idee dat hij en ik perfect zijn voor elkaar. Sinds dat zij zag dat Aiden mij hielp over een boomstam te klimmen op een schoolreisje, heeft Charlotte geprobeerd ons te koppelen. Mijn probleem was dat ik ons niet als een stel kon zien. Het hielp ook niet dat hij de ex van Charlotte is en ik ben niet het type om met de ex van een vriendin uit te gaan.
Clumsy Freak: Charlotte, hij is je ex.
Boycrazy: Dus? Ik ben over hem. We zijn vrienden, alles is goed.
En zo begon ik mijn preek over hoe Aiden en ik alleen maar vrienden zijn. Charlotte ging toen over op hoe schattig ik wel niet was en dat Owen mij makkelijk aan een van de jongens van het voetbal team kon koppelen, waar ik nee tegen zei.
Er was een andere ‘ding’, Charlotte stuurde meteen een berichtje.
Boycrazy: Als je het over de duivel hebt…
Het was Aiden. Never Put A Sock In A Toaster was zijn msn-naam. Ik weet dat hij mij nooit in de steek zou laten. Toen wij klein waren stopte ik een sok in een toaster en het resultaat was wel grappig.
Er zijn nog geen reacties.