Kurt-Deel 2
Kurt liep door de gangen. Karofsky was ziek, en zonder hem had die andere gozer ook geen streken. Het was een abnormaal rustige dag voor Kurt. Geen homofoben, geen footballspelers, gewoon rust. Blaine was weer op school, en hij liep naast hem. 'Nog huiswerk gehad van de week?' vroeg Blaine. Kurt zei geïrriteerd 'Wiskunde en Spaans, allebei paragraaf 2 en 3 af.' Hij zei het zo geïrriteerd omdat hij het nu pas vraagde, hij was al een week ziek, en vandaag moest het af. Jay kwam langslopen en Blaine liep naar hem toe, wat hij de laatste tijd wel vaak deed. Kurt vroeg zich af waarom. Toen liep Rose langs. Daar ging Kurt maar naast lopen 'Weet jij iets van Jay, dat hij de laatste tijd vaak met Blaine omgaat?' vroeg Kurt aan Rose. 'Ik zie Jay niet veel. Ik ga meer om met Tina.' zegt Rose.
'Blaine loopt midden in een gesprek naar Jay toe als hij hem ziet.' zegt Kurt. 'Blaine was toch homo?' vroeg Rose, waarop Kurt knikte 'Het kan zijn dat hij Jay leuk vind.' Kurt schrok zich lam. Dit was hem ook overkomen, maar nu voelde het anders. Alsof, als Kurt geen homo was, zijn vriendinnetje was vreemdgegaan. Misschien was Blaine dat wel. 'Oke, bedankt...' zei Kurt voorzichtig. Toen liep hij naar de wc's. Eenmaal binnen begon hij te huilen. Blaine vond Jay leuk. Hij droogde snel zijn tranen, stel dat iemand hem zou zien. Toen kwam Mercedes de wc's uit, waarbij hij besefte: 'Ik sta in de meisjestoiletten...' zei hij. Mercedes vroeg: 'Wat is er.' Toen begon Kurt weer te huilen. 'Blaine vind Jay leuk...' zei hij snikkend. 'Wie zegt dat?' vroeg Mercedes. 'Rose.' zei hij. 'Ach, trek het je niet aan. Misschien is het wel niet waar.' zei Mercedes. 'Ja, dat kan...' zei hij snikkend. 'Droog je tranen, ik vind het niet leuk als jij verdrietig bent.' zei Mercedes, en ze gaf hem een knuffel. Gelijk werd Kurt rood. 'Vind je het niet erg dat ik hier ben?' zei hij schaamtevol, waarop Mercedes lachte. 'Ach, je bent hier eerder geweest.' Zei ze, en toen moesten ze allebei lachen.
Reageer (1)
leuk
1 decennium geleden