4. Goede actie of slechte ?
De bonk was goed te horen en het geschreeuw van de bemannings leden ook. Het schip vaarde met hoge snelheid weg van het zinkende schip. De hoge pieven van Nelson kwamen aan gedendert, een van de hoge pieven zei: ''snel pak jij zijn benen ik pak zijn armen!''. En ze renden allemaal naar beneden, ondertussen kwam jack bij van de harde klap. Hij keek naar buiten via de kanons gaten hij zag het spaanse schip langzaam verder de diepte in zinken, maar hij zag ook het andere spaanse schip en bedacht in zijn hoofd een goed plan hij zei tegen de bemannings leden die hem naar binnen trokken: ''snel geef me een enterhaak?!''. Hij rende de trap op naar het bovenste dek. Hij zag een dode spanjaard op het dek liggen met een zwaard door zijn buik, hij ritste het zwaard weg vloog als het waren van het schip af. De spanjaarden zagen hem aankomen en pakte hun pistolen. Jack schrok van de rond vliegende kogels en greep uit wanhoop een touw van het goede spaanse vast. Hij bungelde het dek op. Jack trok zijn zwaard en vocht voor zijn leven het bloed vloogf door de lucht en Jack had het dek berijkt daar was geen levende spanjaard te bekennen vlug pakte hij de enterhaak van zijn schouder af en mikte op het zinkende schip. De haak vloog op het schip af en dreigde mist te gaan, maar nee de haak bleef zitten aan de romp van het schip. En jack maakte het touw aan de mast vast, vlak daarna kwamen er weer spanjaarden, niet echt dat jack dat niet verwachte maar hij zette door de spanjaarden renden op hem af jack schreeuwde:'' kom maar op!!''.
Reageer (2)
Ga nou verder, dude :o
1 decennium geledenGoed geschreven! Snel verder! (Aub)
1 decennium geleden