* OO5 * Lies run sprints, but the truth runs marathons
~ Michael Jackson
‘Nu ophouden!’ schreeuwde ik hysterisch. Iedereen bleef verstijft in zijn eigen positie staan wat een grappig beeld opgeleverd zou moeten hebben als we ons niet in deze nare situatie zouden bevinden. Zack had Liam in een houdgreep en Liam probeerde er wanhopig uit te komen maar omdat ik binnen kwam en ze verstijft in hun positie stonden, stond Liam’s rechter hand omhoog net als zijn linkerbeen. Stacey zag er vuurrood uit met tranen in haar ogen en alsof het afgesproken was dat iedereen als een standbeeld moest staan bleef er een traan halverwege haar wang hangen.
Na een poosje in dezelfde houding te hebben gestaan leek het alsof er een schok door ze heen ging en begonnen ze allemaal dingen naar mij te roepen. Allemaal doorelkaar zodat ik niet kon verstaan wat ze zeiden. En alsof het 1 man was kwamen ze als een gek op mij af. Zelfs Liam wat mij verbaasde. Zack, Stacey en Liam kwamen met een volle vaart op mij afrennen wat als gevolg had dat we met zijn allen op de grond vielen. Die leverde, ondanks alles wat er was gebeurd, een lachsalvo op bij iedereen.
Na een minuut op de grond te hebben gelegen met drie mensen op mij vond ik het wel weer genoeg en vroeg ik ze vriendelijk om op te staan ‘En nu van mij af! Denk niet dat jullie al van mij af zijn jongens…’ en voordat ik verder kon gaan werd ik al onderbroken door Stacey ‘Je vergeet het meisje. Want ik geloof toch echt wel dat ik een meisje ben hoor. Ik heb bewijs!’ maar dit keer was ik degene die haar zin maar afkapte. ‘Stace, denk niet dat je grappig bent. We hoeven het allemaal niet zien. Ik wil nu gewoon een serieus gesprek met jullie allen hebben. Want wat ik net aantrof wil ik niet vaker zien!’ Nadat ik dit gezegd had begonnen ze weer met zijn allen doorelkaar de praten totdat ze doorhadden dat dit helemaal niet werkte. Het was een minuutje stil en ze begonnen weer met zijn allen doorelkaar te praten waarop ik er maar tussen sprong en zei: ‘Stace, begin maar met jou verhaal. Daarna wil ik Zack horen en als laatste Liam.’ Zo gezegd zo gedaan.
‘Ik kon het niet hebben dat hij jou zo grof behandeld Maya. Dat begrijp je toch wel. Ik bedoel, ik laat niet zomaar mijn vriendin kwetsen. Wat hij zei kan gewoon niet door de beugel. Als je een vraag wilt stellen is al een ding maar om er al gelijk je mening achteraan te gooien terwijl hij nog niet eens jou verhaal heeft gehoord?! Ik snap niet hoe jij het in je hoofd haalt. En bovendien wie er aan Maya zit, zit er aan mij!’ Bij de laatste twee zinnen keek ze in plaats van naar mij, zoals ze de hele tijd deed, naar Liam. Dit zorgde ervoor dat Liam rood werd en schuldbewust ging kijken aangezien dit expliciet naar hem gericht was.
Nadat Stacey was geweest met haar verhaal kwam Zack. ‘Ik kan het niet aanzien dat iemand jou pijn doet. Zelfs mijn beste vriend niet want je bent als een zusje voor mij dus laat ik dit niet zomaar gebeuren. Want als grote broer is het de taak om mijn kleine zusjes te beschermen. Dus als dit betekend dat mijn vriendschap er met Liam op zit, dat is dat maar zo. Jullie moeten weten dat jullie twee altijd op de eerste plek voor mij komen.’ Dit maakte me emotioneel aangezien ik hem altijd als mijn grote broer heb gezien maar hij nooit heeft gezegd dat hij mij als zijn kleine zusje ziet. Ik vloog op Zack af en gaf hem een knuffel. Ook Stacey was geraakt door Zack’s woorden en ook zij vloog op hem af.
Nu werd het tijd voor Liam. De tijd dat hij de waarheid onder ogen komt. De tijd dat hij al zijn kaarten op tafel gooit. Tijd voor zijn verhaal.
Zouden jullie een
reactie willen
achterlaten.
Dan weet ik of ik
door moet gaan.
ps. Vergeet geen
abo te nemen!
_________________
Er zijn nog geen reacties.