The Last Pack of Cookies
Zaterdag middag, half 3. Daar zat ik dan weer levenloos op mijn bed, naar de TV starend, terwijl ik de Wii-controller in mijn hand had. Zoals altijd was ik mijn favoriete spel Okami aan het spelen terwijl mijn moeder ondertussen tegen me zat te zeuren dat ik mijn huiswerk moest maken in plaats van gamen. Maar zoals altijd luisterde ik toch niet. ‘Yukii, kom achter die Wii vandaan en ga naar de winkel toe!’ Met een diepe zucht knikte ik en stond ik op. Aangezien dat ik nog in mijn pyjama zat, moest ik me nog aankleden. Omdat het echt kei warm was buiten, pakte ik een korte broek en mijn favoriete Metallica-shirt. Ik kreeg een boodschappenlijstje en geld, en ik ging op weg naar de winkel.
Opeens viel ik uit mijn bed. ‘ZOMGWTFBBQ!’ schreeuwde ik terwijl ik met mijn hoofd tegen het nachtkastje stootte. Toen ik op mijn klok keek zag ik dat het al half 3 was. Terwijl ik naar de kamer liep hield ik mijn hoofd vast. ‘Damn, ik heb echt een kater overgehouden van gisteravond’, kreunde ik tegen mezelf. Opeens zag ik op de tafel een briefje liggen. “Haaaai Zack, ga jij naar de winkel vandaag? We’re out of cookies. Greetz, Jack”. Ik pakte het briefje en gooide het weg. Met een diepe zucht liep ik naar mijn kamer en kleedde me langzaam aan. Ik liep naar buiten toe en ging naar de winkel toe.
Toen ik in de winkel kwam, pakte ik een mandje en pakte ik de spullen die ik nodig had en gooide die in het mandje. Ik liep langzaam naar de rij waar allemaal de koekjes en de cakejes stonden. Toen ik zag dat er nog maar een pak van mijn favoriete koekjes lagen, rende ik ernaar toe. Toen ik mijn hand op het pak koekjes legde, voelde ik nog een hand. Ik draaide me om.
Ik wilde het laatste pak koekjes pakken, toen ik haar ineens zag staan. ‘Yukii, ben jij dat?!’ vroeg ik enthousiast. Ik vroeg me af of ze me eigenlijk nog wel herkende na al die jaren.
‘OMG, Zack!’ riep ik terwijl ik hem een knuffel gaf. Zack zat bij mij in de klas op de basisschool. We stonden nog een tijd te kletsen nadat ik hem een knuffel gaf. We besloten toen ook maar dat we het laatste pak koekjes gingen delen. Toen we samen naar buiten gingen zei ik dat hij mij nog maar eens moest bellen om wat af te spreken. Hij knikte enthousiast en hij zei dat hij dat zeker weten zou doen.
Er zijn nog geen reacties.