Foto bij 7|Lieing.

Knockturn Alley = Verdonkerde maansteeg.
wrackspurts = Knarkloppertjes

''Fay, Hermione kom kijken''Zei Harry die weer terug was en wenkte hun. Hermione en Fay liepen naar de etalage waar Harry stond.
''Is dat niet Draco zonder zijn moeder''Zei Fay, ze keken hoe Draco Malfoy de Knockturn Alley in liepen.
''Die zijn zeker iets van plan''Zei Harry en wilde de winkel uitlopen maar Hermione hield hem tegen. ''Harry, ze doen gewoon wat inkopen en de Malfoy's kwamen daar toch bijna elk jaar?''Zei Hermione terwijl ze Harry streng aan keek. ''Maar dit jaar is toch anders?Zijn vader zit in Azkaban en hun hebben connecties met jeweetwel, er is iets niet pluis''Zei Harry ongeduldig. Inmiddels kwam Ron erbij staan. ''Komen jullie mee of niet?''Zei Harry, 'Alleen als we dadelijk iets gaan eten''Zei Ron met een flauwe glimlach. Harry keek afwachtend naar Hermione, ''Ik ga mee, zodat ik je kan laten zien dat er niks mis is''Zei Hermione nuchter.
''Ik blijf liever hier''Zei Fay, ''Waar het veilig is''Voegde ze met een schaapachtige glimlach aan toe. ''Goed dan''Zei Harry, ''Als iemand vraagt waar we zijn verzin dan maar iets'''. Harry wenkte Hermione en Ron en met zen drieën liepen ze de winkel uit. Fay draaide zich weer om en keek recht in het gezicht van Luna Lovegood. ''Hoi Luna, ik had je helemaal niet gezien hier''Zei Fay licht geschrokken, Fay vond Luna alles behalve raar. Ze kon altijd goed met haar over weg, Luna spotte tenminste niet met haar mini angst voor Broccoli. ''Hallo Fay''Zei Luna met haar dromerige stem, ''Ik ben hier al een tijdje met mijn vader''.
''Oh leuk,''Zei Fay schaapachtig, hopelijk had Luna, Hermione, Harry en Ron niet zien vertrekken. ''Ja, hij vertelde aan Fred en George dat ze misschien iets konden doen met hoornen van Crumple-Horned Snorkacks''Zei Luna, Fay zag dat ze radijsjes als oorbellen droeg net als vorig jaar.
''Hopelijk doen ze er wat mee''Zei Fay, ze moest Luna zien af te lijden.
''Maar, waar gingen Ronald, Hermione en Harry nou net heen?''Zei Luna terwijl ze een gefascineerde blik op de deur wierp.
''Uhm, nou ze gingen..''Zei Fay zoekend naar woorden, ''Ze gingen een middel kopen tegen wrackspurts''. ''Is daar dan een middel tegen?''Vroeg Luna gefascineerd. Fay knikte, ''Net als er een middel is tegen levende broccoli''Zei ze. ''Welk middel dan?''Vroeg Luna nieuwsgierig.
''Nou het is niet echt een middel. maar je stopt de broccoli in de pan en dan braad hij dood''Legde Fay uit. ''Echt waar? Cool''Zei Luna, ''Maar zielig voor de broccoli''. ''Nee joh, hij verdient het''Zei Fay uit de grond van haar hart. ''Hoe heet dat middel tegen wrackspurts? dan kan ik het aan mijn vader doorgeven''Zei Luna terwijl ze even de winkel rond keek. ''uhhm..Hangoseveratus''Loog Fay, ze was zo hard aan het falen.
''Onthouden''Zei Luna met haar dromerige stem terwijl ze weg huppelde.
Fay hoopte dat ze hier weg waren voor Luna haar kon confronteren met de
waarheid.

Reageer (3)

  • Smesty

    Hah xD
    Luna is echt cuwl!!
    Love it
    Snel verder!!!
    Xx

    1 decennium geleden
  • Xion

    veiligheid gaat boven alles (A)
    En als Fay nog zo'n droom krijgt kan ze haar eigen verzonnen middel gebruiken

    Snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Delic

    Tuurlijk, een mini-angst voor broccoli maar. Niks van gemerkt joh x"3
    Snel verder!! =3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen