Foto bij het vertrek

Hoofdstuk 1
Om half 4 werd ik wakker gemaakt. Helaas het was echt tijd om naar Frankrijk te gaan. Ik had er dus echt geen zin in maar ik ben bang dat ik wel moest gaan. natuurlijk vond ik het leuk om met mijn vriendinnen op vakantie te gaan maar ik wilde er niet zo vroeg uit. We pakte de laatste spullen nog even in en ik gaf een knuffel aan onze katten, noppes en nada, en toen gingen we in de auto zitten. We reden weg, bye huis, hallo Frankrijk. Ik had er dus echt geen zin in dus ging ik maar slapen. Na een uurtje of 3 werd ik wakker en reden we al in Frankrijk. Ik besloot mijn IPod maar aan te zetten en luisterde naar rihanna- take a bow. Ik pakte mijn boek en ging de rest van het uur lezen. Mijn ouders gingen bij parijs uit de auto en ik reed verder. Zo kwam ik de eerste dag van mijn “geweldige” vakantie door. We gingen ergens op 5 uurtjes rijden van onze camping vandaan overnachten. We liepen met al onze spullen het hotel in en vroegen een kamer. We hadden een starsuite en 2 gewone slaapkamers. Lisa en Arlette wilde in de gewone kamers want aan zo’n grote kamer hadden ze niks voor een nachtje. Dus liepen Saar en ik naar de suite toe en deden de deur open. Saar liet van schrik haar spullen vallen. Het was echt een hele mooie kamer. Aan weerszijde stonden er 2 grote 2-persoons hemelbedden. En alles was in het zwart/roze/wit. Echt zo prachtig. We legde snel onze spullen op het bed en gingen onze tanden poetsen, make-up van ons gezicht halen en ik ging eventjes douchen. Toen ik onder de douche uitkwam zat Saar op een van de grote sofa’s tv te kijken maar er was niks Nederlands of Engels op tv dus gingen we maar slapen. we waren ook best moe van de reis. We waren met zijn vieren op vakantie gegaan en waren onderweg naar Zuid-Frankrijk, aan de kust en vlakbij de grens. Ik lag lekker in bed en lag even na te denken. We zouden met zijn vieren in een chaletje(huisje van hout) gaan op de camping col d’ibardin. Arlette, Saar, Lisa en ik waren al sinds klein vriendinnen. We hielden allemaal van verschillende muziek andere stijl, zo was Saar een beetje richting EMO Arlette meer de ja, hoe leg je dat uit, geen EMO geen gothic geen modetutje maar er een beetje tussenin, Lisa was een beetje gothic en een beetje EMO en ik was meer van de modekleding maar af en toe vond ik het wel leuk om er net als Saar bij te lopen. Ik hiel van zingen, Saar van toneel Arlette van schrijven en Lisa vond het altijd leuk om een boekje te lezen en even weg te doezelen. Maar veel meer tijd om wakker te worden had ik niet. Ik viel al snel in een droomloze slaap. Die ochtend daarna werd ik wakker van iemand die op de kamerdeur bonsde, ik liep naar de deur en deed die open. Arlette stond voor mijn neus en kwam met spullen en alles binnenlopen. Lisa sliep nog en Arlette had een briefje achtergelaten dat ze al bij ons was. Ik stapte weer onder de douche en deed mijn make-up, gewoon een dun lijntje oogpotlood onder mijn ogen en mascara en als finishing touch een lijntje witte glitters boven mijn wimpers. Mijn blonde lange haren stijlde ik netjes en liet mijn styltang weer afkoelen. Ik liep de kamer in en begon mijn spullen te pakken terwijl Saar onder de douche stapte, net toen ik alles had ingepakt kwam Lisa met al haar spullen aanzetten en gaf mij de sleutel want ik moest altijd al die dingen bijhouden, ik was namelijk de oudste. Saar was 16 Arlette en Lisa 17 Arlette werd over 18 dagen 18 en ik was al 18 en had een rijbewijs. Daarom hadden onze ouders een auto, BMW X5, gehuurd waarmee we naar Frankrijk reisde. Ik zette de radio aan en hoorde I.O.S. met het nummer ‘voltooid verleden tijd’ door de kamer schallen en ik zong mee, zoals altijd en ging ondertussen nog even de kamer door.


Ik wenk de barman vul de glazen
en denk nog jij komt zometeen
mensen lachen mensen praten
mensen kijken langs me heen

ondertussen was Saar ook klaar en ik liep de badkamer weer verder zingend in om daar mijn spulletjes op te ruimen

is dit dan het einde van het feest
wil jij dan soms beweren dat er nooit iets is geweest
maar wat je niet heb gehad raak je ook niet kwijt
voltooid verleden tijd

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen