{Narnia}When 2 enemies fall in love[Part One hundred and thirty.]
Eenmaal bij het kasteel gingen ze direct binnen.De oorlog kwam ten sprake.’We kunnen de Romeinen als voorbeeld nemen,’stelde Edmund voor,’Die waren altijd al heel slim in dat soort dingen.’Bella,Caspian,Raven en Alex staarden hem verward aan.’Wie zijn de Romeinen?’vroeg Raven nieuwsgierig.’Dat zijn mensen die vroeger in onze wereld woonden,’zei Susan slim,’Ze hadden bijna de hele wereld veroverd met hun technieken en nu gebruiken we nog dingen afkomstig van hem.Ze waren ontzettend dapper.’’Ik ken hen niet,’gaf Bella toe.’Dat is het net!’zei Edmund en drukte zijn vuist tegen tafel,’Alleen wìj,ik,Peter,Susan,Lucy,Gabrielle en Selena,kennen die technieken.Dus maken we kans door de Romeinen te gebruiken omdat zij het niet zullen kennen!In onze wereld zouden we daarmee geen kans hebben.’’Edmund,dat is een goed idee,’zei Peter,’Maar als wij van verschillende kanten aanvallen kunnen ze nergens naartoe.Ik weet dat ze hier voor het kasteel zullen vechten en ze mogen echt niet binnengeraken.Daarom moet een ene groep vanvoor,een langs de kanten en een vanachteren.Ik weet dat elke groep dan met minder zal zijn maar het gaat dan lukken.Ook moeten er boogschutters zijn,en de griffioenen kunnen goed helpen.En als we echt geluk hebben,komt Aslan zelf ons helpen.’Lucy’s ogen begonnen te glinsteren toen ze die naam hoorde.Maar toen zwaaide de deur open en kwamen Rippertjiep en Glenstorm binnen.Ze waren helemaal bang,en dat zou je bijna nooit van Rippertjiep,de dappere muis zeggen.’We hebben een soldaat gevonden van de andere zijde,’zei Glenstorm,’Hij had een wonde in de nek en leek helemaal leeggezogen.De Narniërs bevestigen dat de bossen geteisterd worden door vampiers.Koude,moordlustige wezens.’Selena en Gabrielle keken voor zich uit.Dit nou ook al?Vampiers.De puzzelstukjes vielen in elkaar.’Dat heb ik gehoord.Vampiers,zie je wel,’bitste ze Caspian toe.’Wat wil je nou,he?Felicitatie’s?’zei hij dan weer.’We gaan wel kijken,’zei Peter en trok zijn zwaard.Omdat Lucy en Gabrielle zo aandringden,mochten ze wel maar mee.
Reageer (3)
Wow, ze komen net van de dwergen en dan komen er ineens vampiers ten sprake. Cool.
1 decennium geledenOw als die maar niet de andere zeiden kiezen
1 decennium geledenER GEBEURD VÉÉÉÉÉÉÉEEL TE VÉÉÉÉÉÉÉL IN DIT GEWELDIGE, FANTASIEVOLLE VERHAAL.
1 decennium geledenVERDERRRRRRRR.