A banquet?
Na de vernedering van daarnet heeft Geoffrey me toegestaan te douchen. Na het douchen word ik meteen naar mijn luxe kamer gebracht, waar ik een elegant zwart jurkje zie. Rode hakken staan op de grond en een rood sjaaltje ligt naast het jurkje. Ik hijs me snel in het jurkje en schuif mijn voeten in de hakken. Goddank zijn ze niet te hoog. "Eigenlijk is het best raar, dat alles past. Alsof hij me heeft opgemeten." lach ik zachtjes.Ik loop naar de kaptafel en plant mezelf ervoor. Ik kijk naar mezelf. Ik ben verwondert over hoe leuk ik er eigenlijk uit zie, meestal vind ik het niet leuk naar mezelf te kijken. Ik steek mijn haar in twee knotjes en knijp zachtjes in mijn wangen, waardoor er een blos op mijn wangen komt te staan. Ik sta weer op en loop naar de deur, waar ik op klop. Drew gaat voor de deur weg en opent hem. Even gaapt hij me aan, waardoor ik bloos en weg kijk. Hij schraapt zijn keel en vraagt of hij me moet escorteren, waarna hij naar me knipoogt. Ik glimlach en schuif mijn arm door de zijne, waarna hij me naar een enorme kamer brengt. In het midden staat een grote tafel met allerlei lekkers, eromheen staan een aantal stoelen. Geoffrey heeft zich heel precies geschoren en heeft zijn haar naar achter gekamd. Hij heeft een smoking aan staat op. "Gezellig toch?" vraagt hij. Ik moet glimlachen van het hele aanzicht. De geur van het eten is gelijk aan de geur die ik rook toen we buiten waren. Drew plaatst me op een stoel en Geoffrey zit tegenover me. Drew komt naast me zitten en even later zie ik Johnny binnenlopen. "Johnny!" schreeuw ik over blij. Ik sta op en ren naar hem toe, waarna ik hem een knuffel geef. "Johhny, johnny, johnny." zeg ik nogmaals. Johnny haalt me van hem af en lacht naar me. "Fijn je weer te zien." zegt hij. hij leid me terug naar mijn stoel en vertelt wat er allemaal aan eten is. Ik zie een hele kip, ik zie varken, sushi, spinazie, spaghetti, pizza, aardappelpuree en nog veel meer. Te veel om allemaal te proeven, laat staan helemaal weg te schrokken. Mijn maag springt een paar honderd gaten in de lucht en ik voel water in mijn mond lopen. "Aanvallen maar, Jamie." zegt Geoffrey vriendelijk en uitnodigend. Ik kijk nog zeker 10 minuten naar wat er allemaal is en uiteindelijk kies ik toch voor kip, aardappelpuree en wat spaghetti. Niet een prachtige combinatie, maar het is allemaal zo lekker en mijn maag staat ernaar om dit eerst te nemen. De rest zijn dan.. extra's. Ik eet zeker 3 borden en heb het meeste gegeten, behalve de spinazie. "Wat als ik zei dat dit het voorgerecht was." lachte Geoffrey. "Dan zou ik de rest bewaren voor de volgende keer." antwoord ik. Maar gelukkig krijgen we alleen nog een toetje, wat bestaat uit dril-pudding. Na het toetje wrijf ik over mijn buik en ik voel mezelf helemaal vol zitten. "Gefeliciteerd Jamie." zegt Geoffrey ineens. Ik kijk hem verward aan en vraag hem waarom hij me feliciteert. "Het is 27 September, lieve Jamie. Je bent jarig." antwoord hij. "Waarom weet je zoveel van me?" roep ik geschrokken naar hem. "Daar kan ik helaas niet op antwoorden voor je, Jamie." zegt hij, hij kijkt teleurgesteld. Ik begin te denken dat hij voor aandacht en liefde zou kidnappen, maar hij straalt iets uit wat me doet denken aan een familie. "Wanneer mag ik weer naar huis?" vraag ik daarna. Geoffrey krijgt nu een erg pijnlijke blik in zijn ogen en staat op. Hij schud zijn gevoelens van zich af en buigt. "Het diner was heerlijk, mijn dank gaat naar onze Johnny. Ik ben nu moe en wens te slapen. Ik zie jullie morgen weer." zegt hij, en vertrekt. Ik kijk Drew en Johnny aan en gaap. "Misschien moet ik ook maar gaan slapen." fluister ik. Drew begeleid me naar mijn kamer, wat gelukkig niet meer het stinkhok is, maar nu de kamer met het prachtige uitzicht op de tuin. En ik krijg een tandenborstel in mijn hand gedrukt. "Als je de kast weg schuift kun je naar je eigen badkamer." zegt Drew, waarna hij naar een kast tegenover mijn bed wijst. "Ik wek je morgen. Weltrusten Jamie." zegt hij en buigt. Ik schuif de kast weg, die verrassend licht is voor zo'n grote kast en achter de kast vind ik een deur. Zodra ik de deur open en de kamer instap zie ik een enorme badkamer. "Waarom moest ik nou dat stinkhok en die stinktoilet gebruiken, terwijl ze dit ook hadden?" denk i, terwijl ik een beetje woede in me voel opkomen. Ik begin maar met tandenpoetsen en nestel me daarna in bed. Mijn hakken staan naast mijn bed en mijn sjaaltje ligt erop. Mijn bed is heerlijk warm en ik val al bijna in slaap. Ik hoor mijn deur open en dicht gaan, heel zacht, maar wel hoorbaar. Mijn ogen schieten fel open en ik zie Johnny naast mijn bed staan. Hij drukt een kus op mijn voorhoofd, "Weltrusten Jamie, slaap lekker." zegt hij, blijkbaar niet merkend dat ik wakker ben. Hij loopt weer weg en sluit zachtjes mijn deur. Tevreden val ik in slaap.
Reageer (1)
Ach wat lief!! Maar wie gaat ze kiezen? Johnny of Drew? Of allebei(A)
1 decennium geledenHihi!! Snel verder!!!