(11) Controle
Verder bij 1 reactie
“Opstellen in vier rijen”, beval Jasper luid. Zoals gewoonlijk liep Resa naar Anna.
“Jij ook, Resa, zet je maar als vijfde bij de voorste rij”, zei die. De vampiers die op de eerste rij stonden schoven wat op om Resa er bij te laten. De tweede rij stond ook netjes geordend, maar de derde en vierde stonden weer wat loom bij elkaar, in iets wat volgens hen rijen moesten voorstellen.”
“Ik zie twee rijen en een hoop”, zei Maria kwaad. “Er waren vier rijen gevraagd. Ga op jullie plaatsen staan.” De vampiers schoven wat beter naast elkaar, maar het waren nog steeds geen gedisciplineerde rijen. Jasper liep naar hen toe, en zette hen op twee strakke rijen. De voorste rijen namen een net iets betere houding aan, zodat die meer op die van de achterste rijen leek. “Denken jullie op deze manier de vijand te overwinnen?”, siste Maria kwaad. “Wie zijn best niet doet krijgt geen eten. Vooruit, nu wil ik twee rijen tegenover elkaar zien. Daar de groep van Peter, en daar de groep van Jasper.” Resa keek vragend naar Anna.
“Kom jij hier maar bij staan”, zei Anna. De eerste twee rijen liepen naar de ene kant, de andere rijen naar de andere kant. Maria liep langs de rijen. Peters groep stond netjes in een rij, en Maria gaf enkel een lichte berisping als ze een slechte houding hadden. De andere rij, met Jaspers groep, kreeg daarentegen veel meer berispingen.
“Jullie hebben nog niet naar uiterlijk gekeken om goed te vechten?”, vroeg Maria aan Peter en Jasper.
“Nee, dat doen we gewoonlijk pas als ze hun uniformen krijgen”, zei Jasper kalm. Maria knikte, en wendde zich weer tot de groep newborns.
“Ik wil dat van elke groep de eerste twee naar het midden komen”, zei ze streng. De leden van Peters groep haastten zich naar het midden, terwijl die van Jaspers groep loom naar het midden slenterden. “Jullie gaan per twee een gevecht aan. Aan jullie manier van vechten zal ik zien wie er zijn best doet op de trainingen en wie niet. Wie zijn best doet mag straks gaan jagen, de anderen krijgen geen eten”, zei Maria. Sommige vampiers protesteerden, maar Maria luisterde daar niet naar. “De eerste van Peters groep tegen de eerste van Jaspers groep. De anderen ook per twee. Begin”, zei ze tegen de vampiers in het midden. De vampiers van Jaspers groep vlogen onmiddellijk op die van Peters groep, maar die deden enkel een stapje opzij, en draaiden zich vervolgens weer om naar hun tegenstanders. Die vlogen weer op de twee vampiers af. Deze keer ontweken de vampiers van Peters groep niet meer, maar sprong Charlotte gelijktijdig op Manon af, en Janus sloot Diégo in zijn armen. Manon en Diégo wisten niet wat hen overkwam. Er werd de hele tijd per twee gevochten. Ondanks het feit dat Manon en Diègo beiden aanzienlijk sterker waren dan hun tegenstanders, slaagden ze er niet in de anderen ook maar een moment in moeilijkheden te brengen. Plotseling verzwakten Charlotte en Janus gelijktijdig hun aanval, maar net toen hun tegenstanders dachten hen te kunnen grijpen, vielen Janus en Charlotte plots elkaars tegenstanders aan. Die waren zo verrast dat ze onmiddellijk overmeesterd waren.
“Goede tactiek”, complimenteerde Maria hen. “Goed bedacht Peter.”
“Dat hebben ze helemaal zelf bedacht,” zei Peter kalm, “toen ik hen twee aan twee liet vechten.”
“Nog beter”, zei Maria verbaasd. “Maar goed, ga maar terug op jullie plaatsen staan. Volgenden graag.” Er waren nog drie keer twee gevechten, en elke keer kwam Peters groep met een verassing. Slechts twee keer won er iemand van Jaspers groep: Pierre, de sterkste van de groep versloeg Zita, de minst sterke van allemaal, en Jelle versloeg Laura, die er niet op had gerekend dat Jelle niet op basis van zijn instincten vocht.
“Resa, ga naar het midden”, zei Maria. Resa gehoorzaamde. “Goed. Zita, val haar aan”, zei Maria. Zita gebruikte een aantal technieken die Anna niet gebruikte waardoor de strijd een tijdje gelijk opging, maar uiteindelijk was het Resa die won. Vervolgens liet Maria Resa tegen Laura vechten. Weer won Resa, maar weer moest ze er moeite voor doen.
“Ik weet genoeg”, zei Maria. “Ik wil hier voor mij vier rijen. Maar ik wil eerst twee rijen van vijf, dan een rij van vier en achteraan een rij van drie.” Dit keer werden de rijen redelijk snel gevormd. De eerste twee rijen bestonden elk uit vier personen van Peters groep. De eerste rij werd aangevuld met Resa, de tweede met Jelle. De derde en vierde rij stonden ordelijker dan gewoonlijk, hoewel noch Maria, noch Peter, noch Jasper, noch Anna er tevreden over was.
“De derde en vierde rij kunnen gaan”, glimlachte Maria. “Jullie hebben genoeg gewerkt voor vandaag. Jelle, jouw vechtstijl past beter bij de groep van Peter, dus jij gaat naar zijn groep. Ik wil dat Resa en de voltallige groep van Peter mij volgen, net als Jasper, Anna, Nettie en Lucie. Ik heb werk voor jullie.”
Reageer (1)
leuk!!
1 decennium geledenheeel snel verder!
krijgt resa ook nog een gave?
ik hoop het!