O6.
Roselyn Valentina Patterson
‘Ik hou van ijs. Ik hou van ijs. Ik hou van lekker ijs met chocola en aardbeiensaus, sjalala.’ Zong ik terwijl ik samen met Lauren achteraan in de rij ging staan. Ja, echt waar. Ik hield van chocolade-ijs met aardbeiensaus. Ik had het geproefd toen ik per ongeluk een keer mijn chocolade-ijs in een bak met aardbeiensaus liet vallen. Ja, vraag me niet hoe ik het toen voor elkaar heb gekregen maar het was me gelukt. Waarschijnlijk likte ik te hard aan mijn lekkere chocolade-ijsje dat het bolletje er vanaf ging. Of zoiets? En misschien was chocolade-ijs met aardbeiensaus helemaal niet raar. Je doopt toch ook altijd aardbeien in chocoladefondues? Nou, dat was bijna precies hetzelfde. Ik werd uit mijn geweldige gedachten gehaald door Lauren die me aanduwde. ‘What?’ vroeg ik. Ze wees even onopvallend naar de twee sexy jongens die net langs ons liepen. Ze stonden voor ons in de rij en keken mij lachend aan. ‘Leuk liedje zong je net.’ Zei een van de jongens. Ik knikte trots. ‘Ja, goed hè. Ik heb hem helemaal zelf bedacht. Misschien wordt het ooit nog wel een hit.’ De jongens moesten lachen en stelden zich toen voor. ‘Hai. Ik ben Justin.’ Zei de jongen met het lichtblonde haar en hij schudde mijn hand. Hij had knalblauwe ogen en volle lippen. Ik moest zeggen dat hij er best wel cute uitzag. Alleen zijn naam was dan wel weer een beetje jammer. Dat deed me denken aan zo’n andere jongen die een ernstig ego had. Ik ging zijn achternaam maar niet uitspreken. Daarna stelde de andere jongen zich voor. ‘Hi, ik heet ook Justin.’ Zei toen de andere jongen. Hij had bruin haar met veel schattige krulletjes en donkerbruine ogen. Mijn mond viel open van verbazing. ‘Maar hoe…? Heten jullie allebei Justin?’ vroeg ik verbaasd. De twee Justin’s moesten lachen om mijn reactie en knikten toen. ‘Yup, best wel toevallig. We kennen elkaar eigenlijk al heel lang en zijn beste vrienden maar we hebben inderdaad dezelfde naam.’ Pff, wat had ik toch met de Justin’s? Nu kende ik gewoon al drie Justin’s in twee dagen. Misschien bestond er wel zo’n Justin-club met allemaal Justin’s en waren ze me aan het stalken omdat ik een weddenschap had met Justin. Ja, wat een logica toch weer. ‘Aah, maar dat is vet leuk!’ riep Lauren toen enthousiast. ‘Dan noemen we jou Jus.’ Zei ze terwijl ze naar de blonde wees. ‘En jou Tin!’ ging ze enthousiast verder terwijl ze naar de bruine wees. ‘En dan krijg je samen JUSTIN!’ Lauren keek ons glunderend aan, trots op haar goede idee. De twee Justin’s en ik keken Lauren even bedenkelijk aan. Lauren zag het en haar mondhoeken gingen langzaam omlaag. ‘Vinden jullie het geen goed idee?’ vroeg ze met een zielige blik. Ik wist wat Lauren nu aan het doen was. Zielig kijken zodat we medelijden met haar zouden krijgen. Jus en Tin trapten er inderdaad in. Hé, dat rijmde ook nog! ‘Nee, we vinden het echt een heel goed idee, of niet!’ zei Tin tegen Jus. Oké, misschien was dat idee van Lauren helemaal niet zo slecht. Zo kon je ze best goed uit elkaar houden, het waren korte bijnamen en je kon er goed op rijmen. Nou ja, niet dat dat rijmen nou zo’n groot voordeel was maar het klonk vet. Jus en Tin klonk trouwens ook vet. Lauren’s gezicht klaarde alweer wat op. ‘En jij Rose? Wat vind jij van mijn idee.’ ‘Super! Lauren, je bent een genie.’ Zei ik met een glimlach op mijn gezicht. Lauren glimlachte breed en wapperde even met haar haren. ‘Oké, en nu heb ik zin in mijn lekkere sexy chocolade-ijsje met aardbeiensaus.’ Zei ik toen. ‘Dan zul je nog even geduld moeten hebben, want wij zijn eerst.’ Jus lachte even naar mij en keerde zich toen naar de ijscoman die zijn bestelling opnam. Daarna waren Lauren en ik aan de beurt. Ik vertelde de ijscoman wat voor een ijsje ik wilde hebben en de man keek me meteen vaag aan. ‘Is er iets?’ vroeg ik. ‘Zei je nou dat je een chocolade-ijsje wilt met aardbeiensaus?’ vroeg hij voor de zekerheid. Ik knikte. ‘Dat zei ik inderdaad. Moet je ook een keer proberen. Het is echt lekker.’ De man wierp me nog even een blik toe alsof ik gek was en maakte toen toch maar mijn ijsje klaar. Hij had dus duidelijk geen gevoel voor smaak. Toen Lauren en ik allebei ons ijsje hadden liepen we samen met Jus en Tin over het strand heen en gingen toen ergens op het zand zitten. Lekker eten van ons heerlijke ijsje.
hmmm. nu krijg ik ook zin in ijs. xd
Reageer (7)
HAHAHHA JUS EN TIN. genious. Snel verder. <3
1 decennium geledenhaha lol!!!
1 decennium geledenHAHAHAHA, ik zie het al voor me :'D
1 decennium geledenYeeeej!
1 decennium geledenahahaha berderrr
1 decennium geleden