Dit is een Stand Alone met twee kanten. Eén is een brief van Alyssa. De ander van Adia [spreek uit als edia]. Have fun Dit is de brief van Alyssa. [http://www.quizlet.nl/quiz/159890/its-too-late-to-apologize/ de brief van Adia]

It's too late to apologize.
Adia I'm empty since you left me.
trying to find a way to carry on.
I search myself and everyone.
to see where we went wrong.


Lieve, lieve, Adia.

Ik weet dat het schrijven van deze brief geen nut heeft, je bent me namelijk ontsprongen, maar toch heb ik het gevoel dat ik het wel moet…

Ik weet dat je dood bent. En eigenlijk is dat mijn eigen schuld. Ik was er niet voor je toen je me het hardst nodig had. Ik had alleen maar oog voor mijn vriendje. Mijn beroemde vriendje. Het vriendje die ik zonder jouw onhandigheid nooit had leren kennen. Tom Kaulitz.

Ik kan me nog altijd goed herinneren dat ik een dag thuis zat. Zwaar verveeld. Opeens belde jij me op. Je ratelde aan één stuk door, maar het kwam erop neer dat ik naar ons stamcafé moest komen. Je had me iets te laten zien. Nieuwsgierig als ik was ging ik er dírect naartoe. Zodra ik binnenkwam, zag ik je zitten. Maar je was niet alleen. Er zaten twee jongens bij je. Eén naast je, en de ander tegenover je.

Mijn hart sloeg een slag over toen ik besefte wie het waren. Vroeger toen we fan waren hadden we het vaak over ze. Proberen het hoofd koel te houden liep ik op jullie af. Ik ging naast de jongens met de dreadlocks zitten. Dat was Tom. Op dat moment had ik me niet bedacht wat voor verandering hij in mijn leven zou brengen. Je had al een cola besteld. Er heerste aan ons tafeltje een drukkende spanning. Ik voelde me een blokkade, wetende dat jullie voor ik er was het heel gezellig hadden. Ik keek in mijn glas cola. Mijn spiegelbeeld staarde terug. Ogen soms vrolijk, soms droevig, maar soms lieten ze je geen enkele emotie zien.

“Hoe heb je ze ontmoet?” Vroeg ik uiteindelijk. Je begon te vertellen in geuren en kleuren. Dat je tegen Bill was opgebotst en je het persé goed wou maken en ze op een drankje zou trakteren als ik erbij mocht komen, en dat jullie al behoorlijk bevriend waren geraakt. Eindelijk kwam het gesprek opgang. Wat was ik opgelucht dat die spanning verdween. Ik voelde me steeds meer op mijn gemak bij de twee jongens en als ik naar Tom keek voelde ik steeds meer vlinders in mijn buik fladderen. Je had door dat ik hem leuk vond, vertelde je me de volgende dag.

Jij en ik spraken nog wat vaker met Bill en Tom af. Af en toe waren Tom en ik ook alleen. Hij was ook op mij verliefd, vertelde hij. We raakten goed bevriend met hen. Ook al waren er soms periodes dat we ze amper zagen omdat ze op tour waren. Op een dag nam Bill je apart. Hij had je verkering gevraagd. Maar jij had geweigerd, je was al verliefd op een ander. Jack. Jack, Jack, Jack. Als ik toen had geweten wie hij precies was, had ik je tegengehouden ooit naar hem toe te gaan. Maar altijd als ik vroeg naar wat voor persoon hij was, deed je er geheimzinnig over. Ik had op moeten letten. Ik had mijn ogen geopend moeten houden. Maar ik was samen met Tom. Ik was verblind door zijn liefde.

Ik wilde zoveel ik kon bij hem zijn. Het spijt me. Je hebt niks meer aan mijn excuses, ik weet het. Daar is het allang te laat voor. Ik was verblind door liefde, dat heb ik net ook al gezegd. Jack was een loverboyfiguur en een drugsdealer. Hij had jou natuurlijk drugs gegeven en je was verslaafd geraakt. Weet je? Bill was er kapot van toen je hem afwees, en dat was nog erger toen ik hem over je drugsverslaving vertelde.

Langzaamaan besefte ik dat onze vriendschap bij lange na niet meer was, zoals het ooit geweest was. We belden minder, zagen elkaar minder. En toen je uiteindelijk naar me toekwam, op de vlucht voor Jack, draaide dat uit op een ruzie.

Weet je? Van die ruzie heb ik het meest spijt in mijn leven. Maar dat ik daar zo’n spijt van heb, heb ik te laat ontdekt.

Kort na de ruzie probeerde je nog één keer naar me toe te komen, maar ik reageerde als een bitch en daarna negeerde ik je. Toen ik uiteindelijk naar Tom ging, gaf je de moed op.

Dat was waarschijnlijk het punt dat je onherroepelijk in een zwart gat viel.

Ik ging naar Tom omdat het me pijn deed je zo wanhopig te zien, ik weet niet waarom ik je hielp. Misschien vond ik dat het je verdiende loon was, misschien, maar ik weet dat het alles behalve dat was.

Maar alle dingen die ik heb gedaan zijn onomkeerbaar. Als ik de tijd terug kon draaien en mijn fouten rechtzetten, zou ik dat zeker gedaan hebben. Maar helaas is dat niet mogelijk. Het spijt me. Je bent weg, en je komt nooit meer terug. Je hebt zelfmoord gepleegd precies één maand na de ruzie. Het spijt me. Zonder mij was dit nooit gebeurd. Het spijt me. Ik zal altijd van je blijven houden. Dat heb ik altijd gedaan, alleen sinds ik samen was met Tom heb je dat niet gemerkt. Toch deed ik het, op mijn manier hield ik van je. Ik zeg het nog één laatste keer: Het spijt me.

Alyssa




Adia I do believe I failed you.
Adia I know I let you down.
don't you know I tried so hard.
to love you in my way.

Reageer (8)

  • liz4everTH

    Ik moest echt knetter hard huilen toen ik dit las,
    pfff.....
    heftig..
    bah ik weet er op dit moment even niks over te zeggen..
    probeer straks wel een fatsoenlijke reactie te geven.


    xxx

    1 decennium geleden
  • DudeS

    Gooood..(H) .. Kan ook niet anders..:D dit is een Christa productie (cool)

    1 decennium geleden
  • CauseAscene

    omg egt supermooi!! :o
    xx

    1 decennium geleden
  • Milkshakeee

    Mooi!!:O:D
    Xx.M<3

    1 decennium geleden
  • NaomiFAMOUS

    Moooooii<333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen