59* Calling
POV Allison Black
Sue pakte alvast bakken uit de keuken om de chips dadelijk in te doen. Ik voelde me nu best nutteloos, maar ik zat nog steeds met een deken om op de bank. Nu Seth weg was voelde ik me opeens heel koud en leeg. 'Allison? Wat wil je drinken?' werd er vanuit de keuken geroepen. 'Misschien kan je beter alle flessen hier neer zetten,' zei ik grinnikend. Ze wist dat ik doelde op de twee weerwolven in dit gezin en kwam grinnikend met 4 flessen cola en 7-Up de kamer in lopen. Toen alles klaar stond voor de terugkomst van Seth en Leah, kwam Sue naast me zitten. Ze sloeg een arm om me heen en ik ging iets dichter bij haar zitten. 'Je weet dat je hier altijd langs kan komen, hè? Als er iets mis is, als je je alleen voelt. We zullen er altijd voor jou zijn,' vertelde ze me ernstig. Waarschijnlijk dacht ze dat ik mijn moeder heel veel miste, en ze had gelijk. Ik begon licht te snikken toen ik weer aan haar dacht. Sue trok me naar haar toe en ik legde mijn hoofd op haar schouder. 'Je hoort gewoon bij de familie meisje, ik zie je net als mijn eigen dochter. Je bent echt een schat van een meid.' Dit was fijn voor mij om te horen maar het fijnste vond ik nog dat ze me niet aardig vond omdat ik 'Seth's inprent' was. Dat vond ik altijd zo oppervlakkig, als mensen je alleen aardig vinden om de mensen waar je mee om gaat. Opeens ging de telefoon. Sue nam hem op. 'Oh, hallo Jacob. Wat is er?' Ze keek mij even aan en ik schudde mijn hoofd. Als hij wist dat ik hier was zou hij waarschijnlijk gelijk hiernaartoe komen om te vertellen hoe ge-wel-dig hij het wel niet had gehad met Bella. En daar had ik nou juist helemaal geen zin in. 'Nee sorry, zij en Seth zijn uit eten.' Wow, nooit geweten dat Sue zo goed kon liegen. 'Ja, hij heeft haar gevonden.' (...) 'Nee, het ging niet bepaald goed met haar. Ze was onderkoeld.' (...) 'Ja, zo erg was het inderdaad.' (...) 'Ik weet niet hoe laat ze thuis komen. Laat waarschijnlijk.' (...) 'Dat lijkt me niet slim Jacob, ik laat haar niet door het donker naar huis lopen. En ook niet samen met Seth.' (...) 'Hoezo overbezorgd?! Het kind was bijna onderkoeld geraakt, voor de tweede keer. En die vampier heeft haar ookal twee keer te pakken gehad. Dat gaat niet echt goed hè?' (...) 'Ik zal morgen vragen of ze je belt. Dag Jacob,' eindigde ze het gesprek en ze hing op. Ze glimlachte naar me. 'Zo, geregeld.' Ik staarde haar verbaasd aan, ze wimpelde Jacob makkelijk af. Dat was mij nog nooit gelukt, ook niet bij Jared en Paul. Toen ging de deur open en kwamen Leah en Seth lachend binnen. Seth zette alles neer op tafel en kwam toen naar me toe lopen. Hij drukte als begroeting en een kus op mijn voorhoofd en ik glimlachte naar hem. Sue verdeelde alles over de bakjes. 'Oh Alli, is het dan goed als we morgen even praten?' Ik knikte. 'Blijf je slapen?' vroeg Seth toen hij naast me zat. 'Ja, ik moet morgenochtend nog wel naar Jake bellen. Dat heeft je moeder met hem afgesproken.' Seth en Leah keken verbaasd, ze hadden door dat ze iets hadden gemist. Maar voor ze er naaar konden vragen stopten Sue de dvd erin en gingen we klaarzitten voor de actiefilm die we gingen kijken.
Reageer (17)
leuk snel verder!!
1 decennium geledensnel verder<333
1 decennium geleden