3. Nelsons laatste uren.
Planken, touwen en zelfs MENSEN vlogen in het rond na dat het eerste schot was gelost. Nelson schreeuwde: '' hijs de zeilen, maak je klaar om te enteren!'' De zeilen werden losgemaakt en omhoog getrokken. Jack die op het tweede dek werkte, rende naar boven en haalde samen met zijn vrienden twee lange planken tevoorschijn. De Spanjaarden schreeuwde van alles door elkaar zoals: '' ¡tómeles el al!'' en ''ellos que van a inscribirnos''. Wat betekend: '' pak ze allemaal! , ze gaan ons enteren!'' Het Britse schip was nog niet beschadigd en dus in het voordeel. Ondertussen op het dek pakte de bemanningsleden touwen met enterhaken. In een vloeiende beweging werden de haken gegooid en werden de twee schepen naar de H.M.S victory getrokken. Eenmaal toen de drie schepen naast elkaar stonden schoven jack en zijn vrienden de plank tussen de H.M.S victory en een ander Spaans schip. Alle mannen van de H.M.S victory bestormde het schip van de spanjaarden, er werd veel geschreeuwd en veel mannen lagen op het dek, allemaal dood. Jack die niet mee ging enteren, had de mannen van de kannonen een sein gegeven om te schieten. Het Spaanse schip was nu helemaal gaten kaas en had niet echt veel kans om te blijven drijven, het schip begon langzaam te zinken. Admiraal Nelson rende naar buiten en keek verbaast op toen hij Jack zag schreeuwen: '' iedereen weg daar, het schip is zinkt. Iedereen terug aan boord!!''. Nelson vloog op jack af en zei: '' wat heb jij gedaan!?'' Jack die zich helemaal doodschrok rukte zich los '' dat maakt nu niks uit, denk aan je mannen!'' zei Jack en rende naar het spaanse schip om de gewonde mannen overeind te helpen. (niet de spanjaarden). Het lukte Jack om iedere man die nog leefde weg te krijgen, maar hijzelf zat vast. Toen het schip met de kont omhoog stond klonk er een schot en Jack raakte los, hij viel tegen een mast op en probeerde nog steeds weg te komen. Toen zag Jack iets glinsteren in het licht, het was een enterhaak die vast zat aan de mast. Hij hees zichzelf met moeite omhoog, keek vooruit en wist dat hij weinig tijd had. Jack waagde de sprong en vloog op de haak af maar helaas hij sprong mis tegen de H.M.S victory aan, hij gleed langzaam naar beneden en knalde tegen een kanon aan. Hij werd naar binnen getrokken en in veiligheid gebracht. Ondertussen had Nelson opdracht gegeven het schip los te maken en de zeilen te heisen. Nelson schreeuwde: ''schiet op! snel voordat we mee worden getrokken de diepte in!!'' Vlak daarna klonk een schot geluid, en Nelson viel neer op het dek.
Reageer (2)
Mooi! Ga verder... Het is net zo spannend!
1 decennium geledenSnel Verder
1 decennium geledenIs Egt Spannend
nu al
grz Maddy