Valerie Petersson.

Lief Dagboek,
vandaag was weer een hel thuis. Mijn moeder maakt zich blijkbaar zorgen om me. Ze vind dat ik steeds magerder wordt. Haha, echt niet! Ze is blind, zo te horen. Mijn vader boeit het niet zoveel. Hij geeft me geld als ik iets nodig heb maar voor de rest kijkt hij ook niet echt naar me om. Ik wou dat mijn moeder zo was, dan zou ze minder zeuren over mijn uiterlijk. Waarom zegt ze niet gewoon dat ik te dik ben? Dan zou het veel makkelijker gaan! Nouja, ik ga maar weer eens. Ik moet eten, blegh! X



Ik klap mijn dagboek dicht en draai het sleuteltje om. Ik open het laatje van mijn nachtkasje naast mijn bed en leg het erin. Het sleuteltje maak ik vast aan het kettinkje om mijn nek. 'Valerie, kom nou!' Zeurt mijn moeder. 'Jaha, ik ben er zo! Even wachten.' Ik maak het kettinkje vast en loop zo langzaam mogelijk naar beneden. Ik ga rustig aan de eettafel zitten en kijk peinzend naar de macaroni op mijn bord. Ik slik, en til mijn vork op. 'Stop! Wil je soms dat je weer dik wordt?' Vraagt het stemmetje in mijn hoofd. Ik bijt op mijn lip. Ik doe een beetje macaroni op mijn vork en langzaam breng ik het naar mijn mond. 'Valerie!' Roept het stemmetje boos. Ik bied denkbeeldig mijn verontschuldigingen aan. 'Eet eens door, straks wordt je eten koud.' Zegt mijn moeder. Ik zucht. 'Mam, ik heb niet zo'n honger. Ik heb buikpijn. Mag ik van tafel?' Vraag ik. Ik zet mijn puppyoogjes op. Ze legt haar vork neer en kijk me aan. 'Nee, je eet eerst nog een paar happen.' Beveeld ze me. Ik zucht. 'Maar mam!- ' 'Nee, niks te maren! Eet nog wat.' Ik draai met mijn ogen, en eet nog een paar happen. 'Valerie! Wat doe je nou?' Ana is boos. 'Zo goed? Mam ik heb echt buikpijn. Mag ik van tafel?' Mijn moeder zucht. 'Oke, ga dan maar.' Ik sta op van tafel en loop naar boven. Ik doe als eerst de douche aan en kleed me uit. Dan ga ik onder de warme stralen staan en kots het eten van net er weer uit. 'Ga verder! Dit is nog niet genoeg.' Ik ga door met kotsen totdat er alleen nog maar gal uitkomt. Mijn maag doet er pijn van. 'Goedzo, ik ben trots op je.' Ik glimlach. Ik ben blij wanneer Ana trots op me is. Dat betekend dat ik goed werk heb gedaan!

Reageer (2)

  • Attina

    Verder!

    1 decennium geleden
  • Felino

    <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen