De Wegisweg
May heeft gehoord gekregen dat ze is toegelaten op Zweinstein.
Het is ochtend en het zonlicht komt via een kleine streep mijn kamer in. Ik lig op mijn rug met mijn ogen wijd open. Gelukkig denk ik bij mezelf dat ik ben toegelaten op Zweinstein en vandaag ga ik mijn schoolspullen halen in de wegisweg! Ik ebn daar 1x geweest met m'n moeder toe ik 9 was. Ik mocht nergens heengaan en niets aanraken van haar, maar nu is het mijn dag. Ik stap uit bed en ruk de gordijnen open. het is een prachtige zomerse dag en ik doe mijn raam open. Ik haal diep adem en trek een zwart t-shirt met spijkerbroek aan. Snel kam ik mijn haar en doe wat mascara op mijn wimpers. Ik ren naar beneden waar mijn ouders al aan de ontbijttafel zitten. 'May!, pak wat toast en wat te drinken en kom er bij zitten!'zegt mijn vader vrolijk. ; heb je er zin in? vandaag?'vraagt mijn moeder. 'of ik zin heb? natuurlijk!' Snel eet k mijn ontbijt op terwijl mijn ouders mij glimlachend aan kijken.
2 uur later staan we achter bij de lekke Ketel om via de achterdeur naar de wegisweg te gaan. Mijn vader gebruikt zijn toverstok om de deur te openen en opeens sta ik op een straat vol mensen en winkels. Iedereen ziet er anders uit. Sommigen zijn in mantels, anderen in gewaden en er lopen ook mensen bij in dreuzelkleren net als ik. 'We gaan eerst naar Olivander's voor een toverstok. Dat duurt wel even dus heeft je vader tijd om wat geld voor je op te halen bij Goudgrijp.' Op de splitsing splitsen we ons, m'n vader gaat rechtdoor de bank in en m'n moeder en ik gaan links af richting Olivander's. Eenmaal aangekomen bij de winkel liep mij moeder door naar Klieder & Vlek en ging ik de winkel binnen voor mijn toverstok. Voor mij stond een meisje met lang blond haar die een toverstok uitprobeerde. Voor haar stond een oude man met grote plukken verwilderd grijs haar. 'Probeer deze eens meisje.' Het meisje pakte de stok en de kamer werd opeens prettig verwarmd. 'ja dat is de goede stok, eindelijk.' Glimlachend pakte Olivander de stok weer aan en stopte hem in een doosje. 'Alsjeblieft' het meisje pakte de stok aan en leip naar buiten. 'Gooedemorgen, jij zoekt ook een toverstok?' Ik knikte verlegen en liep naar de toonbank. 'je naam?' 'May Winters' antwoordde ik. 'hmm, winters...ken ik niet. Zijn je ouders dreuzels?' 'Nee' Olivander dacht even na maar liep toen naar achteren heen. 'niet erg, dan proberen we wel wat uit' Hij drukte me een lange, dunne stok in de hand. Ik zwaaide ermee en de lamp boven ons spatte uit elkaar. Olivander pakte de stok weer aan en gaf me een andere terwijl hij de lamp weer repareerde. Weer zwaaide ik, dit keet met een kortere stok. De deur vloog open en een kleine werverstorm kwam de winkel in. 'oh nee, die stok niet!' olivander liep terug en pakte weer wat stokken.
Zo ging het nog een tijdje door tot hij me een lange, donkerkleurige stok gaf. Ik pakte hem aan en door het raam kwam de zon naar binnen en scheen precies op mij. 'Aaah, nou dat is een goede stok voor U.' verrukt keek Olivander naar het licht. Ik bewoog mij stok en het licht bewoog mee. Olivander pakte de stok voor mij in en dolgelukkig liep ik naar buiten waar mijn ouders op me stonden te wachten.
Na een gewaad te hebben gekocht bij Madame Mallekin, toverdrank spullen gekocht te hebben en mijn andere benodigheden, liepen we uiteindelijk naar de Betoverende Beestenbazaar waar ik een dier mocht uitkiezen. Toen ik binnenkwam zag ik aan alle kanten kooien opgestapeld, links allerlei uilen in soorten en maten en rechts allemaal katten in alle kleuren. Op de toonbank stonden kleine kooitjes met ratten en muizen en achterin de winkel stonden de aparte beesten en de padden. Ik keek eerst naar de uilen. Papa zei dat uilen altijg goed van pas kwamen, maar ik zag er geen leuke tussenzitten. ratten en padden vind ik maar niets dus liep ik maar naar de katten. Ovreal zag ik wel leuke katten die ik wel zou willen hebben, maar uiteindelijk werd mijn aandacht getrokken door een kleine zwarte kitten in een klein kooitje in een hoek. Ik liep ernaartoe en pakte hem uit zijn kooi toen de eigenaar naar me toe kwam rennen. 'Niet die kat!! Pas op!!...Dat beest....'voordat hij z'n zin af kon maken zakte zijn mond wijd open en staarde hij me aan. 'hoe...?' I keek hem verbaasd aan. De kitten lag met zijn kop op mijn schouder tevreden te spinnen en ik streelde hem over zijn rug. 'Dat beest is vals...' Zei de man verbaasd. 'Hoe doe je dat?' 'oh, ik kan goed met dieren omgaan.' zei ik. 'Ik neem hem' En ik liep naar de toonbank met de kitten.
Eenmaal weer thuis zat ik op mijn kamer aan mijn bureau een brief te schrijven. Nyx lag op bed aan het voeteneinde.Hij lag opgerold zodat je alleen een kleine zwarte bal zag. Vertederend keek ik even naar hem en ging weer verder met mijn brief. Im stopte hem in een envelop en bond hem vast aan de poot van Theos onze huisuil. Ik keek hem na toen hij in de avondschemer verdween.....
Reageer (3)
verdeer
1 decennium geledenleuke story trouwens
hee
1 decennium geledenvolgens mij wordt dit best een cool verhaal^^
snel verder gaan oor:D
xxx(K)
ps, zou je mij ook willen laten weten wanneer je volgende deel er is?? dankuuu
Ik vind hem best wel leuk (: Laat je me weten wanneer het volgende deel is, ik ga hem eens volgen ^^
1 decennium geleden