11th.
Zuchtend pak ik mijn kopje koffie van de tafel af en laat mijn blik over de krantartikelen glijden. ‘Pap?’. Hij tilt zijn hoofd op en kijkt me nieuwsgierig aan. ‘Ja?’, glimlacht hij terug en bekijkt mijn blik. ‘Wist je al dat er een jongen, van twee dorpen verderop een auto ongeluk heeft gehad?’. Ik zie zijn gezicht veranderen. ‘Niet tot nu toe, is hij er erg aan toe?’. ‘Hij heeft vier botbreuken en licht hersenletsel, maar hij zal er weer bovenop komen’. Mijn vader glimlacht tevreden. ‘Gelukkig maar’. Ik laat mijn blik nog een keer door de rest van de krant gaan, en kijk daarna weer op. Ik drink mijn laatste slok in mijn kop leeg, en zie hoe mijn moeder mijn kant op komt gelopen. ‘Lieverd? Kun jij even langs de supermarkt gaan voor een pak melk?’, vraagt ze terwijl ze de inhoud van de koelkast bestudeerd. Voorzichtig zet ik mijn lege kopje neer op tafel en kijk haar aan. ‘Nog meer nodig?’, glimlach ik naar haar. ‘Een pak suiker zou ook fijn zijn’. ‘De rest haal ik van de week wel’, zegt ze er snel achteraan en sluit de koelkast weer. 'Wacht hier maar even, dan pak ik wat geld uit mijn portemonnee', glimlacht ze en wijst naar de stoel achter me. Ik neem plaats, en kijk geduldig om me heen. Als ze weer terug komt gelopen glimlacht ze vrolijk naar me. ‘Hier, pas er goed op wil je?’, glimlacht ze vertrouwelijk. Ik knik en steek het in mijn broekzak. Ik graai de sleutels van het sleutel haakje, en draai ermee een rondje om mijn vinger terwijl ik richting de schuur loop. Met een wilde beweging pak ik een mijn prachtige rammelende fiets, en haal hem van het slot af. Met de fiets aan mijn hand loop ik naar buiten toe, en sluit de schuurdeur weer. Het zonlicht komt me tegemoet, terwijl ik vrolijk een glimlach op mijn gezicht tover. Ik spring op mijn fiets, en rijd de oprit af. Een pak melk en wat suiker, dat was niet moeilijk. Dat kon ik aan. Zachtjes lach ik in mezelf en fiets door naar de supermarkt.
----
geen kei lange vandaag, hihi, morgen meer (aa) even voor de verwarring te voorkomen xd; ze herleeft dag 1 weer
Reageer (6)
dejavu :p
1 decennium geledenverder <3333
<333333
1 decennium geledenHihihi ze komt Justiin vast weer tegne hiih
1 decennium geledenVerder!
1 decennium geledenLove it!
Haha, straks komt ze Justin weer tegen, niet? verder <3
1 decennium geleden