Foto bij 1.

het grootste deel van het huidige Europa was vroeger lang niet zo vredig. Napoleon, de kleine man die dacht dat die alles was, had namens Frankrijk bijna de helft van Europa in zijn macht en alle hoop leek verloren toen Napoleon zichzelf tot keizer kroonde. Maar er waren sommigen die zich verzette. Samen met hun legers lukten het om hun land te beschermen tegen de krachten van de Franse, Groot Brittanië was hier in een grote toevlucht. Ze hadden schepen met enorm veel kanonnen! De H.M.S victory was een van die schepen. Dit schip had 104 kanonnen aan iedere kant, hij werd eerst gebruikt om de piraterij tegen te gaan, maar dat speelde nu geen rol meer. In de hierna volgende hoofdstukken zal dit schip er vaak in voorkomen.

~~


De H.M.S victory is net in de haven van London aangekomen en de bemanning staat in een lange rij. Admiraal Nelson vraagt aan een van de bemannings leden: '' hoe heet jij?''. '' jack.'' zegt hij en kijkt met een streng gezicht vooruit '' zeg jack, waarom ben jij hier bij de bemanning?'' vraagt nelson . jack kijkt naar de admiraal ''ik ben hier omdat ik wou weten hoe het is om onder het gezag te staan van een kapitein'' zegt hij en kijk nelson met een vragend gezicht aan. Nelson loopt verder het dek op en roept '' wie van jullie zal zonder tegenstribbelen luisteren naar mijn bevel !? diegenen mogen nu hun hand omhoog steken''. meer als de helft van zijn bemanning stak hun hand op. opeens zei admiraal Nelson: '' VUUR!!!!''. De bemannings leden die niet hun hand op staken werden geschoten, een geluidsgolf ging door de haven van London en het trokt veel mensen. Nelson zij op dat moment "pakt de mannen en breng ze aan land zegt dat ze zijn verloren tijdens de strijd iedereen die erover praat word''. Nelson stopte en deed met zijn vinger alsof hij zijn keel doorsneed.

Reageer (1)

  • Nitori

    verder (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen