Foto bij 34-Elena

Caty pov.

Ik had van Felicia een mooi nieuw kleedje gekregen. Het was donkerblauw en het scheen een beetje, zoals de maan. Zodra William terug was ging alles in een stroomversnelling. Felicia vertelde dat hij naar de onderwereld geweest was en getraumatiseerd was. Goed, vond ze.
Nu moesten we naar een school voor halfjes, zei hij, en moesten we ons voordoen als halfjes. Iedereen rond mij was enthousiast. Zelfs teddy, de teddybeer was dat, fluisterde hij me toe. Alleen William was bang en ik wilde hem een knuffel geven, maar hij deinsde achteruit, wat een discussie met Gill opleverde.
Hij zag er best wel grappig uit met zijn sneakers met vleugeltjes, die om de zoveel minuten naar boven gingen en hij en Gill praatten zo grappig.
En dan moesten we naar die school: spannend! Opeens waren we daar, poef! Ik hield teddy's en Gills hand nog steviger vast. Het eerste dat ik zag waren enorm veel mensen en een grote gang. Iedereen keek wat verward rond. 'Dus dit is...' begon Nicolas en er kwam al meteen een vrolijk meisje voor ons staan. Ze leek op een cheerleader... En Sharpay! Dat was het! Ze léék aardig!
'Ik ben Elena, hoofd van Aphrodite.' Ik glimlachte naar Gill en de jongens keken opeens... enthousiast. Raar, hoor. 'Ik regel veel, zoals nieuwelingen. Van wie zijn jullie de zoon of dochter?' 'Poseidon.' Jake knipoogde naar haar en zij giechelde. Ik vond Jake stom. 'En jij kleintje?' Ze knielde tot op mijn hoogte. 'Ik ben A...' 'Ssht! niet zeggen.' fluisterde Gill me toe. 'Zeg maar dat je de dochter van Apollo en Athena bent.' Ze gaf me een knipoog. 'Ik ben de dochter van Athena en Apollo.' zei ik trots. Nicolas en Felicia keken me een beetje vreemd aan, maar Gill gaf me een aai over mijn hoofd en dus was ze tevreden.
'Ben je geen halfgod?' Elena keek me aan. Zo'n beetje als de boze stiefmoeder van Assepoester. Brrr... Dus ik antwoordde niet en ze negeerde me. 'Hermes.' zei William. Ik vond het leuker wanneer hij Herpés zei. 'Ares.' zei John, de grote sterke meneer. 'Athena.' zei Felicia en Nicolas zei: 'Apollo.' 'Ik ben de zoon van Zeus.' zei Kenneth trots. 'Euh, Athena.' zei Sara. Hé, dat was niet waar. 'Ze is...' Maar iedereen keek alsof ik moest zwijgen en dat deed ik dan maar. Ik wilde Bambi. 'Demeter.' zei Roselynn. Ook Lauryn zei: 'Demeter.' Ook niet waar. 'Hepaestos.' zei Jeremiah en Elena trok haar neus even op. En als laatste zei Gill: 'Ik ben ook een dochter van Aphrodite.' 'Leuk.' Elena lachte, 'Dan neem ik jou even mee, kom zusje!' De manier waarop ze dat zei was niet leuk. En Gill liet mijn hand los, tot er een mannenstem klonk die haar terug op haar plaats dwong.
'Wel wel, Elena, laat me eerst met hen kennismaken. Dat is mijn recht als directeur, niet? Kan je ons even alleen laten?'

-atlantic

Reageer (1)

  • Eef95

    ze is echt zooo schattig (baby)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen