Rond een uur of vier komen de mannen naar ons toe en drinken we gezamenlijk wat op een terrasje. 'De volgende keer, Allistor, dan ga je het water in.' Zegt Jackson met een dreig stemmetje en wijst met zijn vinger naar me. Ik lach en knik. 'Ja meneer.' Ons drinken wordt gebracht en de man die het ons geeft staart mij aan wanneer hij me mijn drinken overhandigt. 'Hè, Bryson, niet te lang staren!' Ik lach en merk iets op bij de deur van de damestoiletten. Verbaasd kom ik een beetje overeind en kijk langs Bryson. 'Liefje wat is er?' Hoor ik mijn moeder vragen die me weer terug in de stoel duwt. 'N-niks..maar ik moet even naar het toilet.' Mompel ik en schenk een snelle glimlach aan Bryson.

'Hè!' Roep ik wanneer ik in toiletten sta. Het was groter dan ik had verwacht. 'Zoek je mij?' Voor mijn gezicht verschijnt ze. 'Ja, jou zoek ik ja.' 'Wat moet jij hier? Je hoort hier niet.' Ik bekijk het meisje en schat dat ze 19 is. 'Ik ben hier gisteren komen wonen.' Zucht ik en loop naar spiegel toe. 'Alsof mij dat wat uitmaakt.' Snuift ze. 'Luister, je hangt hier nog rondt omdat je waarschijnlijk iets te weten wilt komen..Dus zeg op dat kan ik het afhandelen.' Het meisje begint te lachen en ik merk de ketting om haar nek op. 'Alice.' 'Hoe weet jij mijn naam?!' Ik wijs zuchtend naar haar ketting en merk de trieste blik in haar ogen op. 'Die heb ik van mij vriend gekregen, vier maanden voordat hij mij vermoordde.' Mijn mond valt open van verbazing. Waarom zou iemand dat doen? 'W-wie was je vriend?' 'Die jongen die jou je drankje gaf. Als ik jou was zou ik het niet drinken.' Ik stoot een lach uit. 'Hè! Het is niet grappig trut, hij heeft mij serieus vermoord! En ik wil wraak op hem.' Sist ze terwijl ze vlak voor mij hangt. Zachtjes zucht ik en kijk door het kleine raampje dat in de deur zit. Het ziet er anders niet echt uit alsof hij gevaarlijk is. 'En wat wil je ermee bereiken?' Mompel ik, ik kon het echt niet geloven. 'Dat hij weer bij mij is en weer van mij houdt zoals die dag dat hij mij deze ketting gaf.' Zegt ze en een zachte snik is hoorbaar. 'Luister Alice, het is beter om gewoon naar daar boven te gaan dan vindt je jou rust ook.' 'Nee!' Gilt ze hard en ik voel de grond onder me trillen. 'Ik zal mijn rust niet vinden voordat hij dood is!' Krijst ze. Met een knal barst de spiegel en het gegil van mensen is te horen. Waarschijnlijk dachten ze dat het een aardbeving is. 'Oke rustig!' Maar voordat ik ook nog maar iets kan toe voegen vliegt een wc deur uit zijn sloten, knalt hard tegen mij aan die ervoor zorgt dat ik door de klapdeur door het terrasje heen vlieg. Met een klap kom ik tot stilstand tegen de ruit. De snee op mijn voorhoofd voel ik duidelijk. Het trillen is gestopt en het terrasje is totaal leeg, op mij en Bryson na die vanachter de bar omhoog komt. 'Kom mee naar buiten!' Gil ik naar hem voel hoe het weer een beetje begint te trillen wanneer Alice naar binnen loopt. Moeilijk sta ik op en zie boven Bryson een balk loskomen. 'Aan de kant!' Gil ik naar hem en spring met al mijn kracht op hem af. Met een knal valt de balk een meter naast ons, maar Alice is weg. Snel en geschrokken kom ik overeind. Shit, dat scheelde maar weinig. 'Allis?!' 'Adam!?' Breng ik op gelucht uit en wordt door hem overeind getrokken. 'Ik was bang dat ik je kwijt was.' Ik lach en knuffel hem stevig. 'Zo snel zullen jullie niet van mij afkomen.' Adam grijnst en draagt me in zijn armen naar buiten, gevolgd door Bryson met een jaloerse blik.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen