'Heb je ook je bikini?' Ik schud mijn hoofd en sjok de trap weer op waar ik half aan de kant wordt geduwd door Jack de middelste van mijn drie broers. Hij is net 19 geworden. 'Hè!' Gil ik naar hem en gooi mijn slipper tegen zijn hoofd aan, die hij negeert. Zuchtend schop ik mijn andere slipper uit en loop op de overloop mijn kamer in. In mijn kast pak ik een handtas waar ik een laken, mijn bikini, mijn beurs en mobiel in stop. Mam zal al het andere belangrijke wel hebben. 'Doei Jesse.' Zeg ik uit het niets, al was hij niet in mijn kamer, maar wist wel dat hij mij zou horen. Misschien zou ik gewoon aardig tegen hem moeten doen, het is toch wel leuk om met hem te praten, al plaagde hij mij graag, hij was ook erg lief.

'Wat gaan we eigenlijk doen?' Vraag ik terwijl ik bij Adam op schoot ga zitten, aangezien er geen plaats meer is. 'Jij moet meer eten.' Mompelt hij en ik sis 'Hou je kop' naar hem. 'We gaan naar het strand waar we jullie gaan leren surfen!' Jubelt Ramon. Ik lach om zijn enthousiasme. Ramon is 16 maar naar mijn mening volwassener dan Adam en Jack samen.

Op het strand aangekomen stappen we uit en worden er vier planken van het dak afgehaald. 'Allistor, ik leer het jou wel.' Zegt Jackson die zijn arm om mijn nek heen slaat en me naar zich toe trekt. Ik lach, leg mijn arm om zijn middel heen en beginnen te lachen. 'Is goed, maar ik wil eerst in de zon liggen.' 'Vrouwen!' Brengt hij uit en krijgt een vuist van mijn moeder tegen zijn arm.

Vanaf mijn handdoek bekijk ik de mannen die veel lawaai maken, met alle andere mensen die hier rondhangen, en lach wanneer Adam door een golf van zijn surfplank wordt geslagen. 'CeeCee?' 'Ja mam?' Ik kijk haar aan vanachter mijn zonnebril en neem glimlachend een koude Ice Tea aan. 'Dankjewel, wil je dadelijk mijn rug in smeren?' 'Tuurlijk liefje.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen