pov. Franka

"Hey Anouk, wacht even!" riep ik achter Anouk aanrenend
"Wat heb jij?" vroeg ik toen ik eindelijk haar had ingehaald.
"Niks, ik voel me een beetje duizelig" antwoordde ze.
"Weet je wat ik net heb gekregen van Danique een meisje uit me klas?" vroeg ik.
Ik wachtte tot ze reageerde maar dat deed ze niet.
"Een plaatje van Johnny Depp!!!" ik sprong enthousiast op en neer.
"Leuk voor je." zei ze een beetje knorrig en ze keek me vaag aan.
"Nou zeg knorrepot"
"Sorry, maar er is me net iets heel raars overkomen" zei ze terwijl ze wat blijer probeerde te klinken.
"Wat?" vroeg ik nieuwsgierig.
"Ik wil er niet over hebben." toen ze dat zei staarde haar ogen naar de grond.
"Oke.." ik wist niet zo goed hoe ik hierop moest reageren.
Ik begon dus maar over een ander onderwerp te praten.
"Hey kan je dit weekend bij me logeren?" vroeg ik zomaar uit het niets.
Ze keek me verbaast aan en zei dat ze even in haar agenda moest kijken.
Ze pakte haar agenda en bladerde naar de juist datum.
"Ja, ik kan, we moeten alleen even vragen of het wel mag van onze ouders en bij wie"
Ik keek haar blij aan, een beetje afleiding kan ze wel gebruiken volgens mij.
"Met wie ga je eigenlijk naar de nieuwe HP film?" vroeg ik weer in het niets.
"Met mijn ouders waarschijnlijk."
"vind je het erg om dubbel te gaan? Want ik wil hem ook graag zien." zei ik.
"Is goed" haar gezicht fleurde helemaal op en dat was de Anouk die ik kende.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen