Hoi mam ik ben thuis, zegt Nina. Hoi schat hoe was je dag vandaag? Nou als je het mij vraagt was hij echt verschrikkelijk. Hoezo, vraagt haar moeder. Nou de lerares heeft gezegd dat we voor morgen een boek moeten schrijven. Maar dat is toch niet zo erg? Nee, dat ook niet maar het is puur dat het over iets in je huis moet gaan. Oké, maar daar wil ik je wel mee helpen hoor. Oké bedankt mam maar ik wil dat je nu eerst eerlijk antwoord geeft. Vraag maar wat je vragen wil. Ik heb gisteren een deur gevonden hier in huis, eentje die ik nog nooit eerder heb gezien. Als je hier de kamer uitloopt dan zie je hem recht voor je. Een deur zeg je? Ik heb nog nooit een deur gezien als je deze kamer uitloopt. Maar mam ik heb hem echt gezien, het is geen grapje. Maar lieverd dat vat ik ook niet als een grapje op, maar ik heb er nog nooit een gezien. Sorry, zei haar moeder maar omdat ze heel goed wist waar haar dochter het over had. Ik vraag het papa wel vanavond misschien dat hij het weet. Nee liefje je vader weet het net zo goed als mij, niet dus. Mam mag ik even de telefoon ik moet even bellen met Lana. Ja, ga maar even bij kletsen. Hei Lana. Hei!!! Hoe is het? Goed en met jou? Ook goed, maar waarvoor bel je me Nina? Nou ik moet je nodig even spreken. Het gaat over mijn huis. Er zit een hele rare deur die ik nog nooit eerder heb gezien in huis. Een nieuwe deur? Misschien, maar het gekke is mijn moeder weet zogenaamd van niks. Zou ze er iets mee te maken hebben, vraagt Lana. Ik denk het wel maar ik weet het niet zeker. Kun je morgen na school afspreken? Dan kom ik bij je langs en dan gaan we die rare deur bekijken en kijken wat er achter zit. Ja, is goed mijn moeder is gelukkig morgen niet thuis, als ik nou tegen haar zeg dat jij bij mij huiswerk komt maken dan geloofd ze dat vast wel. Ja, is goed doen we ik heb er nu al heel veel zin in. Ze lachen allebei totdat de moeder van Nina de deur binnen komt. Dus je komt morgen huiswerk maken bij mij, vraagt Nina snel aan Lana. Ja, lijkt me super gezellig tot morgen. Doei, tot morgen. En hoe was het bijkletsen, vraagt Nina’s moeder. Ja, is het goed als Lana morgen komt? Ja, vind ik prima. Oké mooi gezellig, want we moeten nog veel huiswerk maken voor vrijdag. Ik vind het goed, want ik ben morgen toch niet thuis maar doe wel voorzichtig. Ja, mam dat doen we je weet toch dat we je huis nog nooit hebben vernield. Nee, dat weet ik maar toch ik vind het wel eng. Maar ik weet dat jullie wel voorzichtig doen, maar… laat maar het is goed. De volgende ochtend wordt Nina wakker. Oh, het is vandaag de dag dat ik ga onderzoeken wat voor deur het is joepie, zingt Nina heel blij. Goeiemorgen mam. Wat ben jij vrolijk vandaag Nina. Ja, ik weet dat ik zo vrolijk ben. Nou wel je best doen op school hoor. Ja, mam ik zou mijn best doen en ik zou heel voorzichtig zijn in huis vanmiddag. Doei! Ze geeft haar moeder een kus op haar wang en pakt haar fiets uit de garage. Doeg, schreeuwt ze nog één keer nog heel hard maar er is toch niemand die haar hoort. Lana! Nina! Hei hoe is het? Goed en met jou, je ziet er zo vrolijk uit Nina. Oh ik weet het al. Wij gaan vanmiddag de deur onderzoeken. Maar we moeten van mijn moeder eerst even huiswerk maken dan gaan we de deur onderzoeken. Alleen we hoeven toch niet veel huiswerk te maken. Ja, ik heb er zo’n zin in ik vind het echt heel spannend. Ja, ik ook haha. Ze lachen allebei even heel hard. Oké, ik heb er ook zin in maar we mogen het er niet meer over hebben want niemand mag weten dat wij een geheime deur is. Maar… maar. Nee, stoer doen zit er vandaag niet in voor jou. Maar nou voel ik me net een loser. Man Lana zeur niet zo. Je stelt je wel een beetje aan hoor. Sorry, maar zo voel ik me echt want ik ben altijd een van de populairste meisjes op school. Maar oké jij zegt dat het niet mag dus doe ik het maar niet. Anders ben ik jou nog kwijt ook. Mij raak je niet zo maar even kwijt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen