5.1 [Erica]
Vermoeid opende ik mijn ogen.
Ik draaide mijn hoofd om naar mijn wekker te kijken, maar die zag ik niet staan. Erbovenop lagen kleren.
Verbaasd schoot ik overeind en stapte ik uit mijn bed. 'Serena!'riep ik door het hele huis.
'Ja?'klonk het helder vanuit haar badkamer.
Ik liep ernaartoe en bleef even ongelovig staan kijken, toen ik het prachtige meisje dat naast haar in de spiegel stond opmerkte.
Dan sloeg ik een hand voor mijn mond en keek naar mijn nieuwe, blonde haar.
'Oh god,'fluisterde ik.
Serena's gezicht betrok. 'Ben je niet blij met je nieuwe haarkleur?'
Mijn ogen werden groot. 'Jawel,'piepte ik.
'Mag ik je make-up vanmorgen ook doen?'vroeg ze smekend. 'Iedereen vond gisteravond dat je er erg leuk uitzag.' Ze glimlachte. 'They called you hot.'
Ik glimlachte breed naar mijn spiegelbeeld. 'Okay.'
Serena duwde me meteen in de stoel die in haar badkamer stond en begon vanalles op mijn gezicht te smeren.
Ik zuchtte gelukkig en sloot mijn ogen.
Mijn gedachten schoten vrijwel meteen naar Justin. Had HIJ me hot genoemd?
Ik knipperde met mijn ogen, om aan te geven dat Serena even moest stoppen. 'S, noemde die jongen met zijn bruine haar me ook hot?'vroeg ik.
Serena fronste. 'Justin, bedoel je?'
Ik knikte.
'Ja hoor.' Ze giechelde, 'hij wilde ook uitgaan, toen je zei dat je uit ging, maar ik had geen idee waar je naartoe was, dus tja...'
Bedachtzaam kamde ik met mijn vingers wat door mijn haar, terwijl Serena mijn make-up verder aanbracht.
Toen ze klaar was, wrong ik me in het zwarte rokje en het groene blouseje dat ze voor me had klaargelegd.
Er zijn nog geen reacties.