De mooiste oog make-up.
voor 3.25 pp
Zacht oogpotlood door warmte
Wanneer je oogpotlood zacht is geworden door de warmte dan kun je het oogpotlood even onder de koude kraan houden of in de koelkast leggen. Je zult zien dat het potlood weer wat harder is geworden waardoor je het oogpotlood nauwkeuriger kunt opbrengen
Aanbrengen eyeliner
Het is niet altijd even gemakkelijk om eyeliner in een vloeiende strakke lijn aan te brengen. Zorg ervoor dat je de eyeliner ruim aanbrengt, de overtollige eyeliner is namelijk heel gemakkelijk weg te halen met een vochtig wattenstaafje.
Kleine ogen
Breng een witte of beige eyeliner of oogpotlood aan over de binnenrand van de onderste wimpers. Hierdoor lijken je ogen groter en krijg je een frisse blik.
Dicht bij elkaar staande ogen
Als je ogen dicht bij elkaar staan breng dan een lichte oogschaduw aan op de binnenhoeken en een donkere oogschaduw op de buitenhoeken van de ogen. Hierdoor lijkt het alsof je ogen wat verder uit elkaar staan.
Klonterende mascara
Wanneer je mascara klontert dan kun je voor het gebruik de roller met een tissue afnemen. Hiermee voorkom je dat de overtollige mascara op de wimpers komt te zitten en klonters veroorzaakt.
Voorzichtig met mascara
Haal de mascararoller altijd zachtjes uit de huls, het zogenaamde pompen zorgt ervoor dat er teveel lucht in de mascara komt te zitten waardoor de mascara gaat uitdrogen en klonteren.
Extra uitstraling
Wanneer je een lichte oogschaduw op de binnenste ooghoek aanbrengt geef je je ogen extra uitstraling. Gebruik een oogschaduw met een lichte glans voor het mooiste effect.
Wenkbrauwpotlood
Breng wenkbrauwpotlood nooit in een rechte lijn aan, door streepjes te zetten in de richting van de haren krijg je een veel natuurlijker effect. Het mooiste effect bereik je door het wenkbrauwpotlood eerst te slijpen zodat je met deze scherpe punt de haartjes het beste kunt nabootsen.
Bruine mascara
Bij blond haar is het aan te raden een bruine mascara en eyeliner te gebruiken, het verschil is nauwelijks te zien maar het komt veel natuurlijker en minder hard over in vergelijking met een zwarte mascara en eyeliner.
Knoeien met mascara
Wanneer je vaak knoeit met mascara houdt dan een tissue tussen je wimpers en de huid. Hiermee voorkom je dat er mascara komt op plaatsen waar je al bent opgemaakt.
Accent op lippen of ogenVoordat je begint aan je make-up moet je de keuze maken of je het accent op je lippen of op je ogen legt. Bij een kleine lippen kun je het beste kiezen voor het accent op de ogen.
Mascara op
Het is erg lastig als je mascara bijna op is en je hebt nog geen nieuwe gekocht. Het heeft geen zin met het borsteltje de mascara eruit te schrapen, hiervan krijg je alleen maar klonters. Draai de mascara dicht en leg hem enkele minuten in heet water. De mascara is hierna weer makkelijk op te brengen.
Oud mascaraborsteltje
Een oud mascara borsteltje kan altijd goed van pas komen om overtollige mascara te verwijderen. Daarnaast kun je deze gebruiken om je wenkbrauwen in model te brengen of gebruiken om wenkbrauwverf aan te brengen. Gooi je oude mascaraborsteltje dus niet weg maar maak deze goed schoon onder stromend water
Bron: http://www.choosebeauty.nl/index.php/tips-hoe-aanbrengen-oog-make-up-mascara-eyeshadow-en-eyeliner.html
Reageer (2)
super! je tips zijn echt geweldig
1 decennium geledenDie tips komen goed voor pas.
1 decennium geleden