Hoofdstug 16; Geschreeuw
We hadden eerst met zijn alle gegeten en daarna hebben mijn meiden en Draco met zijn vrienden me naar mevrouw Pleister gebracht. De wond zag er al beter uit volgens mevrouw Pleister en hij zou bijna geheeld zijn. Ik kon niet wachten tot ik beter kon lopen en de wond helemaal weg was. Ook kon ik niet wachten op morgen. Dan zouden we weer post krijgen van thuis. Ik kon niet wachten tot ik onze uil weer kon zien. Het was een lief beestje. Ik was benieuwd of ik was uitgenodigd.
We zaten nu gezellig met zijn alle op de bank in onze huiskamer. De meeste sliepen al. Ik zuchtte en pakte mijn glas van tafel. “Ik wil weten wat er in mijn post zit.” Ik zuchtte even en dronk in 1 keer mijn hele glas leeg. “Ik ook wel.” Lachte Amaris. Gwen kwam bij ons zitten en vroeg veel aandacht, en die kreeg ze ook wel. Ik hoorde iemand aankomen lopen en de deur gingen open. Er kwam een jongen aanlopen. Hij was redelijk groot van postuur. Zijn haar zat leuk naar achteren en er hingen een paar lokken hingen los. Ik lachte naar de jongen en ik zwiepte mijn haar naar achteren. Ik keek onder mijn wimpers door naar de jongen en hij kwam naar ons toe lopen. Het leek een beetje of hij in slow motion liep. Maar dat kon ook aan mij liggen. Hij haalde zijn handen door zijn haren heen en dezelfde plukken haar vielen weer over zijn voorhoofd. Ze hadden een beetje een eigen wil. Er zat een vogel op zijn schouder. Ik keek even naar de vogel. De vogel haar veel verschillende kleuren. Dat beestje trok meer mijn aandacht dan de jongen. Ook al was zijn haar erg irritant. De jongen hij had geen zicht meer op waar hij liep en liep zo over Slings heen. Dat maakte me echt kwaad. Niemand liep ooit over Slings heen. En de mensen die over haar heen liepen lagen vaak 2 maanden in het ziekenhuis en durfde niet meer bij mij in de beurt te komen. Ik trok mijn mond open en er kwam me toch een schreeuw uit. Slings kwam naar de bank toe en ging naast Draco liggen, terwijl hij haar aandacht gaf.
“Wat denk je nou wel niet polio patiënt! Dat is mijn Slang! Ik trap toch ook niet op jouw huisdier! Wat denk je nou wel niet.” Ik stond op en hield me goed vast aan de bank. Ik was erg klein toen ik recht tegenover de jongen stond. Hij keek me boos aan en mompelde iets. Caitlynn en Amaris stonden ook op en keken de jongen boos aan. Ze begonnen een beetje te slissen. Ik haalde mijn nagels uit en raakte de jongen in zijn gezicht. “Als je iets wilt zeggen moet je normaal praten!” Schreeuwde Caitlynn. Ik wou bijna iets tegen Slings zeggen , maar dan zou ik mezelf verraden en dan zouden ze weten dat ik met haar kon praten. De jongen keek me boos aan en keek af en toe naar Amaris en Caitlynn. Hij haalde zijn hand langs zijn wang en keek naar zijn hand. Er zat bloed op zijn vingers. Hij keek me kwaad aan en toen naar Slings en keek weer terug naar mij. “Wat denk je nou wel niet arrogante trut! Mij eerst naar je toe halen met die blik van je en me dan slaan! Wat haal jij je allemaal in je hoofd!” Ik keek hem boos aan en haalde nog een keer boos uit. “Wil je weten wat ik denk! Ik denk dat jij een leeghoofd bent, die denkt dat ie mij kan hebben en dan gewoon over mijn slang heen loopt! DAT DENK IK! En nu opdonderen!” De jongen hield zijn handen aan zijn beide wangen. Ik zag dat hij nog wat fluisterde tegen de vogel en opeens vloog dat beest op me af. Ik begon te gillen en schreeuwde tegen Slings waar iedereen bij was. “Pak Hem!” Slings haalde uit en hapte de vogel in zijn borst. Slings liet meteen weer los toen ze goed vast had en kwam om mijn nek liggen. De vogel viel meteen met een klap naar beneden en leed pijn. Ik zuchtte en legde mijn handen op het beestje zodat hij weer kon genezen. De jongen raapte zijn vogel op en liep boos naar zijn kamer.
Draco begon te lachen en riep de jongen na; “Je kan het niet eens winnen van een meisje! Wat ben jij een slappeling! Een loser!” Ik moest ook lachen en aaide Slings op haar kop. Draco sloeg zijn arm om me schouders en ik liet hem liggen. Amaris en Caitlynn gingen ook zitten en lachten een klein beetje naar me. Ik lachte naar ze terug en knikte toen zachtjes.
De rest van de avond hadden we het heel gezellig. De jongen die even langs kwam die had de sfeer alleen maar bij ons verbeterd. Ervoor was hij alleen maar slecht, saai en dood. We gingen laat naar bed en we konden nog uitslapen ook want morgen was het weekend. Niet dat je lang kon slapen want als Slings zich verveelde ging ze gewoon met mij praten want de rest kon ze niet praten en bijna niemand had een slang. Soms had ze beter thuis kunnen blijven of ik zou nog een slang moeten krijgen voor mijn verjaardag, maar ik was pas jarig geweest en toen kreeg een diamanten ketting.
Reageer (1)
Hoii
1 decennium geledenHahah die jonge is echt dood .een beetje over slings lopen!! Wat denkt die wel niet!!
Love it!!
Snel verder!!!
Xx