Jack had amper zijn voet op het schoolterrein gezet en Mike sprong voor zijn neus,
'Heey kleine Jacky' zei hij met een sadistische grijns op zijn gezicht.
'Laat me met rust Mike' Antwoordde Jack, al kijkend naar de grond.
'Wat is er Jackyman, heeft mammie je niet geleerd een beetje beleeft te zijn? Je moet iemand in de ogen kijken als ze tegen je praten.' Zei Mike.
'Wat wil je van me!?' Schreeuwde Jack toen hij met een ruk zijn hoofd omhoog bewoog.
'Let op je toon mannetje! We willen niet dat iemand gewond raakt of wel?'
'Ik vroeg...' Zei Jack geïrriteerd, 'Wat wil je van me?'
'Nou' begon Mike, 'Op mijn vorige school was ik altijd het pispaaltje, en ik wou voorkomen dat dat weer zou gebeuren. Dus ik dacht bij mezelf, 'als ik het meest populaire kind van deze school kan vinden, en hem naar beneden haal, dan weten de anderen dat ze met mij niet kunnen dollen.'
'Maar... Dat slaat nergens op, je pest mij omdat je het haat om gepest te worden?'
'Precies.'
'Okee, prima. Je hebt bewezen dat je stoer bent, laat me nu maar met rust!'
'Hmm.. Ja ik denk dat je wel gelijk hebt, de hele klas mag je niet meer, en ze zijn allemaal aardig tegen mij. Ik denk dat ik je nu wel wat meer ruimte kan geven...' Antwoordde Mike bedenkelijk 'Voorlopig..' Voegde hij er achter aan.
'Dankjewel.' Zei Jack knarsetandend 'En als je me nu aan de kant wil gaan, ik wil graag naar binnen.'
Mike deed een stap opzei en liet Jack er langs.

Jack liep trillend de school binnen, opgelucht omdat zijn pestprobleem gedeeltelijk opgelost was, maar ook bang om de manier waarop Mike 'Voorlopig' zei.
Hij liep door de gang heen, de andere kinderen liepen hem voorbij, zonder hem aan te kijken of enig signaal te laten blijken dat hij er was. Hij liep het toilet in en hij keek in de spiegel, 2 verdrietige ogen keken hem aan, door alle haast in de ochtend was hij vergeten zijn haar te kammen, zijn bruine haar stak warrig alle kanten op.
Hij gooide een plens koud water in zijn gezicht en hij probeerde met zijn handen zijn haar wat te fatsoeneren wat hem enigszins lukte.

Net toen hij de deur van het toilet uitliep ging de schoolbel, tijd om naar de les te gaan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen