Foto bij we zou de mol zijn? Aflevering 1! OPDRACHT 1

(opdrachten zijn gesplitst om de hoofdstukken niet ondoenelijk te maken...)

is england misschien de mol?
of toch niet?

nog in het spel:
-prussia-germany-Lithouana-England-Serbia(OC)-Poland-France-Canada-America-Netherlands-latvia-russia-belarus-belgium-taiwan-Korea-China-Hongkong-Japan-Italy-Romano-Spain-Egypt-Australia-new zealand

geld in de pot:0 ¡pp!(¡pp!=Pruttalian pound)

Een groep kandidaten staat voor Kira en Kaida. Ze kijken allemaal wat ongemakkelijk naar elkaar. De tweeling lacht geheimzinnig, zij weten iets wat de rest niet weet. ZIJ weten wie de mol is. Kaida begint met het verhaal om het spel in te leiden.
"Welkom. Ieder van de personen waar je naast staat, kan de mol zijn." Kira lacht en vult haar zus aan.
"Inderdaad. En jullie zijn hier in ons land om de mol te ontmaskeren..."
"Pruttalia is een land zonder vaste ondergrond. Momenteel ligt het westen op het wolkendek boven Engeland." Meteen als Kaida dat zegt, worden vrijwel alle blikken op Arthur gericht. Kaida glimlacht zoetjes."Ik zie dat jullie Arthur aankijken, maar ik kan jullie verzekeren: hij wist hier net zo weinig van als de rest van jullie."
"Het oosten van Pruttalia ligt boven Servië," gaat Kira verder, waarna alle ogen op Serbia worden gericht. "En nee, ook zij wist van niets."
Serbia en Arthur kijken elkaar aan, uit hun blik spreekt verbazing.
De twins slaan hier geen acht op en Kaida vervolgt:
"Goed, nu jullie weten waar jullie zijn, raad ik jullie aan met ons mee naar jullie hotel te gaan zodat jullie je daar voor kunnen bereiden op jullie eerste opdracht."
De tweeling klapt tegelijkertijd hun vleugels uit en vliegen iets omhoog. Ludwigs mond valt open. "Mein Gott," stamelt hij, "ze kunnen echt vliegen."
Kira vliegt al vooruit, maar Kaida merkt op dat de groep blijft staan.
"Hey, kom dan!" roept ze de groep toe. Feliciano staat aarzelend bij de rand van het stevige plateau waar de groep op staat.
"Kunnen we hier echt op gaan staan?" Hij wijst angstig naar het wolkendek bij zijn voeten. Gilbert is uiteindelijk degene die de knoop doorhakt en probeert zijn voet op de wolken te zetten. Zonder succes. Hij zakt erdoorheen en grijpt Feliciano vast. Feliciano schreeuwt en wordt bijna door Gilberts gewicht meegetrokken, was het niet dat Ludwig hem van achter vastgrijpt. Een verzameling witte vlaggen valt uit Feliciano's broekzakken op Gilbert, maar met Ludwigs hulp staat Gilbert al snel weer met beide voeten op de grond. Hij werpt een dodelijke blik op Kaida, maar die glimlacht enkel. Kira daarentegen doet moeite om haar lach in te houden. De groep kijkt angstig naar de tweeling, behalve Ivan, die vloekt enkel, en Ravis, die een stap opzij zet, bij Ivan vandaan.
Opeens klinkt een zachte stem.
"Hey, er ligt hier iets." Matthew wijst op een gesloten kist. Alfred komt meteen aanrennen en pakt de envelop die op de kist licht.
Zonder verdere omhaal scheurt hij het open. Iets te wild, waaroor de brief erin ook scheurt.
Het ding ligt in twee stukken en Matthew pakt één van de twee op.
"Zeg, America..."
America pakt het andere stuk en kijkt Matthew aan.
"Je maakt het er niet echt makkelijker op, eh."
Alfred kijkt Matthew verwaand aan.
"Het was niet de bedoeling. Geef hier dat stuk." Hij grist het andere stuk uit Matthews handen, maar omdat Matthew niet op tijd loslaat, scheurt er nog een stuk af. De wind vangt het op en neemt het mee.
Kira proest het uit van het lachen om de onhandige kandidaten, maar dan doet Arthur wat niemand had gedacht: hij springt het stukje papier achterna. Wind suist om hem heen en de wolken vliegen aan flarden achter hem aan. Met moeite weet hij het stukje papier te pakken te krijgen en in zijn zak te stoppen, maar nu dat eenmaal gelukt is, beseft hij pas dat hij met een zelfmoordpoging bezig is.
Kaida gilt en wil Arthur achterna vliegen, maar haar zus houdt haar tegen. Kaida vloekt en probeert los te komen terwijl Kira enkel glimlacht. Nu ziet Kaida het gebeuren. Een vliegend groen konijntje gaat op Arthur af en grijpt hem bij zijn kraag. Met de nodige moeite tilt het Arthur op en brengt hem terug naar het plateau. De groep kandidaten staat met open mond te kijken. Francis' ogen lijken uit hun kassen te rollen. "Mondieu, je VLOOG!" roept hij uit. Arthur glimlacht en bedankt zijn onzichtbare vriendje. "Just because of Flying mint bunny, France." Francis wuift Arthurs woorden weg. "Je vloog, zonder dat rare beestje wat niemand ooit heeft gezien." Hij haalt zijn schouders op. Arthur balt zijn vuisten, maar houdt zich in. Hij pakt het stukje papier en vraagt om de rest, wat Alfred hem meteen geeft. Arthur glimlacht met een niet te doorgronden emotie en puzzelt de stukken in elkaar, waarna hij het voorleest.
"Goed gedaan, jullie hebben jullie eerste opdracht gevonden.
Jullie hebben misschien gemerkt dat je zonder vleugels niet ver komt in Pruttalia, maar wees niet getreurd.
Er is een oplossing en alles wat jullie daarvoor nodig hebben zit in deze kist. Of toch niet?
De spullen in de kist zijn enkel genoeg voor één persoon. De spullen voor de rest liggen bij het hotel. The Pruttalian twins zullen de weg naar het hotel wel wijzen, maar kijk uit. Wanneer jullie de mol wegsturen, gaat er aan het eind van het spel 500 Pruttalian Pound uit de pot, succes."

Young Soo rent meteen naar de kist toe en probeert hem open te maken, zonder enig resultaat. Yao schiet hem al snel te hulp, waar Young Soo dan weer minder blij mee is.
"Ik kan het echt zelf wel, hoor," bijt hij Yao toe, maar die heeft ondertussen de kist al open. Hij kijkt verwonderd naar het hoopje materiaal wat erin ligt. Ondertussen merkt Dexter op dat er een soort bouwplaat op de achterkant van het briefje staat en vraagt hij aan Arthur of hij het briefje om wil draaien. Stuk voor stuk draait hij deze om en de bouwplaat wordt zichtbaar. Er staat geen tekst bij, alleen afbeeldingen die aangeven hoe ze een soort mechanische vleugels moeten maken. Arthur kijkt meteen Kiku aan, die knikt. Hij bekijkt de bouwplaat nogmaals goed en voegt zich bij het ruziënde groepje rond de kist.
"Excuseer me," zegt hij zonder al te veel emotie. Yao knikt hem bemoedigend toe en stapt opzij. Young Soo denkt daar echter iets anders over en blijft brutaal staan. Yao zucht en trekt hem opzij, zodat Kiku zijn werk kan doen. Al vrij snel begint het pakketje op een stel vleugels te lijken, maar met de laatste stap loopt hij vast.
"Hè?" mompelt hij nauwelijks hoorbaar. Hij staat op en loopt terug naar Arthur en het briefje. Alfred en Matthew hebben het opgepakt en discussiëren over of Kiku het goed doet. Matthew lijkt er zeer van overtuigt dat dat niet zo is, terwijl Alfred juist vecht voor Kiku. Ze stoppen met discussiëren wanneer ze merken dat Ivan over hun rug mee staat te kijken. Taiwan pakt het briefje uit Canada's handen en geeft het aan Kiku, die haar bedankt. Kiku maakt het laatste stukje gereed en drukt op een knopje. Er zit beweging in de vleugels en de groep lijkt opgelucht.
Kira en Kaida glimlachen en wachten geduldig.
"Wie gaat er vliegen?" vraagt Yao, waarna er meteen blikken rondgaan. Geschreeuw over wie het gaat doen breekt uit, tot Alfred ingrijpt.
"We gaan het democratisch doen! Wie nomineert zich om het te gaan doen? Ik ben the Hero, dus het zou het best zijn als ik het zou doen, dus ik nomineer mezelf!"
Hij steekt enthousiast zijn hand op.
"America heeft gelijk, ik nomineer Japan," zucht Yao.
"Ik nomineer England," roept Francis, "hij heeft vliegervaring!"
"Ik nomineer Canada"
mompelt Govert dan, waardoor iedereen vreemd opkijkt.
Ze kijken verder rond, maar niemand nomineert nog iemand.
Alfred lacht. "Duuuuus... LATEN WE STEMMEN. Wie stemt er voor mij?" Er gaan geen vingers de lucht in en Alfred kijkt lichtelijk beledigd.
"En wie stemt er voor Japan?" Zes vingers gaan de lucht in.
"En Canada?" Vier vingers.
"En dan England?" vijftien vingers.
"Dus Arthur gaat vliegen," zegt Francis simpel.
Hij pakt de vleugels en hangt ze zonder pardon op Arthurs rug. Arthur valt bijna om door het plotselinge gewicht, maar vindt al snel zijn evenwicht terug en ziet zelfs al kans om op te vliegen. Kaida glimlacht en vliegt vooruit. In Arthurs borst welt een bekend gevoel op. De neiging om zijn eigen vleugels uit te slaan, bedwelmt hem bijna. "Jij bent Brittania Angel, waarom niet?" fluistert hij zacht, maar dan kijkt hij achterom en ziet de groep staan die gespannen naar hem kijkt. "Nee," zegt hij stevig voor zichzelf. Plotseling moet hij uitwijken voor een langsvliegende vogel. Arthur schiet omhoog en verliest bijna zijn balans. Boven hem ziet hij een soort brug waar hij in volle vaart op af schiet. Hij brengt zijn handen al naar boven als hij bedenkt dat hij beter weer naar beneden kan vliegen. Hij leunt naar voren en komt weer op gelijke hoogte met de tweeling.
"Hey," begroet Kaida hem en Kira neemt het van haar over:
"Dus jij durfde het aan om de vleugels te nemen? Dat blijft natuurlijk niet zonder gevolgen. De rest kan ons nu niet meer horen, dus je kunt nu kiezen: of wij beantwoorden een ja/nee vraag over de mol, er komt 500 pound in de pot aan het eind van het spel of jij krijgt 500 pound contant en dat gaat aan het eind van het spel uit de pot. Kies maar."
Arthur twijfelt zichtbaar en fluistert iets tegen Kaida, die het dichtst bij hem vliegt. Kaida glimlacht zoetjes en fluistert iets terug.
"Daar is het hotel," wijst Kira , "je kan voor de deur landen, Arthur!"
Zo gezegd, zo gedaan. Arthur landt en de tweeling land naast hem.
"Je hoeft natuurlijk niet zelf de vleugels terug te brengen, dat zou zonde zijn van de tijd. Wij brengen ze daarheen en jij kan naar je kamer. Hier is de sleutel." Kaida gooit hem de sleutel toe en hij vangt hem behendig op.
De tweeling vliegt terug naar de groep kandidaten die meteen beginnen te roezemoezen over waar Arthur is.
Kira gaat het uitleggen. "Arthur is in het hotel. Hij heeft de sleutel van zijn kamer, maar weet niet welke kamer van hem is. Jullie krijgen de vleugels. Help elkaar met ze omdoen. Jullie hebben dat wat nodig is om bij het hotel te komen, maar jullie weten niet waar jullie hotel is. Nu, help elkaar met de vleugels, dan zal Kaida jullie uitleggen hoe het nu verder gaat!"
Kaida zet de kist met de al in elkaar gezette vleugels op het plateau. Ravis, die het dichtst bij staat, pakt het eerste stel.
"Wie zal ik helpen?" vraagt hij aan de mensen bij hem in de buurt. Toris stapt naar voren.
"Dan help ik jou straks meteen!"
Ravis glimlacht beverig en hangt de vleugels op Toris' rug. Nu pakt Toris het volgende stel en hangt deze bij Ravis aan zijn rug. De volgende voor Feliks, Serbia, Gilbert en al snel de hele groep.
Gilbert vliegt opgelaten op. "Awesome! Ik kan vliegen als Gilbird!" Hongkong lacht om Gilbert en vliegt een rondje.
"Nu, kandidaten van de eerste ‘Wie is de mol’ in deze wereld, komt jullie eerste opdracht!" roept Kaida de groep dan toe. "Jullie gaan de stad verkennen, op zoek naar het hotel! Voor ieder die in het hotel is voor Arthur in zijn kamer is, krijgen jullie 50 Pruttalian Pound!"
Kira neemt het over.
"Jullie krijgen drie hints om de weg te vinden!"
"Je vertrekt rechtdoor, maar je moet ook naar rechts op den duur -"
"- nadat we rechts gingen, stootte Arthur bijna zijn kop tegen een brug. Even na die brug gingen we links!"
"En tot slot: het hotel is gebouwd zodat er mensen kunnen staan. Voor de deur staat een portier. Hij staat, onthoud dat goed!"
Één voor één vertrekken de kandidaten. Feliks heeft nogal moeite om zijn balans te houden.
"Dit is like… totally niet te doen!" roept hij uit. Serbia komt naast hem vliegen.
"Rustig, Poland. Het is vrij simpel!"
Met wat hulp is Feliks al snel weer in balans en vliegt hij samen met Serbia achter de groep aan.
De groep blijft echter geen groep. Al snel valt deze uiteen in meerdere clubjes, die ieder een eigen weg proberen. De eerste groep die zich afsplitst, is een groepje van Alfred, Matthew, Govert en Belle. Ze nemen een afslag. De rest vliegt nog altijd rechtdoor, maar er vormen al meerdere groepjes.
Ondertussen is Arthur simpelweg alle deuren aan het proberen, maar hij komt alleen nergens binnen.
Dexter komt als eerste aan in het hotel. Hij heeft exact de hints opgevolgd en kwam zonder problemen bij het hotel. Hij ploft neer in de lobby waar de twins al wachten.
"Hi,Dexter," begroet Kaida hem.
Dexter lacht.
"Hi,Kaida."
"Waar is de rest ongeveer?" vraagt Kira dan nieuwsgierig
Dexter haalt zijn schouders op. "Zea was daarnet nog vlak achter me. Hij zal er straks wel zijn. De rest bleef al snel een heel eind achter. Waar die zijn gebleven, het zal mij een raadsel zijn."
Dexter heeft gelijk.
Het duurt niet lang of New-Zealand komt samen met Hongkong binnenvallen.
Hongkong kijkt geschrokken uit zijn ogen. Nadat Kaida hem vraagt wat er aan de hand is, begint hij haperend te vertellen.
"We waren net voorbij de brug toen Japan, met wie ik samen vloog, in paniek raakte. Zijn vleugels waren uitgevallen en hij viel. Gelukkig hielpen de vleugels hem om te zweven en viel hij niet echt, maar..."
De twins springen tegelijkertijd op.
"We gaan hem helpen!" roepen ze en voordat iemand kan reageren, zijn ze al weg.
Ze vliegen gehaast langs sommige leden van de groep tot ze uiteindelijk bij de brug naar beneden duiken. Ze duiken recht door de wolken en vinden Kiku, die al een heel stuk lager zweeft als de bedoeling, vrij snel. Kaida gaat links naast hem vliegen en Kira rechts. In Kiku’s ogen speelt een emotie, maar zelfs nu doet hij moeite om die te verbergen. De twins pakken ieder een vleugel en tillen Kiku naar boven.
"We brengen je naar het hotel, maar omdat je het niet op eigen kracht hebt gedaan, krijgen jullie geen geld."
Terug in het hotel zijn er nog wat mensen aangekomen: Serbia, Ravis, Toris, Feliks, Gilbert, Natalia en Ivan.
Kaida gniffelt en fluistert naar Kira: "Team Oostblok is ook aangekomen."
Kira lacht en fluistert terug:
"Ja, haha, maar Arthur is nog steeds niet in zijn kamer. Zo moeilijk was dat raadsel toch ook niet?"
Helaas vangt Natalia die laatste zin op.
"Over welk raadsel hebben jullie het?" vraagt ze met een stem die de rillingen over Kaida's rug laat lopen.
Kira hersteld zich het snelst en geeft antwoord.
"Hoewel dit je eigenlijk niets aangaat: het raadsel van Arthurs kamerdeur."
Natalia neemt hier gelukkig genoegen mee en gaat Ivan lastig vallen. Ivan is duidelijk niet op zijn gemak en schuift richting Ravis, alsof hij wil dat die hem beschermt. Ravis voelt zich daar echter weer niet prettig bij en schuift opzij, bijna bij Toris op schoot. Toris probeert op zijn beurt Ravis de ruimte te geven, maar schuift daardoor Feliks van de bank.
"Lithouana, dat was like… totally niet nodig!" roept Feliks uit en hij gaat op een andere bank zitten. Voor Toris iets kan zeggen komen Lovino en Antonio binnen. Antonio begroet de rest van de groep vrolijk en gaat naast Feliks zitten. Lovino blijft even staan om vervolgens op een lege bank neer te ploffen. Het duurt daarna niet lang meer of de rest is ook binnen, behalve het groepje dat zich als eerste afsplitste. Terwijl de rest in de lobby met elkaar gaat lopen keten, is Arthur de moed bijna aan het opgeven. Moe van het proberen leunt hij tegen een deur. De achterkant van de sleutel die hij nog altijd in zijn hand heeft, tikt tegen het slot en opeens heeft hij een idee. Hij duwt de achterkant in het slot en de deur klikt open. In de lobby gaat een belletje af.
"Arthur is in zijn kamer," verkondigt Kaida de groep. “Ik zal degene die buiten zijn wel gaan halen.” Kira vliegt zonder omkijken weg, om later terug te komen met het verdwaalde groepje. Kaida heeft ondertussen Arthur gehaald.
"Er was met deze opdracht 1250 Pound te winnen -"
"- helaas moeten we hier voor Matthew, Alfred, Govert en Belle 50 pound per persoon aftrekken!"
"Dat maakt 1050 pound, nog steeds een mooi bedrag! Maar… Kiku heeft het niet op eigen kracht gedaan en daarom krijgen jullie een bedrag van 1000 pound!"

”Wie wordt de penningmeester?”
Gupta steekt als enige zijn hand op, dus het is al snel duidelijk dat hij het geld zal beheren.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen