Foto bij De bezichtigingen in Groningen ( toch )???

Het vijfde hoofdstuk

Annabella schrok maar was ook weer blij, tenminste dat dacht ze. Het nadeel was dat ze nu in geld nood zaten maar het voordeel was dat ze nu niet konden verhuizen. Dan begint haar moeder weer te praten: ''Nou nu je vader dus ontslagen is moeten we zo snel mogelijk een huis vinden in Groningen.'' ''We zijn van plan dat we morgen al vroeg vertrekken en dat we dan een goedkoop hotel boeken en daar overnachten dan kunnen we de volgende dag al weer vroeg huizen bekijken, we moeten nu heel snel zijn want het is beter dat je vader daar snel aan de gang kan. Ook ik ga daar ander werk doen en ik maak dan voor een tijdje langere dagen zodat we sneller uit de schulden zijn.
Annabella voelt zich ineens heel verdrietig. Ze gaat nu nog sneller verhuizen dan gepland. Annabella vraagt aan haar moeder:'' Mag ik het maandag aan de klas vertellen??'' ''Ja hoor.'' zei haar moeder. Na een minuut zegt ze:'' Vertel nu nog maar aan niemand iets want het is nog niet helemaal zeker en het hangt er ook van af hoeveel schulden we hebben enzo. Owja zoals je weet hebben we 2 auto's, tja die hebben we nodig maar ook een oude motor die gebruiken we bijna nooit en hij pikt alleen maar plaats & benzine (geld) in. Annabella knikt tevreden, dat oude roestige dingen eindelijk weg. Even later loopt ze naar boven en gaat in bed liggen, ze weet even niet wat ze moet denken. ''Het valt allemaal nog wel mee'' zei haar moeder. Maar Annabella weet wel beter. Het gaat hier niet om €3.000,- echt niet het is veel meer. Ze weet niet alles en ze durft het niet te vragen dus houd ze haar mond nog maar even. Dan valt ze in een slaap. Als ze de volgende ochtend wakker wordt kijkt ze snel op haar wakker, wat ?? huh 7 uur, waarom moet ik er zo vroeg uit, dan herinnert ze zich ineens alles weer. Grr, naar groningen en dat is niet echt in de buurt. Ze probeert wat te bedenken om haar vader of moeder uit te horen, ze probeert wat te bedenken maar geeft al snel op. Ze kleed zich aan en doet haar make-up op. Als ze eenmaal in de auto zitten zwijgt iedereen, Annabella grinnikt kan ze tenminste even nadenken. Opeens schiet ze wakker uit een dagdroom en ziet ze dat het al 9 uur is en haar mobiel gaat af. ''Schat, wat is dat?'' vraagt hij moeder. Annabella geeft geen antwoordt maar neemt op, hmm, Debby & Kelly. Debby & Kelly maken samen huiswerk en vroegen zich af hoe het met Annabella gaat en waar ze nu is. Na een paar minuten babbelen hangt Annabella op. Even later komen ze in Groningen aan en gaan ze eerst naar het hotel om in te checken en de weekendtas op te bergen in het kamertje. Even later stappen ze weer in de auto en rijden naar het noordelijkste puntje van Groningen. Daar gaan ze 2 huizen bekijken, als ze in het eerste huis staan wil Annabella het liefst meteen naar buiten lopen maar haar ouders houden haar tegen en lopen achter de makelaar aan. Als Annabella verveeld achter in de auto zit om naar het tweede huis te gaan kijken pakt ze een papiertje en een pen en maakt een lijstje met voor en nadelen van verhuizen en een lijstje met voor en nadelen van het eerste huis. Ze komt erachter dat ze bijna alleen maar nadelen aan het opschrijven is en stopt allang met schrijven want het heeft toch geen nut. Bij het tweede huis zijn ze zo klaar, het is te klein en het ziet er niet mooi uit. Na deze twee huizen gaan ze even naar een terrasje om wat te drinken en een broodje te eten. Als ze verder rijden ziet Annabella dat ze groningen uitrijden en dat ze een andere kant op gaan. Wat doet haar moeder nou ???

Reageer (5)

  • 1Der

    Komet er nog een deel? Xxx

    1 decennium geleden
  • PinkWolf

    verder ;( (flower)

    1 decennium geleden
  • PinkWolf

    leuk, ben benieuw hoe het verder gaat, dus snel verder :Y)

    1 decennium geleden
  • xSandra

    mega awsome!!
    ik denk dat ik ook zo'n soort verhaal schrijven ooit is (:

    1 decennium geleden
  • xSandra

    ik moet nu slapen méh
    morgen ga ik hem lezen yay (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen