'Jack... Word wakker lieverd'
Jack opende zijn ogen en zag het lachende gezicht van zijn moeder die hem wakker maakte.
'Het is tijd om wakker te worden schat, je moet naar school' zei zijn moeder.
'Nog 1 minuutje mam, alsjeblieft ik ben moe.' Antwoordde Jack vermoeid.
'Nee Jack, het is echt tijd om op te staan, we zijn al zo laat.'
Jack zuchtte, 'Okee mam... Ik kom er aan.'

Jack stond op, kleedde zich aan en voor hij weg ging wist hij nog wat tijd te vinden om nog snel een broodje te eten.
Onderweg naar school werd Jack plotseling nerveus.
'Mam... Mag ik mee terug naar huis? Ik voel me niet zo goed.' Vroeg Jack aan zijn moeder.
'Nee liefje, dat kan echt niet, je hebt al zo veel dagen gemist.' Antwoordde zijn moeder, 'Ik begin te denken dat er iets mis is...'
'Wa... Wat? Nee natuurlijk niet, wat kan er nou mis zijn? Zij Jack stotterend.
'Nou.. Ik weet het niet.. Word je gepest misschien?
Jack antwoordde niet op de vraag, hij hield zich gewoon stil.
'Jack?'
Jack probeerde de vraag te ontwijken en zei 'We hebben vandaag een toets voor Nederlands.'
Zijn moeder besloot dat het het beste was om het onderwerp niet meer naar boven te halen, Jack kon zo koppig zijn als hij dat wou.

Een paar minuten later arriveerde ze bij de school van Jack, 'Veel plezier vandaag op school' zei zijn moeder toen hij uit de auto stapte.
'Ja bedankt' zei hij en hij gaf zijn moeder een snelle kus tot ziens.
En vanaf het moment dat zijn moeder het school terrein afreed begonnen zijn gedachtes hem te pesten.
'Komop Jack, je hoeft dit niet langer te pikken, bijt van je af, of ren weg...'
Het punt was namelijk, dat vanaf het begin van dit schooljaar er een nieuwe jongen bij hem in de klas was gekomen, Mike heette hij, in het begin leek hij gewoon een normale jongen, niks meer, niks minder.
Maar niets was minder waar.
Mike maakte Jack het leven zuur, hij pestte hem altijd, hij schold hem uit en alsof dat nog niet erg genoeg was, ging de rest van de klas mee doen, maar alleen maar omdat ze bang voor Mike waren.
Maar hij kon het niemand vertellen, niet aan zijn moeder, niet aan zijn vader en niet aan zijn hoofdmeester..
Ze zouden het alleen maar erger maken, Mike zou dan gestraft worden en dat zou hem alleen maar kwader maken.
Hij besloot dat hij zijn pest probleempje voor zichzelf hield, in de hoop dat het allemaal snel zou gaan veranderen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen