Foto bij 4.| Your father wasn't the guy you thought he was

Het groene knopje is altijd lief, dus geef 'm eens een lekkere klikmassage!

Het had zeker een uur geduurd voor Adens moeder weer wakker werd. Daarbij duurde het ook nog een een kwartier voordat je weer normaal met haar kon praten. Toen ze weer aanspreekbaar was moest Pyna haar ook nog eens zo vaak uitleggen wie hij was en waar hij vandaan kwam dat Aden de tel was kwijtgeraakt. Na wat wel eeuwigheid leek, begreep Adens moeder hoe het zat en kon Pyna aan zijn verhaal beginnen.

'Zoals u al hebt begrepen kom ik hier om u te informeren over Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. We bieden uw dochter de kans te gaan studeren aan onze school, zodat ze later carriére kan maken in onze wereld. Met 'onze wereld' bedoel ik de Tovenaarswereld. Hogwarts onderwijst niet in de vakken die op een middelbare school in de niet-magische wereld wordt gegeven, maar in vakken die bruikbaar zijn in de Tovenaarswereld. Hier vallen onder andere: Defense Against the Dark Arts, Potions, Herbology en Charms onder. De magie in uw dochter kwam later naar boven dan bij het gemiddelde magische kind, maar nu de magie er toch blijkt te zijn willen we haar graag op Hogwarts hebben. Ze heeft een leerachterstand van twee jaar, maar daar komen we later nog op terug. Uw dochter zal het schooljaar op Hogwarts doorbrengen, ze zal er uitstekend verzorgd worden en er prima kunnen wonen. Er valt genoeg te doen in en rondom Hogwarts. Met rondom bedoel ik onder andere Hogsmeade. Hogsmeade is een dorpje in de buurt van Hogwarts en er zijn genoeg winkeltjes en café's waar de leerlingen rond kunnen hangen. Met uw toestemming kan uw dochter daar elk weekend naartoe. Er is een kerstvakantie en een zomervakantie. Uw dochter mag tijdens de kerstvakantie op Hogwarts blijven of naar huis gaan. De zomervakantie kan niet doorgebracht worden op Hogwarts. Een leerling wordt in zijn of haar eerste leerjaar in een afdeling geplaatst die het beste bij hem of haar past. De afdelingen hebben allemaal een eigen leerlingenkamer en slaapzalen. Schoolinkopen worden gedaan in Diagon Alley. En daar gaan we, als uw dochter naar Hogwarts gaat, morgen naartoe. Omdat er voor 31 juli een bericht met uw toestemming moet worden verstuurd, vraag ik nu of u haar naar Hogwarts laat gaan.'

Aden en haar moeder zaten Pyna met open mond aan te staren. Het was een lange tijd stil. Toen keek Adens moeder Aden aan. 'Wil je naar Hogwarts?' vroeg ze. Aden straalde en begon hard te knikken.
'Ja!'
'Nou,' zei Adens moeder. 'Dan geef ik bij deze mijn toestemming. Mijn dochter mag naar Hogwarts.'
'Yes!' riep Aden en ze maakte een vreugdesprongetje.
'Oké,' zei Pyna en hij haalde een formulier uit zijn gewaad. 'Dan wil ik u vragen hier uw handtekening te zetten en daar uw handtekening te zetten als u toestemming geeft voor Hogsmeade in de weekends.'
Adens moeder pakte een pen en zette de twee handtekeningen.
'Nou, dan is dat afgesproken!' zei Pyna. 'Als u me excuseert, ik stuur even een reactie naar het schoolhoofd.' Hij stond op en opende het raam. Hij floot een keer en er kwam een uil binnengevlogen. Hij rolde het formulier op en gaf het aan de uil. Hij mompelde iets en de uil vloog weg. Pyna keek de uil nog even na en sloot toen het raam. Hij liep weer naar de bank toe en ging naast Aden zitten.
'Dan is er nog iets dat ik je moet vertellen,' begon hij. 'Je vader... was niet de man die je dacht dat hij was. Hij was een tovenaar, een verdomd goeie zelfs. En... Hij is niet overleden aan een hartinfarct, maar... vermoord.'
Aden trok wit weg, alle vreugde was spontaan uit haar verdwenen. Haar vader was overleden vlak na haar geboorte. Haar werd altijd verteld dat hij een hartinfarct had gehad, maar dat was dus niet zo. Hij was vermoord. Vermoord verdomme!
'Vermoord?' siste ze. 'Wie heeft...'
'Dat is nog steeds een raadsel,' onderbrak Pyna haar. 'Er is geen enkel spoor van de moordenaar gevonden.'
Aden begroef haar gezicht in haar handen en voelde tranen opwellen.
'Kut.'
Haar moeder omhelsde haar en Pyna legde zijn hand op haar schouder.
'Wist jij hier van?' vroeg Aden aan haar moeder.
Haar moeder knikte en er biggelden ook tranen over haar wangen.
'Wist je ook van de magische wereld?'
Haar moeder schudde haar hoofd.
Aden zakte onderuit en zuchtte.
'Kut.'

Als je lief bent plaats je een reactie en geef je een kudo (flower)

Reageer (5)

  • Nathasjaaa

    Hij is leukk(H)

    9 jaar geleden
  • Freacky

    meer meeer meeeeeeer veder sneller doooooooooooooooooooooooooooooor................

    1 decennium geleden
  • RenzGarrix

    verder!!!! anders gooi ik men laptop nog uit het raam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • CharlieWT

    verder!!!!

    1 decennium geleden
  • TheCompanion

    Schrijf snel Meer! anders breek ik onze computer nog af!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen