Foto bij 3.| An uninvited guest

Instructies voor het lezen van deze story:
1. Lees
2. Klik op het groene knopje
3. Plaats een reactie
4. Neem een abo als je die nog niet hebt
5. Wees hip

Het was al laat in de avond van 29 juli toen Aden's moeder met een vreemdeling aan haar zijde de woonkamer in kwam lopen.
'Eh, Aden,' sputterde ze. 'Er is bezoek voor je.'
Aden keek op van Harry Potter and the Chamber of Secrets en schrok. De vreemdeling was een lange, gezette man met een baardje in een rood gewaad. Hij had grijs haar, maar hij was absoluut niet oud en hij steunde op een knoestige wandelstok. Aden dacht even goed na of ze de man ergens van kon kennen, maar er ging geen lichtje branden. Ze kende absoluut niemand die zo raar gekleed over straat ging.
'Voor mij?' vroeg ze tenslotte om maar wat te zeggen.
Haar moeder knikte. Toen stak de man zijn linkerhand uit.
'Ik zal me maar even voorstellen,' zei hij, zijn stem was laag, maar prettig. 'Ik ben Cristoforo Pyna, assistent-schoolhoofd van Hogwarts.' Aden keek hem geschokt aan en zakte neer op de grond.
'W-wat?'
Cristoforo Pyna glimlachte. Hij had een recht, wit gebit.
'Ik ben assistent-schoolhoofd van Hogwarts.'
Aden staarde hem verbouwereerd aan en trok toen een grimas.
'Is dit een of andere grap?' gromde ze.
Pyna trok een wenkbrauw omhoog.
'Nee. En ik kan het je bewijzen ook.'
Hij trok een stok (een toverstaf vermoedde Aden) uit de binnenzak van zijn gewaad, zwaaide er een keer mee en opeens brandde er een vuurtje in de openhaard. Adens moeder viel flauw. Aden kroop snel naar haar toe en probeerde haar wakker te schudden. Na een tijdje gaf ze het op en keek ze omhoog naar Pyna.
'Je mag toch niet toveren buiten Hogwarts?' vroeg ze.
Pyna moest lachen.
'Haha, we hebben er binnenkort een bijdehandje bij op Hogwarts! Jij hebt zeker de Harry Potter serie gelezen?'
Aden knikte en liep naar de bank. Ze pakte Harry Potter and the Chamber of Secrets en gaf die aan Pyna. Hij las de achterkant en grinnikte in zichzelf.
'Ga ik naar Hogwarts?' vroeg Aden toen nerveus.
Pyna keek haar aan en glimlachte.
'Ja, anders zou ik hier toch niet zijn?'
Aden kreeg vlinders in haar buik.
'Neem je me nu mee naar Hogwarts?' vroeg ze gretig.
'Nee,' antwoordde Pyna. 'Ik ben een soort van begeleider. Ik kom jou en je moeder uitleg geven over Hogwarts en je magische achtergrond, de uil versturen en jou begeleiden tijdens je reis naar Hogwarts.'
Aden was teleurgesteld dat ze niet gelijk naar Hogwarts kon, maar tegelijkertijd ook wel blij dat ze meer informatie kreeg.
'De uil sturen?' vroeg ze tenslotte. 'Wat moeten we met een uil sturen?'
Pyna zuchtte.
'Een reactie natuurlijk! Heb je de brief wel goed gelezen?'
Aden keek een beetje schuldig naar haar voeten.
'Niet echt. We dachten dat de brief een grap was.'
Pyna trok een wenkbrauw omhoog.
'Nou, ik kan je verzekeren dat Hogwarts geen grap is.'
Hij knielde neer bij Adens moeder.
'Helaas kunnen we de uil pas sturen als we toestemming hebben van je moeder. En als ik het zo zie... Duurt het nog wel even tot ze wakker wordt.'

Reageer (2)

  • CharlieWT

    Verder!!!!

    1 decennium geleden
  • Barnabas

    Hihi, leuk!
    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen