The start
I'm ready to go
I'm standing here outside the door
I hate to wake you up, to say goodbye ...
Zachtjes pakte ze haar laatste twee koffers van de eikenhouten vloer. Een grote blauwe koffer in haar rechterhand, en een kleine groene in haar linker. Zwengelend door het verschil in gewicht liep ze naar haar Volkswagen T1, en stopte de laatste koffers in de volle achterbak. Ze pakte twee loshangende blonde plukjes haar, en stak deze achter haar oren. De plukjes schoten meteen los en hingen weer voor haar hazel bruine ogen. Het meisje, want dat was ze, nog net een meisje, bijna een jonge vrouw, rechtte haar rug en hield haar hand boven haar ogen tegen het opkomende zonlicht. Vroeg was ze opgestaan, om haar laatste rondje te maken, om afscheid te nemen. Afscheid van haar vrienden, haar familie en haar geboortestad. Ze had haar Auto Shop overall gewisseld voor een luchtig zomerjurkje, in haar koffers zaten warmere kleren. In dat jurkje, en andere, zou ze waarschijnlijk de komende dagen doorbrengen, vervoerd door haar auto, met haar aan het stuur, want zij had de controle. Ze zou het warme stadje Denton verlaten en inruilen voor de buitenwereld. Ze ging haar eigen verhaal schrijven, haar eigen avonturen beleven. Voor een laatste keer keek ze om en nam iedere millimeter van haar ouderlijk huis in haar op, voor een laatste keer snoof ze de zachte wind van Texas op en sloot ze haar ogen. Het meisje liep naar de voorkant van haar auto, opende het portier, en stapte in. Stotterend kwam de auto tot leven. Krakend ging de versnellingspook naar Reverse, en langzaam reed ze achteruit de oprit af. Op de weg schakelde ze naar z'n één en trok ze op om de pook daarna in z'n twee te zetten. Charlie heette ze, dat was haar naam, en de weg was haar bestemming.
Reageer (7)
je schrijft echt heel goed!
1 decennium geledenVerder!!
1 decennium geledenAwesome.
1 decennium geledenEcht heel mooi en realistisch(H) abo!
1 decennium geledenwhauw mooi geschreven ik neem abo.
1 decennium geleden