Ch. 56 Bal deel 4
Speciaal, omdat het mijn verjaardag is, dit deeltje
FAITH POV
Samen met Blaise zit ik buiten op een bankje. Zijn arm is rond mijn schouders geslagen, zodat ik het warm heb. De sneeuw valt uit de hemel, niet hard. ‘Je haren zijn bijna wit’ ik voel zijn hand door mijn haren gaan. ‘Viola, terug blond’ ik kijk hem glimlachend aan. Het is toch zo’n schatje. Ik kan me geen beter lief voor stellen, maar ik denk dat iedere vrouw of meisje dat wel denkt. ‘Faith’ brut wordt het onderonsje van Blaise en mezelf gestoord door Sky. Haar zwarte haren zwiepen alle kanten op als ze naar ons komt toe gelopen. ‘Wat is er?’ ‘Elizabeth’ ‘Wat is er met haar?’ ‘Ze is aan het kussen’ ‘Eindelijk! Toch met Carlo’ ‘Nee, dat is het rare net’ ‘Met wie dan’ ‘Liam, je weet wel haar date’ ‘Echt? Ik dacht dat ze verliefd was op Carlo?’ ‘Dat dacht ik dus ook. Kom mee’ ik word mee getrokken door Sky. Blaise volgt ons, rustig op zijn gemakje. ‘Kijk!’ Sky wijst naar de andere kant van de zaal, waar de stoelen en tafels staan. Op een van de bankjes zit inderdaad Elizabeth. Naast haar een jongen, Liam neem ik aan, hij kijkt haar liefdevol aan net zoals zij hem aan kijkt. ‘Zo schattig’ ‘Gelukkig niet zo klef als jij en Blaise’ ik geef Sky een tik tegen haar achterhoofd. ‘Auwh, waarom deed je dat?’ ‘Ik ben niet klef. En Blaise ook niet’ ‘Dan heb je jezelf nog niet bezig gezien’ ze bukt net op tijd, zodat ik niet tegen haar hoofd slaag. ‘Je moet geen kleine meisjes pesten’ Blaise slaagt zijn armen rond me heen en Sky steekt haar tong naar hem uit. ‘Ik ben geen klein meisje’ ‘Dat zijn jouw woorden niet die van mij’ zo bekvechten ze nog een tijde verder.
‘Ga je mee dansen?’ ‘Ik wil wel maar mijn voeten doen pijn’ ‘Moet ik ze masseren?’ ik schiet in de lach. ‘Hier?’ Blaise knikt. ‘Ben je nu serieus?’ ‘Natuurlijk wat denk je wel niet van mij?’ ‘Moet ik daar eerlijk op antwoorden?’ hij grinnikt. ‘Nee, hou dat maar voor je’ ‘Dat dacht ik al wel. Weet je ga maar met Sky ofzo dansen’ ‘Echt?’ ik knik. ‘Oké, ik zal haar even verlossen van Draco’ ‘Goed idee, anders zijn haar voeten plat’ ‘Hoe bedoel je?’ ‘Draco is nu niet echt wat je een geweldige danser noemt’ hij knikt. ‘Tot sevens’ hij drukt nog een kus op mijn lippen gaat dan Sky zoeken. ‘Wat doet deze dame hier helemaal alleen?’ ik kijk omhoog en zie dat Alexander, breed grijnzend, naast me staat. ‘Zitten’ ‘Dat zie ik ook wel. Maar waarom alleen?’ ‘Omdat ik Blaise net weg gestuurd heb’ ‘Heb je ruzie met hem?’ hij gaat naast me zitten. ‘Nee’ snel leg ik het uit. ‘Ik snap het. Denk ik’ ik glimlach. Het is echt wel een schatje, als hij wilt. Al snel is Blaise weer terug en vertrekt Alexander, zijn date stond namelijk te wachten op hem. ‘En kan Sky goed dansen’ ‘Ja, maar niet zo goed als jij’ ik bloos. ‘Ik kan niet dansen’ ‘In mijn ogen wel’ hij drukt, weer, een kus op mijn lippen. Oh god, wat hou ik toch van hem. Ik zou hem voor geen geld van de wereld willen ruilen. ‘Een cent voor je gedachten’ ‘Niets’ zielig staart hij me aan. ‘Waarom mag ik het niet weten?’ ‘Omdat het geheim is’ ‘Heb je dan geheimen voor mij?’ mysterieus kijk ik hem aan. ‘Wat dacht je dan?’ hij grinnikt. ‘Je bent toch zo’n schatje’ weer bloos ik. ‘Je bent schattig als je rood bent’ ‘Zeg dat niet, dan word ik nog roder’ en inderdaad mijn rode kleur word nog feller. Blaise grinnikt.
‘Blaise’ Blaise en ik kijken op, in de richting van het geluid. Het geluid is van een jongen afkomstig, beter gezegd van Theodore. Sky, die naast me zit, bekijkt hem vies. ‘Van vriendelijkheid ga je niet dood hoor’ fluister ik in haar oor. ‘Dat denk jij maar’ fluistert ze terug. ‘Theodore’ Blaise staat recht en geeft hem zo’n mannelijke handdruk. Draco en Alexander doen net hetzelfde. ‘Mag ik er bij komen zitten?’ de jongens knikken en Theodore zet zich naast Alexander en Sky, we zitten namelijk in een cirkel. Sky blijft hem vies aan kijken. ‘Gaat het?’ Theodore staart Sky aan. Sky draait haar hoofd naar Draco, zodat ze niet meer naar Theodore moet kijken. De gezichtsuitdrukking van Sky moet hilarisch zijn want Draco valt bijna van zijn stoel van het lachen. De jongens beginnen te praten, over koetjes en kalfjes zoals de dreuzels zeggen. ‘Hij kijkt de hele tijd naar je’ ‘Wie?’ Sky en ik praten zo stil mogelijk, dat de jongens ons gesprek niet kunnen horen. ‘Theodore, wie anders?’ ‘Blaise, Alexander ...’ ‘Heel grappig’ ze stormt tegen mijn rechterarm. ‘Waarom vind jij het erg dat hij is een keertje naar mij kijkt?’ ‘Niet een keertje al de hele tijd. Serieus die gast is creepy’ ‘Volgens mij valt hij nog wel mee’ een snelle blik werp ik op Theodore. Ik moet toe geven hij ziet er goed uit. Sky schud haar hoofd, waardoor haar zwarte haren alle kanten op bewegen. ‘Ga je mee dansen?’ ik sta recht en kijk Blaise vragend aan. ‘Natuurlijk? Doen je voetjes nog pijn prinsesje?’ hij drukt een kus op mijn lippen. ‘Nee’ ik trek hem aan zijn hand mee naar de dansvloer. ‘Hoe ken je Theodore eigenlijk?’ ‘Hij is een vriend van Draco en aangezien ik Draco’s beste vriend ben is hij ook een vriend van mij. Waarom?’ ‘Gewoon, Sky mag hem denk ik niet echt’ ‘Ze heeft hem nooit gemogen. Theodore trekt zich er niets van aan’ op het ritme van de muziek glijden Blaise en ik over de dansvloer. Hij kan echt prachtig dansen, betoverend. ‘Ik hou van je’ fluistert hij in mijn oor. ‘Ik ook van jou’ een kus druk ik, tijdens, het dansen op zijn lippen. Zo iemand zou iedereen in zijn leven moeten hebben. Iemand waar je alles voor zou doen, en hij/zij ook voor jou.
Reageer (5)
sorry dat ik het nu pas kan lezen, maar ik heb veel te veel te doen.
1 decennium geledenwhatever
snel verder
Sorry dat ik hem nu pas lees, maar ik had zo veel schoolwerk dat ik écht niet op Q. kon. Anyways, dit deel is echt awesome. Faith en Blaise zijn zo lief samen! Ik wed trouwens dat Draco wél een goeie danser is Zo eentje dat mensen bespot die de macarena dansen .
1 decennium geledenTheodore staat me niet aan. Ik weet niet waarom, waarschijnlijk omdat Sky hem niet mag. Sky is nice.
PS: brut wordt het onderonsje van Blaise en mezelf
Is het niet bruut? Nu ja, wrs maar een typfoutje.
Snel verder?
Super <3
1 decennium geledenHet spijt me dat ik hem pas zo laat lees, zou het eerder hebben gedaan als ik het niet zo druk had (personalproblems)Maar dus alsnog gefeliciteerd, beetje laat
Snel verder <3
Xx
Aaaaaaaaahw super cute.
1 decennium geledenj'aime l'amour
Snél Verdeeeeeeeeeeeeeeeer kindje die nu 16 is, maar nog steeds jonger dan ik. :p
i love this story (: sweety.
Slaagt -> Sloeg (slaagt is combi van tt en vt, haha)
1 decennium geledenSorry, viel me in de 3e laatste zin van de 1e alinea op
Super lief stuk!
Snel weer verder
GEFELICITEEEEEEERRRDD
Xx,