9:
Sirius POV.
Je was nog steeds belabberd maar het ging steeds beter. Je was nu onderweg naar Perkamentus' kantoor en je zou over ongeveer een uur Remus en Harry weer zien. Je liep met madame pleister en de gangen waren uitgestorven waarschijnlijk zaten de meeste leerlingen nu in de grote zaal te genieten van het middageten. Na even lopen kwamen jullie bij de waterspuwer en madame pleister zei het wachtwoord en jullie liepen naar boven, de deur was al open. "Sirius, welkom." Je knikte en je ging voor hem zitten. "Er zijn wat dingen die je moet weten, Remus komt straks." Een fijn gevoel kwam omhoog, Remus je beste vriend! Je hoopte dat het goed met hem zou gaan. "Maar er zijn eerst nog 2 anderen die je moet zien." Je keek hem niet begrijpend aan. "Ken je Stacey Jones nog?" "Ja, maar wat heeft zij ermee te maken? Jaren is ze uit me leven geweest! We waren zelfs verloofd!" Perkamentus knikte. "Ze is terug maar niet alleen." "Oké, leuk wie is haar nieuwe man?" Zei je heel bot "Niet een man een dochter Sirius, jou dochter." Het voelde alsof je een klap tegen je gezicht kreeg je had gewoon een dochter, maar was die wel van jou? "Ik zie je denken Sirius, ik heb haar niet gezien ik heb een brief gehad van Remus. Ze heet Christina ze is een halfjaar jonger dan Harry dus ze komen in hetzelfde jaar." Je was verward je had een dochter iets waar je van had gedroomd, vooral in azkaban. Soms kwam je de nachten en dagen door met dromen over hoe het zou kunnen zijn als Stacey niet weg was gegaan en als Peter de geheimhouder niet was geweest, James en Lily hadden nog geleefd je zou kinderen hebben waar je zielsveel van zou houden. Je had een dochter die je kon troosten met haar liefdes verdriet en je zou haar uiteindelijk in het huwelijk zien treden met Harry en je had een zoon die je mee zou nemen naar zwerkbal en je zou hem alles leren, bij die gedachte kreeg je de tranen in je ogen. Perkamentus zag dat en grimaste. "Je zou een goede vader zijn. Vanmiddag komt ze naar zweinstein en zal ze worden gesorteerd." Je knikte en je keek naar de klok, het was al kwart voor 2 dus elk moment zouden ze kunnen komen. "Sirius, ik wil dat jij even naar het kamertje hier achter gaat anders krijgt Remus de schrik van z'n leven. Je knikte en stond op. "Bedankt Perkamentus," zei je nog en je liep naar het achterkamertje.
Remus POV.
Het was 5 voor 2 en jullie stonden al klaar. Christina was zenuwachtig dat kon je zien ze deed precies zoals haar vader. Je vond troost bij haar manieren en ook bij Stacey ze liet je de tijd herleven waarin alles goed was en dat had je nodig en zeker in deze duistere tijden en in je rouw periode. Stacey zou ook meekomen ze wou met Perkamentus spreken over van alles. "Zullen we maar?" Christina sprong op en je moest lachen. "Ik neem de hutkoffer wel en ga als eerste, daarna Christina en daarna jij maar Stacey." Ze knikte instemmend. Je nam de hutkoffer over van Christina en ging in de haard staan. In de ene hand hield je de hutkoffer en in je andere pakte je een hand vol met poeder en zei je," zweinstein." Binnen no-time was je in perkamentus z'n kantoor, veegde wat as van jou en de hutkoffer en stapte uit de haard. "Goede middag Remus. Fijn je te zien." "Goede middag Albus." En Christina verscheen in de haard. "Ah, jij moet Christina Zwarts zijn. Aangenaam ik ben Albus Perkamentus je nieuwe schoolhoofd," zei die terwijl hij haar de hand schudde op dat moment kwam Stacey in de haard. "Professor Perkamentus," zei ze terwijl ze de haard uit stapte en hem de hand schudde. "Je bent niet langer een van me studente dus je mag Albus zeggen. Laten we nu echter ter zaken komen," zei die terwijl hij de sorteerhoed tevoorschijn haalde. "Ga zitten juffrouw Zwarts." Gehoorzaam ging Christina zitten en vrijwel meteen klonk de stem van de hoed, "GRIFFOENDOR!" Ze keek vrolijk zeker omdat ze wist dat haar beide ouders hierbij hadden gezeten. Perkamentus glimlachte. "Dit had ik al verwacht. Professor Anderling zal hier binnen enkele ogenblikken zijn samen met Harry, ze zal jou en Stacey meenemen. Ik moet eerst Harry spreken samen met Remus en daarna is het van belang dat ik jullie twee spreek." Na z'n zin werd er geklopt. "Ah, kom binnen," zei Perkamentus kalm als altijd en je zag Anderling samen met Harry in de deur opening. Anderling nam Stacey en Christina mee en jij en Harry gingen voor Perkamentus zitten. "Ik moet jullie iets laten zien." Hij stond op en liep naar een kamertje. Hij stapte eruit en keek naar jullie en vooral naar jou. "Blijf zitten en geloof het," en bij die woorden stapte er iemand uit het kamertje, iemand waar je eigenlijk niet zonder kon leven je beste vriend...
Sirius Zwarts
Het spijt me ik schrijf echt te weinig ook aan me andere verhalen.
Ik probeer echt vaker te gaan schrijven maar ik durf niks te beloven omdat me school zo druk is. Ik heb nu vakantie dus ik ga proberen een voorraad te maken en vooral kleinere hoofdstukjes zodat ik meer kan posten.
Reageer (3)
niceeeee
1 decennium geledensnel verderr
xx
Dit vond ik echt een zaaallig hoofdstuk
1 decennium geledenIk had eigenlijk ook niet echt verwacht dat Christina in zwadderich zou komen te zitten
Vond het wel een lief stukje dat Sirius over zijn kinderen dacht en dan er achterkomen dat hij echt een dochter heeft
Snel verder want dit is echt een geweldige story en ik ben benieuwd wat er verder gebeurt
Super leuk!!
1 decennium geledenBen benieuwd hoe ze reageren!!
Snel verder! (: