Foto bij 2.2 Ontwijken

Veel Plezier met lezen!


Ik vind het echt stom als Victoria achter Bella aan gaat hoezo ik haar vriend ( James ) heb vermoord en dan wil ze mij de zelfde pijn laten voelen om Bella te vermoorden. Maar niemand zal Bella ooit kunnen vermoorden. Ik zal Bella altijd beschermen!


Ik probeerde zo veel mogelijk met andere te zijn, want als ik en Bella alleen waren zal ze vragen wat Alice heeft gezien.
En ik wilde daar nog iets op bedenken mij lijkt het beter als ik het niet zeg anders word ze bang voor niks.
Na de pauze vertragde ik mijn pas om naast Ben te lopen en praatte over een of andere opdracht waarvan ik die al af had.
Daarna was telkens iemand anders in de beurt tussen de lessen door.
Toen de laatste bel ging kon ik niemand vinden op mee te lopen alleen maar Mike Newton. Dan moest het maar.
Ik versnelde mijn pas en loopte samen met Mike Newton naar de parkeerplaats.
Mike Newton had een auto probleem.
Mike Newton zei:'... maar ik heb laats de accu nog vervangen.'
Mike Newton ogen schoten onrustig naar voren en toen weer terug naar mij.
Ik zei:'Misschien zijn het de kabels?'
Mike Newton zei: 'Misschien ik weet niet zoveel van auto's.
Eigelijk zou er iemand naar moeten kijken, maar ik heb geen geld om de auto naar Dowling's te brengen
Ik zei: 'Ik weet er wel het een of ander van ik kan er wel eens naar kijken als je wilt. Dan zet ik eerst Alice en Bella thuis af.'
Bella en Mike staarde mij allemaal aan met open mond.
Oke ik haat Mike maar toch, zo raar is het toch niet?
'Eh... bedankt' mompelde Mike Newton toen hij was bijgekomen.'
'Maar ik moet werken. Misschien een andere keer.'
ik zei: 'Zeker weten.'
Of had ik er niet zin in om Mike auto naar te kijken
'Dag' Mike stapte in de auto, terwijl hij vol ongeloof zijn hoofd schudden.
Mijn Volvo, waar Alice al in zat was 2 auto's verder.
Bella zei:'Waar sloeg dat op?' Terwijl ik het portier open hield.
'Ik probeerde hem gewoon te helpen.' antwoordde ik.
En toen begon Alice die op de achterbank zat op topsnelheid te ratelen.
Alice zei: zo'n goede monteur ben je nou ook weer niet, Edward.
Misschien moet de Roselie er vanavond even naar laten kijken, dan sla je niet zo'n slecht figuur bij Mike.Hoewel het ook leuk zal zijn om Mike's gezicht te zien als Roselie in een keer mij hem op de stoep staat om hem te helpen. Maar angezien Roselie momenteel ZOGENAAMD aan de andere kant van de wereld studeert, is dat waarschijnlijk niet zo'n goed idee, Ballen.
Maar goed, die auto van Mike red je vast nog wel. Alleen de fijne kneepjes van een Italiaanse sportauto gaan jou boven de pet.
En over Italie gesproken, en die sportauto's die ik daar gestolen heb, ik krijg nog steeds een gele Porsche van je. Ik weet niet of ik het wel nog tot kerst wil wachten...'
Alice bleef maar door rattelen.
Ik zette Alice zoals gewoonlijk af aan het begin van de oprit van de Cullens.
Toen ALice uitstapte wierp ALice een scherpe blik op mijn gezicht en zei toen in haar GEDACHTEN:' Edward ga met Bella in het weekand met de vliegtuigtickets die Bella voor haar verjaardag heeft gekregen op bezoek mij Renée. Dat vind Bella leuk en dan is ze ook nog weg voor Victoria.'
'Tot straks.' en Ik knikte, heel lichtjes.
Alice draaide zich om en verdween tussen de bomen.
Zwijgens keerde ik de auto en reed terug naar Forks.
We hielden alle twee onze mond tot we bij Charlie kwamen
Ik zei:'Weinig huiswerk vanavond.'
'Mmm,' Beaamde Bella.
Ik zei:'Denk je als ik naar binnen mag?'
Bella zei:'Charlie ging ook niet door het lint toen je me op kwam halen voor school, dus ik denk als je wel naar binnen kund. Misschien moest ik extra lekker koken vanavond, want Charlie doet wel wat aardiger tegen je.'

Binnen liep Bella de trap op en ik kwam achter Bella aan.
Ik maakte het zich gemakkelijk, op het bed en staarde uit het raam.
Bella ruimde haar tas op en zette de computer aan.
Bella had een E-mail van haar moeder ( Renée ).
Bella trommelde met haar vingers terwijl ze wachtte tot haar computer hijgend en puffend tot leven kwam.
Ik loopte heel stil naar Bella en legde mijn vingers op die van Bella.
Ik mompelde:'Zijn we een beetje ongeduldig vandaag?'
Bella mooie chocolade bruine ogen waren op nog geen paar centimeter afstand. Ik voelde Bella's adem tegen mijn lippen. Ik proefde Bella's geur op mijn tong. Ik vlochtte mijn vingers in Bella haar en haar gezicht dicht tegen de mijne trok. Bella armen sloten zich om mijn nek.

Ik maakte me los van Bella greep.
'Ach, Bella.' Zuchtte ik.
Ik kan wel zeggen dat het me spijt, maar dat is niet zo.'
Ik ging weer op Bella bed zitten.
De computer van Bella was nu pas klaar.
Ik zei:'Doe Renée de groeten van me.'
Bella zei:'Zal ik doen.'
ik was weer naar Bella toe gelopen.
En zach een kapote auto radio liggen. die had ze vorig jaar voor haar verjaardag gekregen van Emmett,Roselie,Jasper.
Hiermee kon ik langzaam beginnen te zeggen over de vliegtuigtickets.
Bella zach waar ik naar keek en toen zei ik:'Wat heb je heermee gedaan?'
Bella zei:'Hij wilde niet uit het dashboard.'
ik zeï:'En toen heb je hem maar gemarteld?'
Bella zei:'Je weet hoe ik ben met gereedsschap. Ik heb hem niet expres pijn gedaan.'
Ik zei:'Je hebt hem vermoord.'
Bella haalde haar schouders op.'ach, ja'
ik zei:'Ze zouden gekwest zijn als ze dit zouden zien. het is maar goed als je huisarrest had. Ik moet een andere installeren voor het ze opvalt.'
Bella zei:'Bedankt, maar ik heb geen behoefte aan een luxe autoradio.'
Ik zei:'Ik ga hem ook niet voor jou vervangen.'
Bella zuchtte.
'Je hebt niet erg genoten van je verjaardagscadeaus vorig jaar.'
IK vond dit geen leuk onderwerp om het over te hebben maar nu moest het effen.
'weet je wel wanneer ze verlopen zijn?' zei ik terwijl ik de vliegtuigtickets in mijn hand had.
Bella zei op vlakke toon:'Nee, ik was ze helemaal vergeten, om eerlijk te zijn.'
Ik zei: 'Carlisle en Esmé zouden het leuk vinden als je gebruik maakt van hun verjaardags cadeau en jij kan je moeder weer in Florida opzoeken. En we hebben nog heel even tijd, jij bent vrijgelaten... en we hebben geen plannen voor dit weekend, aangezien je weigert om met me naar het schoolgale te gaan. en waarom zouden we je vrijheid niet op deze manier vieren?'
Bella zei:'Door naar florida te gaan?'
ik zei:'Je zei toch dat dingen de grenzen van de VS toegestaan waren?'
ik zei:'Gaan we naar Renée of niet?'
Bella zei: 'Dat mag nooit van Charlie.'
ik zei: 'Charlie kan je niet tegenhouden als je bij je moeder op bezoek wilt. Ze heeft nog steeds de voogdij.'
Bella zei:'Niemand heeft de voogdij over mij. Ik ben volwassen.'
Ik zei:'Precies.'
Bella was aan het nadenken. Ik keek onderzoekend naar Bella.
Bella zuchtte: 'niet dit weekend'
Ik zei: 'waarom niet?'
Bella zei:'Ik wil geen ruzie met Charlie. Niet zo kort nadat hij mijn straf heeft opgeheven.'
Mijn wenkbrouwen trokken samen.
Ik zei:'Volgens mij is dit juist het perfecte weekend.
Bella schudde haar hoofd 'Een andere keer.'
Ik zei:'Je bent niet de enige die hier in dit huis vastgezeten heeft, hoor.
Bella zei:'Je kunt overal heen waar je wilt.'
Ik zei:'De buitenwereld is voor mij niet interssant zonder jou.'
Bella keek zuchtend omhoog. Ik zei:'Ik meen het.'
Bella zei:'Laten we het rustig aan doen met die buitenwereld, goed? We zouden bijvoorbeeld kunnen beginnen met een film in Port Angeles...'
Ik kreunde en ik zei:'Laat maar.We hebben het er nog wel over.'
Bella zei: 'Er valt niets meer te bespreken.
Ik haalde mijn schouders op.
Bella zei:'Goed dan, ander onderwerp.'
Bella zei:'Wat heeft Alice eigelijk gezien in de pauze?'
Ik had gehoopd als Bella dit vergeten was.
Wat zal ik doen? Ik ga maar liegen tegen Bella voor haar eigen bestwil

Ik zei:'Alice zag Jasper op een vreemde plek, ergens in het zuidwesten, denkt ze, vlak bij zijn vroegere... familie. Maar hij heeft geen bewuste plannen om terug te gaan. Dat heeft haar ongerust gemaakt.'
Bella zei:'Oo'
Bella zei:'Waarom had je dat niet eerder gezegt?'
Ik zei:'Ik had niet door dat je het had gezien. Het is hoe dan ook niet belangerijk.'
We liepen naar beneden om ons huiswerk te maken, voor het geval als Charlie vroeg als thuis komen. Ik was binnen een paar minuten klaar. Bella was nog niet klaar.

Bella had besloten om eten te gaan maken voor Charlie en haar, ik hielp.
Maar wat zag rauwe ingriénten er toch vies uit.
Ik snapte niet wat mensen er lekker aan vonden. Bella maakte strogan volgens het recept van oma Swan. Ze wilde in een goed blaadje bij Charlie komen.

Charlie leek in een goede stemming te zijn toen hij thuis kwam.
Hij deedt nog niet veel moeite om bot tegen mij te doen.
Ik sloeg het aanbod om mee te eten zoals altijd af. Ik was het Avondjournaal aan het kijken. Ze hadden het over de grote moorden in Seattle. (wat door vampiers is aangerich maar wat hun niet weten.
Wat komen vampiers toch vaak in het journaal dacht ik.
Ik volgde het gesprek van Bella en Charlie.
Charlie zei:'Hij heeft gevraagd of we langskomen dit weekend. Hij zat erover te denken om de Clearwaters en de Uleys ook te vragen. Een gezellig etentje voor de play-offs beginnen...'
Bella zei:'Huh.'
Ik hoorde Bella opstaan en de borden opstapelen. Ik zette ze in de gootsteen en draaide de kraan open. Ik liep ook naar de keuken en pakte een theedoek. Charlie wilde naar de Tv lopen.
Ik zei:'Charlie'
Charlie draaide zich om.
Charlie zei:'Ja?'
Ik zei:'Heeft Bella je ooit verteld dat ze voor haar verjaardag vliegtuigtickets heeft gekregen van mijn ouders zodat ze renée kan opzoeken?' Bella liet een bord vallen wat ze af aan het wassen was.
Charlie zei:'Bella?'
Bella raapte het bord op en zei zonder naar Charlie te kijken:'Ja dat klopt.''
Charlie zei tegen mij:'Nee daar heeft ze nooit iets van gezegd.'
Ik zei:'Hmm'
Charlie zei:'Had je nog bepaalde reden om erover te beginnen?'
Ik haalde mijn schouders op en zei:'Ze zijn bijna verlopen.Ik denk als Esmé het niet leuk zou vinden als Bella geen gebruik zou maken van haar cadeau. Niet dat ze er iets over heeft gezegd.'
Bella keek mij ongelovig aan.
Charlie dacht even na.
Charlie zei:'Het is waarschijnlijk wel een goed idee om je moeder op te zoeken,Bella. Dat zou de geweldig vinden. Maar het verbaast me wel dat je hier helemaal niks over hebt gezegd.'
Bella zei:'Vergeten.'
Charlie zei:'Je bent vergeten als iemand je vliegtuigtickets had gegeven?'
Bella zei:'Mmmm.'
Charlie zei:'Je zei dat'ze' bijna verlopen zijn, Edward.
Hoeveel Tickets hebben je ouders haar gegeven?
Ik zei:'Alleen een voor haar... en een voor mij.'
Bella liet weer een bord vallen maar nu in de gootsteen.
Charlie schreeuwde:'Geen spreken van!!!!'
ik zei:'Waarom niet? Je zei net nog als het een goed idee was als Bella haar moeder ging opzoeken.
Charlie zei:'Jij gaat nergens naartoe, jongedame!'
Bella draaide zich om.
Bella zei:'Ik ben geen kind meer, pap.En ik heb ook geen huisarrest meer, weet je nog?'
Charlie zei:'O jawel, dat heb je wel. Het gaat nu weer in.'
Bella zei:'Waarom?'
Charlie zei:'Omdat ik het zeg.'
Bella zei:'Moet ik je erop wijzen dat ik offieel volwassen ben, Charlie?'
Charlie zei:'Dit is mijn huis, je houdt je aan mijn regels!'
Bella zei:'Als je het zo wilt spelen. Wil je dat ik vanavond al uit huis ga? of heb ik nog een paar dagen om in te pakken?'
Bella haalde diep adem en zei toen rustig 'Als ik iets verkeerds gedaan heb zal ik zonder morren mijn straf uitzetten, papa, maar ik heb geen zin om jouw vooroordeel te pikken. Ik weet als jij weet als ik het volste recht heb om dit weekend naar mama te gaan. Je gaat toch niet vertellen als je dat je het ook niet goed zou vinden als ik met Alice of Angela zou gaan?
Charlie zei:'Meisjes!'
Bella zei:'Zou je het erg vinden als ik met jacob ging?'
Mijn tanden klapten heel hard op elkaar als ik die naam hoorde.
Charlie zei:'Dat zou ik erg vinden.'
Bella zei:'Je bent slecht in liegen, pap.En mama heeft net zoveel ouderlijk gezag als jij. Of wou je soms zeggen dat mama niet goed voor mij kan zorgen?'
Charlie kromp in elkaar.
Bella zei:'Je mag wel hopen als ik dit mama niet vertel!'
Charlie waarschuwde:'Als je dat maar laat!, ik ben hier niet blij mee,Bella.'
Bella zei:'Je hoeft je echt niet druk te maken.
Bella trok de stop uit de gootsteen en zei:'Goed, mijn huiswerk is af, jij hebt eten gehad, de afwas is gedaan, en ik heb geen huisarrest. Ik ga even de deur uit. Ik ben voor half 12 weer thuis.'
Charlie zei:'Waar ga je heen?'
Bella zei:'Dat weet ik nog niet.Maar ik zal in een straal van 15 km blijven rond het huis, goed?'
Charlie gromde iets en loopte naar de kamer.
Ik liep achter Bella aan naar buiten.
ik zei:'Gaan we de deur uit?'
Bella draaide zich om en keek boos naar mij.
Bella zei:'Ja. Ik wil even onder vier ogen met je praten.'
Bella stapte in mijn auto en zei:'Waar sloeg dat nou weer op?'
Ik zei:'Ik weet dat je je moeder graag wil zien, Bella - je praat over haar in je slaap. Alsof je je zorgen maakt.'
Bella zei:'Is dat zo?''
Ik knikte. Ik zei:'Maar je bent duidelijk te laf om de confrontatie met Charlie aan te gaan, dus heb ik maar ingegrepen, voor je eigen bestwil
Bella zei:'Ingegrepen? Je hebt me gewoon voor de leeuwen gegooid!'
Ik zei:'Ik had niet het idee als je in gevaar was.
Bella zei:'Ik zei toch dat ik geen ruzie wilde met Charlie.'
Ik zei:'Niemand heeft gezegd als het moest.'
Bella keek mij boos en en zei:'Het gaat vanzelf als hij zich zo bazig gedraagt dan nemen mijn natuurlijke puberinstincten het over.'
Ik grinnikte en zei:'Daar kan ik niks aan doen.'
Ik vond dit gesprek met Bella niet leuk, maar het moest.
Voor Bella.

Bella zei:'Heeft deze plotseling aandrang om naar Florida te gaan iets te maken met het etentje bij Billy thuis?'
Ik zei:'Helemaal niet. Of je nou hier of aan de andere kant van de wereld zou zijn, je zou toch niet gaan.'
Ik zei zacht als fluweel:'Wat wil je gaan doen vanavond?'
Bella zei:'Zullen we naar jou huis gaan? Ik heb Esmé al zolang niet meer gezien.' Ik glimlachte:'Dat zal ze leuk vinden zeker als ze hoort wat we dit weekend gaan doen.' Bella kreunde.



Zoals belooft bleven we niet lang weg.
De lichten waren nog aan toen we voor het huis stopte.
Ik kon in Charlie gedachten lezen dat hij het wilde hebben over seksuele voorlichting wil geven.
Bella stapte uit de auto en zei:'Tot straks.'
Ik zei:'Zodra Charlie aan het snurken is kom ik terug.'
Bella loopte naar binnen. IK wilde gaan jagen.
ik reed naar het bos. Ik voelde de telefoon trillen en nam de telefoon op
Ik zei:'Ha Alice!' Alice zei:'Hey, Edward.'
Alice zei:'Ik zie Bella's toekomst niet meer volgens mij wil de naar Jacob!. Ik zei:'Dankje, Alice!' Strakjes gebeurt er iets heel ergs word Bella verwond of nog erger Vermoord!! en ik reed heel snel naar Bella huis. ongeveer 252 km per uur. Bella auto stond er al. Ik haalde iets uit de auto zo kon Bella niet verder rijden. Ik ging in de auto zitten.
Daar kwam Bella. Ze stapte in de auto. Ze stak haar sleutel in het contact en draaide de sleutel. De auto ging niet aan. Toen probeerde ze het nog eens. Alweer niet aan. Ik beweegde een beetje.
Bella sprong omhoog en schreeuwde:'Haaha!' Ik draaide een zwart voorwerp in mijn vingers. Ik momperle: 'ALice belde. Ze werd ongerust toen je toekomst verdween.' Bella ogen werden groter. Ik zei:'Omdat ze de weerwolven niet kan zien weet je nog?' Bella zei niks.
Ik zei:'Ik maak je auto morgenochtend op tijd weer in orde, voor het geval je zelf naar school wilt rijden. Als je niet wilt als ik vanavond, moet je je raam dicht doen. Ik begrijp het wel.'
Bella loopte weer boos naar haar huis.



Lang hoofstuk! voor jullie! ik hoop als jullie het leuk vinden!
(H)

Reageer (3)

  • Kusjesk

    jeah weer een lekker lange(Y)

    1 decennium geleden
  • MeggieVamp18

    Super zo n lang hoofdstuk ^^
    Kudoo!!
    Xx meggie

    1 decennium geleden
  • MeggieVamp18

    Super zo n lang hoofdstuk ^^
    Kudoo!!
    Xx meggie

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen