1.5 Ultimatum
Ik zei:' Weerwolfen zijn wispelturig. Soms raken mesen gewond bij hen in de beurt. En soms gaan mensen dood.'
het was een tijdje stil ik wachtte tot Bella iets zei.
na effen fluisterde Bella: 'Je kent ze niet.'
Ik zei: ik ken ze beter dan jij denkt, Bella. Ik was hier de vorige keer ook al.'
Bella dacht effen na wat ik net zei en vroeg toen: 'De vorige keer?'
Ik zei: 'We kwamen zo'n zeventig jaar geleden voor het eerst in het gebied van de weerwolven... Wij hadden ons net in de buurt van Hoquiam gevestigd. Dat was nog voor Alice en Jasper bij ons kwamen. We waren in de meerderheid, maar het zou alsnog op een gevecht zijn uitgelopen als Carlisle er niet was geweest. Hij wist Ephraim Black ervan te overtuigen dat het mogelijk was om naast elkaar te leven, en uiteindelijk hebben we een wapenstilstand gesloten.'
Ik zuchte en zei: 'We dachten dat de lijn was uitgestorven met Ephraim. Dat de genetische afwijking waardaar ze konden veranderen verloren was gegaan...' ik zweeg en keek beschuldigend naar Bella. Ik zei:'Jou pech lijkt met de dag groter te worden. Besef je wel dat jou onverzadigbare aantrekkingskracht op alles wat dodelijk is, sterk genoeg is geweest om een roedel uitgestorven, gemusteerde hondachtige weer tot leven te wekken? Als we jou pech in een fles konden gieten zouden we een massavernietigingwapens in handen hebben.'
Bella negeerde mijn pesterige opmerking. Zo te zien was ze diep in gedachten.
Bella zei: 'Dat weet je toch wel?'
ik zei:' Wat weet ik?'
Bella zei: 'Mijn pech heeft hier niets mee te maken. De weerwolven zijn teruggekomen, omdat de vampiers ook zijn teruggekomen.'
Ik staarde naar Bella. Nee dit kan niet, toch? of wel?
Bella zei: Jacob zei dat het in gang is gezet door de komst van jullie gezin. Ik dacht dat je dat wel wist...'
Mijn ogen werden spleetjes ik zei: 'Denken ze dat?'
Bella zei: 'Edward, kijk nou eens naar de feiten. Zeventig jaar geleden kwamen jullie hier, en daar waren de weerwolven. Jullie komen terug, en daar zijn we weerwolven weer. Denk je dat dat toeval is?'
ik knipperde met mijn ogen. en zei: 'Dat zal carlisle vast een interessante theorie.'
Bella zuchte en zei: 'Theorie.'
Ik staarde door het raam naar de regen. Het klopt wel wat Bella zegt, maar zal het ook echt zo zijn, als de weerwolven door ons zijn terug gekomen? Zeventig jaar geleden waren ze er. en nu komen we weer terug en zijn de weerwolven er ook weer. zal dat kunnen? ik zal het aan Carlisle vragen.Maar ik denk als het niet waar is.
Ik zei:'Interessant, maar verder niet relevant. Maar als het nu door ons komt of niet. Het verandert niets aan de situatie.'
Bella zuchte. Ik dacht Ze heeft nu wel door dat ze geen weerwolfvrienden mag. Maar houdt Bella zich er ook wel aan?
ik zal tegen Alice zeggen dat ze goed in Bella's tokoemst moet kijken. Bella stond op en liep om de tafel heen. Ik spreidde mijn armen over Bella heen en Bella ging op mijn schoot zitten.
Bella zei:'Wil je alsjeblieft even naar mij luisteren?'
Reageer (2)
leuke story(H)
1 decennium geledenSnel verder verder verder....
1 decennium geledenKudoo!!!
Xx meggie(K)