De vergadering
in dit hoofdstuk komen de regelmakers bij elkaar om strengere regels op te stellen dat doen ze elke maandagochtend na het lesgeven.
STILTE! De hoofdregelmaker en gelijkertijd Burgermeester sloeg op de tafel. Alle regelmakers gingen zitten op hun stoelen, het was maandag ochtend 10.30 alle kinderen moesten nu lezen in de voorgeschreven boeken op de voorgeschreven manier en tijd.
Ze moesten allemaal tegelijkertijd hun bladzijde omslaan en gelijkertijd het boek uit hebben.
STILTE! riep de hoofdregelmaker weer.
Iedereen was nu muistil.
Iedereen weet dat er wat kinderen en volwassenen op de hoogte zijn
van de geheime gang. Alle regelmakers knikte wat. Daar gaan we wat aan doen, we gaan die mensen oppakken en dan zien we wel wat we met ze doen maar we moeten zorgen dat ze het geheim niet verspreiden. Als het echt niet anders kan moeten we maar het doen, de hoofdregelmaker maakte een snij beweging langs zijn keel. De regemakers hielden hun adem allemaal in. Er waren al vaker mensen vermoord in Wette maar nooit zo veel en allemaal voor hun tijd.
Donderdag halen we hun uit hun bed, om 10 uur als iedereen slaapt.
Ik zal wat spionnen erop uitsturen om te kijken wie er allemaal van op de hoogte is. In ieder geval moeten we de familie Jonhson hebben.
En dat vriendinnetje Katy Walshon van Joss Jonhson. Die twee zijn het gevaarlijkst en ik wed dat zijn zus en ouders er ook vanaf weten, die moeten we allemaal hebben.
De hoofdregelmaker liep weg, toen hij even later terug kwam zat iedereen nog op zijn plek, Vooruit! Weg allemaal! Ga mensen zoeken die de wet overtreden.
Al snel reed er een regelmaker naar Joss en katy's ouders om hun een boete te geven van de les niet volgen van 750 euro.
Reageer (1)
Verder!!
1 decennium geleden