In de gangen begonnen we te praten over Draco. “Hij vind je zo leuk!” Riep Caitlynn. Een paar meiden keken om en keken naar mijn zijde zwarte haren. Ik wierp mijn hand door mijn haren en ik begon te lachen. “Ik weet het niet hoor!” Ik kijk Amaris en Caitlynn aan. “Het is echt zo. Hij wou jou mening weten. Hij had het over je toen je bij Mevrouw Pleister lag, en hij kijkt de hele tijd naar je!” Ik begon te lachen en te blozen. Ik keek om me heen en een paar mensen stonden stil en bleven zwijgend naar ons kijken. “WAT KIJKEN JULLIE NOU!” De mensen liepen snel door alsof er niks was gebeurd en we begonnen weer te lachen. “Ik... Laat me met rust. Jullie brengen me echt in de war.” Ik begon te lachen en ik haakte in bij Amaris en Caitlynn en we liepen naar de huiskamer. Ik liep door naar boven naar onze kamer. Slings lag in haar mandje en keek op toen ik de kamer in kwam lopen. Ze maakte een klein knikje met haar hoofd en legde haar hoofdje weer neer. Ik merkte dat ik werd aangekeken door Slings ze volgde me met haar ogen. “Wat kijk je me aan Slings?” Slings keek weer op en kwam langzaam uit haar mandje. “Jij moet mij volgens mij iets vertellen en geven.” Ze keek me een beetje doordringend aan. Ik wist meteen waar Slings het over had. Ik was het gewoon vergeten aan Slings te vertellen. “Oh ja. Hier is wat te eten." Ik wierp een dode muis naar Slings toen en ik ging even zitten op mijn bed met mijn benen over elkaar heen gelegd. "En Amaris en Caitlynn denken dat Draco mij leuk vind.” Ik hoorde een deur open gaan en weer dicht gaan. Ik draaide me om, om te kijken wie of wat het was. Er kwam een Slytherin de slaapkamer inlopen en ze keek me raar aan. “Wat kijk je nou? Ga weg! Achterlijk kind dat je bent.” Het meisje keek me een beetje bang aan. Een eerste jaars. Zo zag ze er wel naar uit.
Ze was klein, heel klein en had blond haar. Er zaten wel wat donker plukken tussen en ze had mooie bruine ogen. Haar lippen paste niet echt bij elkaar. De onderlip was veel te groot in verhouding met de bovenlip. Het meisje was ook niet de dunste. Ze had een beetje een dik postuur. Maar ze was wel bang. Je zag in haar ogen dat ze bang voor me was. Maar dat kon me op dit moment niet zo veel schelen. Want ik was aan het praten met Slings. Als iemand zou horen dat ik met slangen kan praten dan heb ik helemaal een sticker op mijn hoofd. Dan ben ik helemaal gedoemd om dooddoener te worden.
Het meisje keek me nog even en keek toen snel naar Slings en liep toen snel de deur weer uit en keek niet meer om naar mij of Slings. Ik haalde me schouders op en praatte verder tegen Slings. “Ik vind hem wel leuk, maar ik weet niet of Amaris en Caitlynn wel gelijk hebben.” Slings slikte haar muis door en begon toen te praten. “Je ziet het snel genoeg. Aïcha, je bent vergeten dat er binnenkort een bal is voor volbloed. Misschien, als hij er ook 1 is, kunnen jullie samen gaan. Als hij je niet mee vraagt is hij gek. Je bent het knapste meisje dat ik ken.” En toen draaide Slings zich weer van me weg. “Als je het niet erg vind rust ik even uit van het eten ,van mijn muis.” Ik knikte naar Slings. Ik stond op van mijn bed en zette het mandje van Slings op mijn bed.Ik pakte wat spullen om mee te nemen naar de bibliotheek en daar te gaan leren en ondertussen ook nog na te denken over Draco Malfoy en het bal.

Ik zat in de bibliotheek meer te knauwen op mijn pen om na te denken over Draco en het bal dan na te denken over het huiswerk wat ik voor morgen allemaal zou moeten kennen voor de les van Snape. Ik zuchtte een keer diep in en uit. Ik keek nog een keer in mijn boek en probeerde mezelf de formules te vertellen. Hoe hard ik ook mijn best deed om de formules de hoeveelheden en de namen te onthouden het bleef niet hangen. Op elke vraag die ik mezelf stelde kwam het zelfde antwoord. Draco. Stel je voor dat ik dat morgen in de les zou zeggen als mij iets zou worden gevraagd. Ik moet me zo ie zo hard houden. Ik zuchtte en sloeg mijn boek dicht. "Aïcha." Hoorde ik iemand mijn naam zeggen. Het was fluisterend en toch schrok ik op. Ik keek op en zag een hand op mijn schouder liggen. Het was een witte hand die ik moest volgen naar een arm en schouder. Ik keek verder omhoog en zag het hoofd van Draco. "We gaan eten. Zal ik je daarna langs mevrouw Pleister brengen ? Zodat ze je verband kan wisselen ?" Ik wist niet wat ik moest zeggen en kon alleen maar knikken en ik stond op.

Reageer (1)

  • Frederique95

    jeej i really love your story ;)

    wil je please snel verder schrijven?
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen