1.3 Ultimatum
Ik zei: 'Je mag het me terugbetalen, als je daar gelukkig van wordt. Wil je alsjeblief gewoon je aanmeldingsformulier invullen, Bella? Het kan echt geen kwaad om in te schrijven.'
Bella zei: ' Zal ik je eens wat vertellen? ik denk dat ik dat maar niet doe.'
Bella stak haar hand uit naar het papier. Ze wilde het zeker weg gooien.
Maar ik pakte ze snel weg.
Bella zei: 'Wat doe je?'
Ik zei: 'ik zet jou handtekening beter dan jijzelf. En je hebt de essays al geschreven.
Bella fluisterde: 'je slaat een beetje door of niet.
Ik ben toegelaten in Alaska.'
En ik hoef mij nergens anders in te schrijven, want dan ben ik een vampier.
Ik zei: 'Ik dacht dat het nog niet vaststond wanneer het ging gebeuren.
Misschien vind je het wel leuk om nog een paar maanden te studeren. Er zijn nog een heleboel mensendingen die je nog nooit hebt gedaan.'
Bella zei: 'Die doe ik daarna wel.'
ik zei: Bella, dan zijn er geen mensendingen meer. De kans om mens te zijn krijg je nooit meer.'
Bella zuchtte 'je weet toch dat we niet lang kunnen wachten. Het is gevaarlijk om hier onzorgvuldig mee om te gaan'
Ik zei: 'Er dreigt nu nog geen gevaar.'
Bella keek mij boos aan.ze zei: 'Geen gevaar?' Kom nou. Ik had alleen maar een sadistische vampier achter me aan die de dood van haar partner wilde vergelden met die van mij, het liefst door midden van een langzame martelende werkwijze. Waarom zouden we ons zorgen maken om Victoria? en o ja, De volturi-De koninklijke vampierfamilie met een half leger aan vampierensoldaten-Die geëist hadden dat mijn hart in de nabije toekomst doe dan ook zou ophouden met kloppen, omdat mensen niet mochten weten dat vampiers bestonden. Dus geen enkele reder tot paniek.
Bella, prevelde ik toen ik de zorgen in bella's gezicht zag.Ik zei:
we hebben geen haast. ik zal je beschermen. je kunt alle tijd nemen die je nodig hebt.'
Bella fluisterde: 'Ik kan juist niet wachten. Zij ze met een flauwe glimlach. ze wilde er een grapje van maken. 'Ik wil ook en Monster worden.
Mijn tanden klapte op elkaar voor dat ik antwoord gaf. 'Je hebt geen idee waar je het over hebt.' Ik gooide de vochtige krant tussen ons op tafel en wees naar de kop op de voorpagina:
Dodental Loopt op; politie vreest bende.
Bella zei: 'wat heeft dat er nou mee te maken?'
Met monsters valt niet te spotten, Bella.'
Bella fluisterde: 'Wordt dit door..... door vampiers gedaan?'
Ik fluisterde: ' zou je verbazen, bella, hoe vaak mijn soort de bron is van de gruwelen in jullie mensennieuws, Je herkent het zo als je weet waar je op moet letten. uit wat hier staat kun je opmaken dat dit door een jonge, losgeslagen vampier door Seattle waart bloeddorstig, wild, onbeheersbaar. Zoals we allemaal zijn geweest.'
'We houden dit al een tijdje in de gaten hoezo het zo dicht bij huis gebeurt. Monsters heeft monsterlijke gevolgen, Bella.'
Bella fluisterde: 'Zo zal het bij mij niet gaan.Jij laat mij niet zo worden. We gaan op de Zuid-pool wonen.
Ik snoof en verbrak te spanning. Heerlijk pinguïns!
Bella zei: 'iets met veel grizzlyberen.'
Dat is beter gaf ik toe.'daar zijn ook nog ijsberen. Van die felle en lekkere grote wolven. Bella's mond wiel open. Ik vroeg: 'wat is er?'
Ik wist het al 'Juist, dan maar geen wolven als je het idee tegenstaat.'
Mijn stem klonk stijfjes, formeel, mijn schouders waren star.
Bella mompelde: 'Jake was mijn beste vriend, Edward. Natuurlijk staat het me tegen.'
Ik zei: 'Vergeef me alsjeblief mijn onnadenkendheid. Ik had het niet naar voren moeten brengen.'
Bella zei: 'Het maak niks uit.'
Bella staarde naar haar handen die in gebalde vuisten op tafel lagen.
We waren allebei even stil en legde ik mijn vinger onder Bella's kin en ik duwde zachtjes Bella's gezicht omhoog.
Ik zei: 'Het spijt mij. Echt'
Bella zei: 'Dat weet ik. Ik weet dat het niet hetzelfde is. Ik had niet zo moeten reageren. Maar ik was alleen... nou ja, ik zat voordat jij langskwam al over jake en het piekeren. Charlie zegt dat jake het zwaar heeft. Hij voelt zich helemaal niet goed en... en dat is mijn schuld.'
Ik zei: 'Het is niet jou schuld, Bella.'
Bella haalde diep adem en zei toen: 'ik moet het goedmaken, Edward. Dat ben ik hem verplicht. en het was sowieso een van Charlies voorwaarden..'
Ik zei: 'Je weet als er geen sprake van kan zijn dat jij onbeschermd bij een weerwolf in de beurt ben, Bella. En als een van ons op hun gebied komt, word het verdrag geschonden. Wil je dat er oorlog komt?'
'Natuurlijk niet!'
IK zei: 'Dan heeft het werkelijk geen zin om hier nog langer over te praten.' Ik liet mijn handen zakken en keek weg, op zoek naar iets op het onderwerp mee te veranderen. Mijn ogen blijven hangen iets achter mij en ik glimlachte terwijl mijn ogen terughoudend bleven.
Ik zei: 'ik ben blij als je weer naar buiten mag van Charlie- Je moet hoognodig eens bij een boekenwinkel langs. Het is toch ongelooflijk dat je alweer Wuthering Heights aan het lezen bent. Je moet het onderhand toch wel uit je hoofd kennen.'
Bella zei: 'We hebben niet allemaal een fotografische geheugen.'
Ik zei: 'fotografische geheugen of niet, ik begrijp niet wat je er zo aan vindt.' De personages zijn allemaal vreselijk mensen die elkaars levens verwoesten. Ik snap niet waarom Heathcliff en Cathy in een adem genoemd worden met stellen als Romeo en Julia of Elizabeth Bennet en Mr Darcy. Het is geen lief. de geschiedenis, het is een haatgeschiedenis
'Jij hebt je klassiekers duidelijk niet op een rijtje,' Snibde Bella.
Ik zei: Misschien omdat ik me niet laat imponeren door ouderdom.
'Waarom lees je het toch elke keer weer?'
Ik legde mijn hand onder bella gezicht. 'Wat vind je er mooi aan?'
'Weet ik niet precies, ik denk door de onvermijdelijkheid te maken heeft. Hoe niets ze uit elkaar kan houden- niet haar egoïsme of zijn slechtheid, zelfs de dood niet op het eind...' zei Bella'.
Ik glimlachte en dacht er over na wat Bella net zei.
Na een tijdje zei ik met een plagende glimlach: ' Ik vind nog steeds dat het een beter verhaal zal zijn als een van hen een verzoende eigenschap had.'
Bella zei: 'Maar daar gaat het juist om. Hun liefde is hun enige verzoende eigenschap.'
Ik zei: 'Ik mag hopen dat jij wel verstandiger bent, en niet verliefd word op iemand die zo... kwaadaardig is.'
Bella zei: 'Het is een beetje te laat om me zorgen te maken op wie ik verliefd word. Maar zelfs zonder die waarschuwing heb ik het volgens mij goed besloten.'
Ik lachte en zei: ' Ik ben blij als je er zo over denkt.'
Reageer (1)
He super leuk bedacht, zo ^^
1 decennium geledensnel verder pleasee
Kudooo
Xx meggie