* 5 *
Toen ik bijna bij mijn huis was zag ik alle jongens op de veranda zitten. Toen ze de BMW zagen oprijden keken ze eerst raar maar toen ze zagen dat ik het was keken ze verbaast en opgelucht tegelijkertijd. Ik stapte uit en ze rende meteen op me af.
‘Zeg, waar zat je heel de tijd we hebben wel heel La Push afgezocht naar je!’ riep Quil hysterisch. Ik legde mijn handen op zijn schouders.
‘Chill gast ik leef nog’ zei ik geruststellend tegen hem.
‘Ohh en dat verband dan’ zei hij terug en keek me argwanend aan.
‘Laat het, het is al genezen’ zei ik terwijl ik het verband eraf haalde. Het was helemaal weg dus ze hoefden zich geen zorgen te maken.
‘Maar hé dude, waar zat je nu?’ vroeg Paul en sloeg op men arm.
‘Ik euhm.. gewoon’ zei ik. Ik voelde het bloed naar men hoofd stijgen.
‘Wat heb je uitgespookt Black?’ vroeg Jared en keek me geniepig aan.
‘Niks, sjonge moeten jullie niet eens naar huis?’ vroeg ik dan maar. Er klonk wat gemompel maar ze liepen wel weg naar hun huis. Toen ik naar binnen liep stonden men pa,Sam en Emily daar. Toen ze me zagen liep Emily meteen op me af en knuffelde me.
‘Laat ons nooit meer zo schrikken’ zei ze tegen me en liet me los. Ze liep terug naar Sam en nam zijn hand vast.
‘Jongen waar was je? En wat doet dat verband in je hand?’ vroeg me pa.
‘Ik heb nu geen zin om het uit te leggen’ zei ik en keek naar de grond.
‘Oké dan’ zei me pa. We zeiden nog gedag tegen Sam en Emily. Ik wilde net naar men kamer lopen tot me pa me riep.
‘Jake wil je het nu uitleggen?’ vroeg me pa.
‘Pap ik heb nu teveel aan me hoofd oké laat het’ zei ik en liep naar me kamer. Ik plofte op men bed neer. Pff wat een lange dag….
De volgende morgen werd ik wakker van men mobiel. Ik nam hem van het nachtkastje en pakte op.
‘Halloo?’ vroeg ik terwijl ik rechtzat.
‘Jake, Sam hier. Je moet even komen we moeten wat bespreken’ zei Sam.
‘Oké ik kom eraan’ zei ik terug. En ik hangde op en stond op. Kleedde me aan en liep naar de keuken want ik had honger. Ik pakte snel 4 sandwiches en liep naar buiten. Ik at snel de laatste sandwich op en liep richting de bosjes. Ik deed mijn broek uit, bond die aan mijn been. Ik transformeerde en hoorde al snel een paar stemmen in men hoofd.
‘Yo broo!’ zei Quil. Was hij maar de enige?
‘Nee maar iedereen is bij Sam en Emily al dus’ zei die als antwoord. We renden samen naar het huisje van Sam. We transformeerden terug en liepen naar het huis. Toen ik naar binnen liep werd ik overspoeld door de geur van muffins. Ik nam er snel een uit de schaal die op tafel stond en liep naar een zetel. Ik ging zitten naast Embry.
‘Oké nu iedereen er is kan ik beginnen’ begon Sam.
‘We worden al 5 dagen belaagt door parasieten, ik heb naar Cullen gebelt en hij weet niet wie ze zijn of wat ze willen’
‘Dus ze willen iets?’ vroeg Paul terwijl hij een hap nam.
‘Ja ze blijven maar terugkomen dus ze zoeken hier iets’ zei hij tegen Paul.
‘Dus er moeten meer wachtlopen komen?’ vroeg Jared.
‘Dat lijkt me het beste ja’ zei Sam terug. Iedereen begon te zuchten, maar we moesten wel. We begonnen gewoon een beetje te praten over onzinnige dingen tot Quil plots vroeg.
‘Hoe zat dat nu gisteren?’ Ahhh ze kunnen het niet laten.
‘Jaa en hoe kwam je nu aan die auto?’ vroeg Seth nieuwschierig.
‘Moet dat nu echt?’ vroeg ik en zuchtte.
‘Jaaa’ antwoorden ze allemaal. Hier had ik dus geen zin in.
‘Het is een lang verhaal’ zei ik.
‘Vertel dan’ zei Seth stuiterend op zijn stoel. Ik schudde enkel mijn hoofd.
‘Kun je niet gewoon 1 ding zeggen die ons gewoon helpt hoe het komt?’ vroeg Paul en leunde iets naar voren en keek me veelbetekent aan. Ik zuchtte.
‘Een meisje…oowh shit!’ zei ik.
Er zijn nog geen reacties.