Foto bij * 4 *

Aston Martin
AUDI R8
Ford Mustang Shelby
Lamborghini
Ferrari
Porsche 911 Turbo
Porsche Carrera GT
Porsche Cayenne

[url][/url]Het was de autohemel! Overal zag ik prachtige auto’s staan.
‘Welcome in Carheaven’ zei ze in mijn oor en liep langs me heen. Ik volgde haar. Plots stond ze stil.
‘Kies’ zei ze en gebaarde naar de auto’s. ik keek haar met open mond aan, meent ze dat nu? Ze begon te lopen en ik liep snel achter haar aan.
‘Dit is mijn afdeling hier staan al mijn auto’s enzovoorts, denk er niet teveel over na kies gewoon een auto maar eerst ga ik je een paar auto’s tonen die je niet mag kiezen’ begon ze haar uitleg ‘de eerste is mijn Aston Martin, niet aankomen dus’ zei ze met een glimlach op haar gezicht omdat ik al mijn hand uitstak om hem aan te raken.
‘De tweede is mijn AUDI R8 een superauto maar ik wil die niet kwijt aan een vreemde, hij heeft veel emotionele waarde’ zei ze. Haar stem ging van luid naar zacht, vast een speciale auto voor der. Ze liep naar de overkant waar een auto stond, waarrond linten stonden.
‘En dit is mijn schatje’ zei ze met een glimlach ‘ een Ford Mustang Shelby, zelfgemaakte auto, gevonden op de schroothoop maar helemaal opgelapt, hij is nu heel veel waard zelfs in geld’ zei ze en keek me met glimmende oogjes aan.
‘Dus je hebt die auto van de schroothoop gehaald en helemaal omgetoverd tot dit megading?’ vroeg ik verbaast.
‘Jup, helemaal in mijn eentje, we hadden wel superveel geld maar ik wilde dat mijn eerste auto iets was dat is ontstaan uit mijn hand, met veel liefde’ zei ze en keek dromend naar haar auto. Ze liep over het lint heen en streelde de lak. Ik keek verwonderd hoe ze bezig was met haar auto. Wauw nooit gedacht zo’n meisje te vinden die zoveel van auto’s afweten. Plots liet ze een diepe zucht en liep terug naar me toe.
‘Komop’ en ze liep terug voor me uit.
‘De volgende twee zijn mijn Siamese tweeling’ zei ze.
‘Siamese tweeling?’ vroeg ik verwarrend. Ze liep gewoon door plots stonden we bij twee draaischijven waar 2 prachtige auto’s stonden.
‘Dit bedoel ik met mijn Siamese tweeling’ zei ze lachend ‘een Lamborghini en een Ferrari’. Wow hoeveel geld hebben die mensen niet. Ze gebaarde dat ik terug mee moest komen. Ik volgde haar en we stopten bij drie andere auto’s.
‘Mijn Porsche 911 Turbo, mijn Porsche Carrera GT en mijn Porsche Cayenne’ zei ze en keerde zich terug naar me en zei ‘Dit waren de auto’s die je niet mocht kiezen, dus leef je uit’ en ze gebaarde naar de andere auto’s. ik keek haar ongelovig aan maar ze knikte enkel en ging op de motorkap van een Porsche zitten.
‘Heb je geen motors?’ vroeg ik.
‘Jawel maar euhm ik zou niet willen dat je daarop rijd ze zijn euh heel belangrijk voor me’ zei ze en slikte hoorbaar. Hmm zal ik later wel eens vragen waarom. Ik begon rond te lopen.
‘Wat is er op de verdieping hieronder?’ vroeg ik.
‘Dat is pappie’s afdeling zal je straks wel zien’ zei ze terug. Hmm welke zou ik nemen. Het waren allemaal prachtige auto’s.
‘Zal ik je een voorkeur geven?’ vroeg een stem dicht bij mijn oor. Ik schrok en keek haar niet-begrijpend aan.
‘Een auto tonen die misschien bij je past?’ zei ze terug. Ik knikte en volgde haar. Ze stond even stil en keek rond. Ze liep toen richting een prachtige gepimpte BMW.
‘Ik denk dat deze wel bij je zal passen’ zei ze en gebaarde dat ik ernaartoe moest gaan. Ik liep er voorzichtig naartoe. Ik streelde de lak en keek er naar.
‘Wil je anders een proefritje maken?’ vroeg ze. Ik knikte en ze liep weg. Ik liep er omheen en bekeek hem goed, hij was echt prachtig gewoonweg een droomauto. Plots hoorde ik iets rinkelen ik keek op en zag haar staan met sleutels in haar hand. Ze gooide de sleutels naar me en ik ving ze handig op. Ze stapte in en ik ook. Vanbinnen was het nog moderner en technischer dan de buitenkant. Ze begon uit te leggen wat ik allemaal moest doen. Ik startte de auto, en je hoorde hem niet haperen. Ik reed uit het parkeersvak. Ze begon me uitleg te geven hoe ik moest rijden met de auto en waarheen om uit de garage te raken. Toen de garagepoort openging zag ik dat we aan de achterkant van het huis zaten. Ze hadden zelfs nog een zwembad! We reden naar de voorkant en gingen op het weggetje. Ik wist de weg in heel La Push dus ze moest niks meer aanwijzen. De auto reed soepel en vlot, ik vond hem super!
‘En? Wat vind je ervan?’ vroeg ze na een tijdje.
‘Ik vind hem echt geweldig!’ zei ik enthousiast.
‘Dat is fijn om te horen’ zei ze en vanuit mijn ooghoeken zag ik haar glimlachen. Ik ben blij dat ze niet meer zo schuldig is, ik denk zelfs dat de wond al weg is. We reden terug het weggetje op. Ik moest terug naar de garage rijden. Ik wilde hem net parkeren tot ze snel zei ‘nee wacht we gaan wisselen’ en ze stapte uit. Ik stapte dan ook maar uit en liep naar de andere kant. Toen ik net de deur had toegeslagen begon ze weer te rijden. we reden een eindje door totdat je plots kon draaien en naar beneden ging. Daar was het nog specialer! Limo’s, Mercedessen, enz.
‘Dit is pappie’s afdeling hier staan al zijn auto’s’ zei ze.
‘Maar waarom rijden we hier’ vroeg ik verward.
‘Wel je hebt toch de papieren nodig voor deze auto?’ zei ze terug.
‘Maar ik leen hem toch maar’ zei ik verbaasd.
‘Ja maar als je aangehouden word door de politie ofzo heb je toch de papieren nodig? En daarbij die motor gaat veel tijd kosten dus zal je wel voor een tijdje deze auto moeten hebben’ zei ze. Oké daar heeft ze een punt. Ik knikte dan maar. Ze zette de auto stil en stapte uit. Ik stapte ook uit en volgde haar naar een soort van kantoortje. Ze deed de deur open en liep binnen, ik volgde haar en keek rond. Overal zag ik foto’s met auto’s erop. En op het bureau stond een foto van haar met een jongen. Het zou toch niet haar vriendje zijn? Een steek van jaloezie ging door me heen. Nee ik denk niet dat die vader een foto van zijn dochter met haar vriendje op zijn bureau wil, het zal vast haar broer zijn. Ik zag haar in kasten zoeken achter de papieren van de BMW. Na een tijdje vond ze een mapje met daarin de papieren, ze gaf ze aan me.
‘Oh en voor ik het vergeet’ zei ze en schreef iets op een blaadje en stak het in het mapje ‘mijn nummer’. Ik knikte en liep samen met haar naar buiten. Ik stak de papieren in de auto.
‘Wil je niet nog even blijven? Anders zit ik nog tot 23.30 alleen?’ vroeg ze.
‘Oké dan’ zei ik met een glimlach. Ik liep met haar terug naar de lift. We stapten in en gingen terug naar de gelijkvloers. Ik ging terug zitten in de zetel en zij ging naar de keuken achter cola. Ze kwam terug met 2 blikken. Ze gaf er een aan me en kwam over me zitten.
‘Hoe gaan we dat nu doen?’ vroeg ik dan maar om de stilte te verbreken.
‘Wel ik kom je morgen halen, dan gaan we naar Seattle , zoeken we onderdelen en ik moet nog dingen zoeken dus zo gaan we dat doen’ zei ze. Ik knikte en nam een slok van mijn cola. Plots voelde ik iets trillen in mijn broekzak. Hij was wel héél erg beschadigd. Ik zag ook dat Jennifer raar naar men gsm keek maar ik trok me er niets van aan. Ik zag dat ik al 27 gemiste oproepen had van men pa en een bericht had van Embry.
Yo Jake,
Waar zitje we kunnen je nergens vinden en je pa maakt zich ongerust…
Greetz Em
Ik keek op men gsm hoe laat het was. 20.48 omg zit ik hier al zolang?!
‘Ik moet gaan men pa en men vrienden worden ongerust’ zei ik en dronk mijn cola op. Ze zette haar cola op tafel en knikte. Ze stond op en liep naar de lift ik volgde haar snel. We kwamen al snel in de garage. Ik liep naar de auto en stapte in. Ik deed het raampje naar beneden.
‘Bedankt voor alles’ zei ik met een glimlach.
‘Geen probleem en als je me nodig hebt men gsm nummer zit tussen de papieren’ zei ze glimlachend en wees naar het mapje naast me. Ik startte de auto en reed weg. Ze zwaaide me nog na en liep richting de lift. Ik reed uit de garage op het paadje. Op de weg zag ik nog net een zwarte mercedes passeren. Vast der pa, zei ik in gedachten en reed door. Ik wilde de auto eens goed testen en begon het gaspedaal meer in te drukken. Hij schoot er meteen vandoor. Deze auto is echt gaaf, dacht ik.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen