Hallo, ik ben Lisa. Mijn beste vriendin heet Myrthe en ik heb verkering met Ryan. Ryan zit in de eerste klas van de middelbare school en ik in de tweede. Myrthe zegt dat het kansloos is omdat Ryan in de eerste zit en ik in de tweede. Maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb sinds vorige week verkering met hem en het gaat prima tussen ons. Ik heb ook een aartsvijand: Anna. Ze voert al heel lang oorlog met mij ( ik zat al bij haar in de klas sinds de kleuterschool ). Nu scheld ze mij steeds uit. Terwijl ze in groep 3 nog mijn beste vriendin was. Maar even over de leuke dingen op school. Ik heb de leukste mentor ooit! Het is een vrouw en ze is 26 jaar. Ik kan heel goed met haar opschieten en ze legt de dingen ook goed aan mij uit. Verder is de school ook nog eens heel vlakbij. Ik kan met de fiets, dan doe ik er een kwartiertje over, en ik kan met de tram, dan ben ik er in 10 minuten. Maar nu heb ik nog een minpuntje: Ik heb bij Frans de stomste, domste, iritantste, raarste, oudste, gekste, lelijkste.... waar hadden we het ook al weer over? O, ja. Ik heb de stomste, domste, alles wat ik net heb verteld. Oké ik weet wat je denkt, je denkt: hou daar mee op. Had ik het goed? Ja toch?! Oké nu stop ik echt. Ik heb de stomste leraar Frans ooit. Hij wil mij altijd vooraan, zodat hij kan kijken of ik wel op let. Daar kan ik dus niet tegen. Hij stinkt ook nog een vreselijk en als hij zijn mouwen opstroopt weet ik niet of hij nou zo veel haar op zijn arm heeft of dat hij zijn katten heeft meegenomen. Vandaag was het ook weer vreselijk. Nu ik er toch over begin zal ik je het hele verhaal wel vertellen. Vandaag was meteen al een gekke dag. Meestal komt Myrthe mij ophalen maar ze kwam niet. Na tien minuten wachten en drie keer bellen ben ik maar naar de tramhalte gegaan. Toen bleek dat de tram twintig minuten vertraagt was. Op het school plein viel ik over een cola blikje en kreeg ik een wondje op mijn been. Daarna werdt het heel gek ik dacht dat ik vroeg was ondanks alle ongelukken. Want er was niemand op het schoolplein. Maar toen ik op mijn horloge keek, zag ik dat het al tien voor negen was. Ik was dus twintig minuten te laat. Toen had ik helaas meteen al Frans. Wat een ramp. De meester Frans ( hij heet trouwens Rob ) zei toen ik binnen kwam "o, dus daar ben je. Je bent te laat, veel te laat. Ga maar een briefje halen bij Elbert ( de concierge ). Nog erger! Ik ging dus naar beneden en toen ik bij Elbert aan kwam zag ik daar Myrte zitten. Ze was onderweg met haar fiets gevallen en had blijkbaar haar been gebroken. Ik heb een briefje gehaald en moest daarna naar gym. Meester Bart zat al op mij te wachten. Ik gaf door dat Myrte haar been had gebroken. Maar toen werdt het veel erger...

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen