Ik loop lange stukken, tot ik eindelijk in een dorp ben.Wanneer ik stemgeluiden opvang kijk ik snel om me heen en merk schaduwen op, op de muur.Vluchtig kijk ik om me heen en zie dat er alleen maar een trapje is waar ik me tegen aan kan zetten.Snel neem ik plaats en neem een slappe houding.Al snel zie ik een jonge van voorbij komen die net iets weg stopt in zijn zak, waarschijnlijk een mobieltje, iets dat Tony altijd gebruikt.Tony die me na al die jaren ineens wegdeed.Een geluid dat wordt veroorzaakt door mijn vingers die er weer eens vanaf vallen draait de jonge man zich geschrokken om en zie net hoe verbaasd hij naar me kijkt en rondt zoekt, naar iemand.Hij beent naar me toe, knielt voor me neer en kijkt nog eens rond.Waarschijnlijk verwachtte hij dat iemand me hier had neer gezet.Zonder dat het hem opvalt laat ik mijn ogen zakken en kijk naar zijn jasje.Er stond een raar logo op dat ik niet kon ontcijferen doordat hij me optilt.Snel genoeg hoor ik hem aan de telefoon zeggen dat hij mij had gevonden, een 'bijzonder aparte pop'.Zou hij een marionetten speler zijn, of iemand zoals Tony die etalagepoppen zocht?Misschien was het wel iemand die poppen herstelde en dan doorverkocht.Mijn ogen vallen op zijn broekzak en zie mijn drie vingers erin zitten.Ik wilde zuchten, praten, ik wilde iets doen, maar hoe moest ik dat doen?Niemand verwachtte van een pop dat die kon praten, zelfs niet van een buikspreekpop want dat wordt door de mensen zelf gedaan.Waarom ik wel kon praten wist ik zelf niet.Mijn maker was wel altijd zeer voorzichtig met me en hij mompelde ook altijd dat ik perfect was, omdat ik op zijn overleden vrouw leek.Ik wist dat zij was gestorven aan borstkanker, waarschijnlijk kon hij er niet overheen komen en maakte mij, als vervanger.Maar als dat zo is, waarom zou hij me dan verkocht hebben?Zou hij zijn vrouw zijn vergeten, had hij een ander gevonden?
Ik hoor een deur open en dicht gaan, een licht dat aan gaat en ik kijk de hal in terwijl de jongeman me naar boven draagt een kamer in.Hij zet me neer op een tafel en merk de muur tegen mijn rug aan.Zodra hij weg is sta ik op en kijk de kamer rond.Overal lagen materialen, schroeven, hamers en delen van poppen.Poppenmaker

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen